València organitzarà batejos civils als bebés

L’Ajuntament de València adequarà espais per a la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania. La Junta de Govern Local aprovarà demà divendres una proposta que ha plantejat l’alcalde, Joan Ribó, per la qual s’encarrega al Servei Municipal d’Actes que elabore les instruccions necessàries per facilitar a la ciutadania la celebració d’estos actes protocol·laris.

Tal com ha explicat Ribó, «un naixement és l’inici d’una trajectòria vital on es donen cita, sentiments, circumstàncies i moments únics. I des de les administracions públiques hem de garantir la llibertat i la igualtat de cada nova vida, cosa que ha d’incloure el dret a celebrar un acte que oficialitze el naixement, independentment de si els pares o tutors professen o no una fe”.

“Les cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania són una forma de donar suport oficialment i celebrar la incorporació d’una persona a la vida en societat, de rebre un nen o xiqueta a la nostra comunitat de forma pública, i de fomentar, des de l’edat primerenca, el sentiment de pertinença a la comunitat”, ha explicat l’alcalde. Per això, des de l’Ajuntament es realitzarà un protocol sobre el lloc on poder celebrar les cerimònies, establir els dies i hores hàbils, així com els requisits per poder sol·licitar este servei.

Tal com ha recordat l’alcalde, Joan Ribó, la protecció de la persona que arriba al món és una qüestió fonamental que està recollida a la Constitució Espanyola i a la Convenció sobre els Drets de la Infància de l’Organització de les Nacions Unides.

A més, ha subratllat, la possibilitat de realitzar actes de caràcter formal i protocol·lari, sense efectes jurídics, per part dels ajuntaments s’assenta sobre la promoció d’activitats culturals, el desenvolupament de la participació ciutadana i el desenvolupament de valors cívics a l’àmbit de la comunitat veïnal, com recull la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Per això, ha conclòs l’alcalde, “l’Ajuntament de València vol col·laborar, des de la tolerància i el respecte als drets dels altres, a l’acte de benvinguda a un nou membre de la família i de la ciutat, mitjançant la presència d’autoritats locals, i oferir espais adequats per al desenvolupament de cerimònies protocol·làries”.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.