València organitzarà batejos civils als bebés

L’Ajuntament de València adequarà espais per a la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania. La Junta de Govern Local aprovarà demà divendres una proposta que ha plantejat l’alcalde, Joan Ribó, per la qual s’encarrega al Servei Municipal d’Actes que elabore les instruccions necessàries per facilitar a la ciutadania la celebració d’estos actes protocol·laris.

Tal com ha explicat Ribó, “un naixement és l’inici d’una trajectòria vital on es donen cita, sentiments, circumstàncies i moments únics. I des de les administracions públiques hem de garantir la llibertat i la igualtat de cada nova vida, cosa que ha d’incloure el dret a celebrar un acte que oficialitze el naixement, independentment de si els pares o tutors professen o no una fe”.

“Les cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania són una forma de donar suport oficialment i celebrar la incorporació d’una persona a la vida en societat, de rebre un nen o xiqueta a la nostra comunitat de forma pública, i de fomentar, des de l’edat primerenca, el sentiment de pertinença a la comunitat”, ha explicat l’alcalde. Per això, des de l’Ajuntament es realitzarà un protocol sobre el lloc on poder celebrar les cerimònies, establir els dies i hores hàbils, així com els requisits per poder sol·licitar este servei.

Tal com ha recordat l’alcalde, Joan Ribó, la protecció de la persona que arriba al món és una qüestió fonamental que està recollida a la Constitució Espanyola i a la Convenció sobre els Drets de la Infància de l’Organització de les Nacions Unides.

A més, ha subratllat, la possibilitat de realitzar actes de caràcter formal i protocol·lari, sense efectes jurídics, per part dels ajuntaments s’assenta sobre la promoció d’activitats culturals, el desenvolupament de la participació ciutadana i el desenvolupament de valors cívics a l’àmbit de la comunitat veïnal, com recull la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Per això, ha conclòs l’alcalde, “l’Ajuntament de València vol col·laborar, des de la tolerància i el respecte als drets dels altres, a l’acte de benvinguda a un nou membre de la família i de la ciutat, mitjançant la presència d’autoritats locals, i oferir espais adequats per al desenvolupament de cerimònies protocol·làries”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.