València retira 117 tones de restes vegetals a la Devesa del Saler

L’Ajuntament de València ha retirat des del començament d’enguany un total de 117,38 tones de restes vegetals del bosc de la Devesa del Saler, «una mesura necessària per a prevenir incendis i que s’ha mostrat molt efectiva després de confirmar-se la reducció significativa d’hectàrees cremades en els últims anys», ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo. Les principals tasques de control de la biomassa s’han dut a terme en el perímetre de les zones habitades de la Devesa i al voltant dels camins d’accés, que són essencials perquè puguen prestar servei els sistemes d’extinció en cas d’incendi.

El Servei Devesa-Albufera ha realitzat en el primer trimestre d’enguany un total de 39 parts de treball de prevenció d’incendis mitjançant la retirada de restes vegetals, que han arribat fins a 117,38 tones. Els treballs s’han centrat en 24 tipologies diferents d’intervencions, encara que les principals actuacions s’han dut a terme en els entorns habitats i d’oci, «ja que, com és normal, és on existeix major risc que es produïsca algun conat de foc», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo. De fet, dels 39 parts, 18 corresponen a les zones edificades.

La contracta del servei de Disminució del Risc d’Incendi està formada per un grup de 8 treballadors especialitzats, que actuen sota la direcció d’un tècnic mediambiental. L’import dels treballs realitzats en aquest primer trimestre ha estat de 78.078 euros.

Entre les principals actuacions del servei Devesa-Albufera per al control de la biomassa destaca la de vigilar la vegetació que envaeix la zona urbanitzada, com les carreteres CV-500, CV-5010, camins, carrers, places, rotondes, etc. En aquests entorns es van generar un total de 43,28 Tn.

També s’han fet treballs per a controlar la vegetació que envaeix itineraris per als vianants i el carril bici de la Devesa, o el control del creixement de la vegetació annexa a vials utilitzats per efectius de seguretat i Protecció Civil (viàries d’accés restringit), en el qual se segueix el criteri del control de vegetació que envaeix zona urbanitzada.

Per a Campillo, «aquests treballs que fem regularment ajuden a baixar la quantitat de necromassa en el bosc de la Devesa, un bosc que és un exemple de restauració ambiental des de fa dècades i que és un veritable pulmó per a la ciutat i per a tot el parc natural de l’Albufera. Un dels boscos litorals més ben conservats de tota Espanya i un orgull per als valencians i valencianes», ha declarat finalment el vicealcalde.

Últimes notícies

València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four d’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la Final Four de l'Eurolliga després de véncer al Panathinaikos en el quint partit de quarts, i se suma a Baskonia, Barcelona, Unicaja i Reial Madrid en la llista de semifinalistes espanyols.

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.

Biomarcadores digitals permeten detectar trastorns de salut mental amb el mòbil

Aplicacions mòbils basades en biomarcadores digitals i en intel·ligència artificial permeten detectar de manera primerenca trastorns de salut mental i prioritzar els casos més urgents. A més, la figura del pacient virtual es perfila com una ferramenta clau en la formació de futurs professionals sanitaris.

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.