València retira 117 tones de restes vegetals a la Devesa del Saler

L’Ajuntament de València ha retirat des del començament d’enguany un total de 117,38 tones de restes vegetals del bosc de la Devesa del Saler, «una mesura necessària per a prevenir incendis i que s’ha mostrat molt efectiva després de confirmar-se la reducció significativa d’hectàrees cremades en els últims anys», ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo. Les principals tasques de control de la biomassa s’han dut a terme en el perímetre de les zones habitades de la Devesa i al voltant dels camins d’accés, que són essencials perquè puguen prestar servei els sistemes d’extinció en cas d’incendi.

El Servei Devesa-Albufera ha realitzat en el primer trimestre d’enguany un total de 39 parts de treball de prevenció d’incendis mitjançant la retirada de restes vegetals, que han arribat fins a 117,38 tones. Els treballs s’han centrat en 24 tipologies diferents d’intervencions, encara que les principals actuacions s’han dut a terme en els entorns habitats i d’oci, «ja que, com és normal, és on existeix major risc que es produïsca algun conat de foc», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo. De fet, dels 39 parts, 18 corresponen a les zones edificades.

La contracta del servei de Disminució del Risc d’Incendi està formada per un grup de 8 treballadors especialitzats, que actuen sota la direcció d’un tècnic mediambiental. L’import dels treballs realitzats en aquest primer trimestre ha estat de 78.078 euros.

Entre les principals actuacions del servei Devesa-Albufera per al control de la biomassa destaca la de vigilar la vegetació que envaeix la zona urbanitzada, com les carreteres CV-500, CV-5010, camins, carrers, places, rotondes, etc. En aquests entorns es van generar un total de 43,28 Tn.

També s’han fet treballs per a controlar la vegetació que envaeix itineraris per als vianants i el carril bici de la Devesa, o el control del creixement de la vegetació annexa a vials utilitzats per efectius de seguretat i Protecció Civil (viàries d’accés restringit), en el qual se segueix el criteri del control de vegetació que envaeix zona urbanitzada.

Per a Campillo, «aquests treballs que fem regularment ajuden a baixar la quantitat de necromassa en el bosc de la Devesa, un bosc que és un exemple de restauració ambiental des de fa dècades i que és un veritable pulmó per a la ciutat i per a tot el parc natural de l’Albufera. Un dels boscos litorals més ben conservats de tota Espanya i un orgull per als valencians i valencianes», ha declarat finalment el vicealcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.