València organitzarà batejos civils als bebés

L’Ajuntament de València adequarà espais per a la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania. La Junta de Govern Local aprovarà demà divendres una proposta que ha plantejat l’alcalde, Joan Ribó, per la qual s’encarrega al Servei Municipal d’Actes que elabore les instruccions necessàries per facilitar a la ciutadania la celebració d’estos actes protocol·laris.

Tal com ha explicat Ribó, «un naixement és l’inici d’una trajectòria vital on es donen cita, sentiments, circumstàncies i moments únics. I des de les administracions públiques hem de garantir la llibertat i la igualtat de cada nova vida, cosa que ha d’incloure el dret a celebrar un acte que oficialitze el naixement, independentment de si els pares o tutors professen o no una fe”.

“Les cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania són una forma de donar suport oficialment i celebrar la incorporació d’una persona a la vida en societat, de rebre un nen o xiqueta a la nostra comunitat de forma pública, i de fomentar, des de l’edat primerenca, el sentiment de pertinença a la comunitat”, ha explicat l’alcalde. Per això, des de l’Ajuntament es realitzarà un protocol sobre el lloc on poder celebrar les cerimònies, establir els dies i hores hàbils, així com els requisits per poder sol·licitar este servei.

Tal com ha recordat l’alcalde, Joan Ribó, la protecció de la persona que arriba al món és una qüestió fonamental que està recollida a la Constitució Espanyola i a la Convenció sobre els Drets de la Infància de l’Organització de les Nacions Unides.

A més, ha subratllat, la possibilitat de realitzar actes de caràcter formal i protocol·lari, sense efectes jurídics, per part dels ajuntaments s’assenta sobre la promoció d’activitats culturals, el desenvolupament de la participació ciutadana i el desenvolupament de valors cívics a l’àmbit de la comunitat veïnal, com recull la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Per això, ha conclòs l’alcalde, “l’Ajuntament de València vol col·laborar, des de la tolerància i el respecte als drets dels altres, a l’acte de benvinguda a un nou membre de la família i de la ciutat, mitjançant la presència d’autoritats locals, i oferir espais adequats per al desenvolupament de cerimònies protocol·làries”.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.