València retira 117 tones de restes vegetals a la Devesa del Saler

L’Ajuntament de València ha retirat des del començament d’enguany un total de 117,38 tones de restes vegetals del bosc de la Devesa del Saler, «una mesura necessària per a prevenir incendis i que s’ha mostrat molt efectiva després de confirmar-se la reducció significativa d’hectàrees cremades en els últims anys», ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo. Les principals tasques de control de la biomassa s’han dut a terme en el perímetre de les zones habitades de la Devesa i al voltant dels camins d’accés, que són essencials perquè puguen prestar servei els sistemes d’extinció en cas d’incendi.

El Servei Devesa-Albufera ha realitzat en el primer trimestre d’enguany un total de 39 parts de treball de prevenció d’incendis mitjançant la retirada de restes vegetals, que han arribat fins a 117,38 tones. Els treballs s’han centrat en 24 tipologies diferents d’intervencions, encara que les principals actuacions s’han dut a terme en els entorns habitats i d’oci, «ja que, com és normal, és on existeix major risc que es produïsca algun conat de foc», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo. De fet, dels 39 parts, 18 corresponen a les zones edificades.

La contracta del servei de Disminució del Risc d’Incendi està formada per un grup de 8 treballadors especialitzats, que actuen sota la direcció d’un tècnic mediambiental. L’import dels treballs realitzats en aquest primer trimestre ha estat de 78.078 euros.

Entre les principals actuacions del servei Devesa-Albufera per al control de la biomassa destaca la de vigilar la vegetació que envaeix la zona urbanitzada, com les carreteres CV-500, CV-5010, camins, carrers, places, rotondes, etc. En aquests entorns es van generar un total de 43,28 Tn.

També s’han fet treballs per a controlar la vegetació que envaeix itineraris per als vianants i el carril bici de la Devesa, o el control del creixement de la vegetació annexa a vials utilitzats per efectius de seguretat i Protecció Civil (viàries d’accés restringit), en el qual se segueix el criteri del control de vegetació que envaeix zona urbanitzada.

Per a Campillo, «aquests treballs que fem regularment ajuden a baixar la quantitat de necromassa en el bosc de la Devesa, un bosc que és un exemple de restauració ambiental des de fa dècades i que és un veritable pulmó per a la ciutat i per a tot el parc natural de l’Albufera. Un dels boscos litorals més ben conservats de tota Espanya i un orgull per als valencians i valencianes», ha declarat finalment el vicealcalde.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.