València organitzarà batejos civils als bebés

L’Ajuntament de València adequarà espais per a la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania. La Junta de Govern Local aprovarà demà divendres una proposta que ha plantejat l’alcalde, Joan Ribó, per la qual s’encarrega al Servei Municipal d’Actes que elabore les instruccions necessàries per facilitar a la ciutadania la celebració d’estos actes protocol·laris.

Tal com ha explicat Ribó, «un naixement és l’inici d’una trajectòria vital on es donen cita, sentiments, circumstàncies i moments únics. I des de les administracions públiques hem de garantir la llibertat i la igualtat de cada nova vida, cosa que ha d’incloure el dret a celebrar un acte que oficialitze el naixement, independentment de si els pares o tutors professen o no una fe”.

“Les cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania són una forma de donar suport oficialment i celebrar la incorporació d’una persona a la vida en societat, de rebre un nen o xiqueta a la nostra comunitat de forma pública, i de fomentar, des de l’edat primerenca, el sentiment de pertinença a la comunitat”, ha explicat l’alcalde. Per això, des de l’Ajuntament es realitzarà un protocol sobre el lloc on poder celebrar les cerimònies, establir els dies i hores hàbils, així com els requisits per poder sol·licitar este servei.

Tal com ha recordat l’alcalde, Joan Ribó, la protecció de la persona que arriba al món és una qüestió fonamental que està recollida a la Constitució Espanyola i a la Convenció sobre els Drets de la Infància de l’Organització de les Nacions Unides.

A més, ha subratllat, la possibilitat de realitzar actes de caràcter formal i protocol·lari, sense efectes jurídics, per part dels ajuntaments s’assenta sobre la promoció d’activitats culturals, el desenvolupament de la participació ciutadana i el desenvolupament de valors cívics a l’àmbit de la comunitat veïnal, com recull la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Per això, ha conclòs l’alcalde, “l’Ajuntament de València vol col·laborar, des de la tolerància i el respecte als drets dels altres, a l’acte de benvinguda a un nou membre de la família i de la ciutat, mitjançant la presència d’autoritats locals, i oferir espais adequats per al desenvolupament de cerimònies protocol·làries”.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.