10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

València retira 117 tones de restes vegetals a la Devesa del Saler

L’Ajuntament de València ha retirat des del començament d’enguany un total de 117,38 tones de restes vegetals del bosc de la Devesa del Saler, «una mesura necessària per a prevenir incendis i que s’ha mostrat molt efectiva després de confirmar-se la reducció significativa d’hectàrees cremades en els últims anys», ha explicat el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo. Les principals tasques de control de la biomassa s’han dut a terme en el perímetre de les zones habitades de la Devesa i al voltant dels camins d’accés, que són essencials perquè puguen prestar servei els sistemes d’extinció en cas d’incendi.

El Servei Devesa-Albufera ha realitzat en el primer trimestre d’enguany un total de 39 parts de treball de prevenció d’incendis mitjançant la retirada de restes vegetals, que han arribat fins a 117,38 tones. Els treballs s’han centrat en 24 tipologies diferents d’intervencions, encara que les principals actuacions s’han dut a terme en els entorns habitats i d’oci, «ja que, com és normal, és on existeix major risc que es produïsca algun conat de foc», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo. De fet, dels 39 parts, 18 corresponen a les zones edificades.

La contracta del servei de Disminució del Risc d’Incendi està formada per un grup de 8 treballadors especialitzats, que actuen sota la direcció d’un tècnic mediambiental. L’import dels treballs realitzats en aquest primer trimestre ha estat de 78.078 euros.

Entre les principals actuacions del servei Devesa-Albufera per al control de la biomassa destaca la de vigilar la vegetació que envaeix la zona urbanitzada, com les carreteres CV-500, CV-5010, camins, carrers, places, rotondes, etc. En aquests entorns es van generar un total de 43,28 Tn.

També s’han fet treballs per a controlar la vegetació que envaeix itineraris per als vianants i el carril bici de la Devesa, o el control del creixement de la vegetació annexa a vials utilitzats per efectius de seguretat i Protecció Civil (viàries d’accés restringit), en el qual se segueix el criteri del control de vegetació que envaeix zona urbanitzada.

Per a Campillo, «aquests treballs que fem regularment ajuden a baixar la quantitat de necromassa en el bosc de la Devesa, un bosc que és un exemple de restauració ambiental des de fa dècades i que és un veritable pulmó per a la ciutat i per a tot el parc natural de l’Albufera. Un dels boscos litorals més ben conservats de tota Espanya i un orgull per als valencians i valencianes», ha declarat finalment el vicealcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.

A presó un home sense antecedents amb 17 quilos de cocaïna en el maleter

Un veí de Múrcia de 44 anys ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut a San Isidro amb 15 paquets de cocaïna que sumaven uns 17 quilos. La Guàrdia Civil va intervindre el cotxe i va trobar la droga oculta en bosses en el portaequipajes.

Presó provisional per a tres detinguts després d’un assalt violent a una vivenda a Castelló

Tres hòmens han sigut detinguts a Castelló, Seseña i Madrid per un robatori amb violència a casa habitada comesa en 2025. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Igualtat proposa a Fiscalia i al Poder Judicial reforçar la protecció a les víctimes

Igualtat envia recomanacions a jutges i fiscals per a fer més efectiva la protecció enfront de la violència de gènere, amb més distància d'allunyament i control de l'ús de polseres. El paquet arriba després de deu assassinats en el que va d'any, sis amb denúncies prèvies.

La Comunitat Valenciana va liderar l’ocupació turística al gener amb una alça del 4,1% i 7.825 afiliats més

La Comunitat Valenciana va encapçalar el creixement de l'ocupació turística al gener, amb un 4,1% interanual i 7.825 altes fins a 199.991 afiliats. Va ser el segon major augment absolut.

Detenen a un home pel robatori de huit patinets enfront d’un gimnàs de València

La Policia Nacional ha detingut en Patraix a un home de 24 anys després de sorprendre'l quan intentava un nou furt. Se li atribuïxen almenys huit robatoris de patinets elèctrics.

Investiguen a un motorista per anar a 194 km/h en la CV-30 de València

Un conductor de 31 anys ha sigut investigat després de ser captat a 194 km/h en la CV-30, limitada a 80. S'enfronta a penes de l'article 379.1 del Codi Penal.

Vinya Rock confirma la seua desvinculació de KKR i obri nova etapa

Vinya Rock ha confirmat que s'ha deslligat del fons KKR i inicia una etapa sota Orange Alive Art S.L., dirigida per Juan Carlos Gutiérrez. L'organització ha posat el focus en identitat, comunitat, continuïtat i seguretat, i ha ratificat que l'edició del 30 d'abril al 2 de maig se celebrarà amb normalitat.