València organitzarà batejos civils als bebés

L’Ajuntament de València adequarà espais per a la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania. La Junta de Govern Local aprovarà demà divendres una proposta que ha plantejat l’alcalde, Joan Ribó, per la qual s’encarrega al Servei Municipal d’Actes que elabore les instruccions necessàries per facilitar a la ciutadania la celebració d’estos actes protocol·laris.

Tal com ha explicat Ribó, “un naixement és l’inici d’una trajectòria vital on es donen cita, sentiments, circumstàncies i moments únics. I des de les administracions públiques hem de garantir la llibertat i la igualtat de cada nova vida, cosa que ha d’incloure el dret a celebrar un acte que oficialitze el naixement, independentment de si els pares o tutors professen o no una fe”.

“Les cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania són una forma de donar suport oficialment i celebrar la incorporació d’una persona a la vida en societat, de rebre un nen o xiqueta a la nostra comunitat de forma pública, i de fomentar, des de l’edat primerenca, el sentiment de pertinença a la comunitat”, ha explicat l’alcalde. Per això, des de l’Ajuntament es realitzarà un protocol sobre el lloc on poder celebrar les cerimònies, establir els dies i hores hàbils, així com els requisits per poder sol·licitar este servei.

Tal com ha recordat l’alcalde, Joan Ribó, la protecció de la persona que arriba al món és una qüestió fonamental que està recollida a la Constitució Espanyola i a la Convenció sobre els Drets de la Infància de l’Organització de les Nacions Unides.

A més, ha subratllat, la possibilitat de realitzar actes de caràcter formal i protocol·lari, sense efectes jurídics, per part dels ajuntaments s’assenta sobre la promoció d’activitats culturals, el desenvolupament de la participació ciutadana i el desenvolupament de valors cívics a l’àmbit de la comunitat veïnal, com recull la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Per això, ha conclòs l’alcalde, “l’Ajuntament de València vol col·laborar, des de la tolerància i el respecte als drets dels altres, a l’acte de benvinguda a un nou membre de la família i de la ciutat, mitjançant la presència d’autoritats locals, i oferir espais adequats per al desenvolupament de cerimònies protocol·làries”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla