València retira 117 tones de restes vegetals a la Devesa del Saler

L’Ajuntament de València ha retirat des del començament d’enguany un total de 117,38 tones de restes vegetals del bosc de la Devesa del Saler, «una mesura necessària per a prevenir incendis i que s’ha mostrat molt efectiva després de confirmar-se la reducció significativa d’hectàrees cremades en els últims anys», ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo. Les principals tasques de control de la biomassa s’han dut a terme en el perímetre de les zones habitades de la Devesa i al voltant dels camins d’accés, que són essencials perquè puguen prestar servei els sistemes d’extinció en cas d’incendi.

El Servei Devesa-Albufera ha realitzat en el primer trimestre d’enguany un total de 39 parts de treball de prevenció d’incendis mitjançant la retirada de restes vegetals, que han arribat fins a 117,38 tones. Els treballs s’han centrat en 24 tipologies diferents d’intervencions, encara que les principals actuacions s’han dut a terme en els entorns habitats i d’oci, «ja que, com és normal, és on existeix major risc que es produïsca algun conat de foc», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo. De fet, dels 39 parts, 18 corresponen a les zones edificades.

La contracta del servei de Disminució del Risc d’Incendi està formada per un grup de 8 treballadors especialitzats, que actuen sota la direcció d’un tècnic mediambiental. L’import dels treballs realitzats en aquest primer trimestre ha estat de 78.078 euros.

Entre les principals actuacions del servei Devesa-Albufera per al control de la biomassa destaca la de vigilar la vegetació que envaeix la zona urbanitzada, com les carreteres CV-500, CV-5010, camins, carrers, places, rotondes, etc. En aquests entorns es van generar un total de 43,28 Tn.

També s’han fet treballs per a controlar la vegetació que envaeix itineraris per als vianants i el carril bici de la Devesa, o el control del creixement de la vegetació annexa a vials utilitzats per efectius de seguretat i Protecció Civil (viàries d’accés restringit), en el qual se segueix el criteri del control de vegetació que envaeix zona urbanitzada.

Per a Campillo, «aquests treballs que fem regularment ajuden a baixar la quantitat de necromassa en el bosc de la Devesa, un bosc que és un exemple de restauració ambiental des de fa dècades i que és un veritable pulmó per a la ciutat i per a tot el parc natural de l’Albufera. Un dels boscos litorals més ben conservats de tota Espanya i un orgull per als valencians i valencianes», ha declarat finalment el vicealcalde.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.