València disposa de 8 noves vivendes per a persones sense sostre

La regidora de Vivenda i Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha visitat este matí dos vivendes, de 45 m² cadascuna, que el consistori ha rehabilitat al carrer Sant Pere del barri del Cabanyal i que ara entraran a formar part d’una xarxa de pisos supervisats des dels servicis socials municipals destinats a poder allotjar a persones sense sostre.

Concretament, este programa contava fins ara amb sis vivendes i, amb esta incorporació, ara seran un total de huit les que formen part del programa. Cal recordar que estos recursos se sumen a l’extensa xarxa de places habilitades en els diversos albergs municipals per a persones sense sostre.

El projecte està destinat a facilitar habitatge i mitjans de vida de subsistència a persones sense llar. Estes persones han d’estar en disposició d’acceptar un seguiment amb un projecte d’intervenció que tinga per finalitat superar les dificultats i problemes que la persona tinga (addiccions, malalties, discapacitat, malaltia mental, falta d’hàbits normalitzats…)”, ha detallat la regidora Isabel Lozano, qui s’ha mostrat “satisfeta per anar incrementant a poc a poc estos recursos clau per a persones en situació d’emergència social”.

La finalitat última és aconseguir un canvi de vida que permeta a les persones aconseguir l’autonomia personal i la independència institucional. El projecte es planteja en habitatges compartits i individuals de caràcter temporal, amb una duració de l’estada aproximada d’un any, període flexible i adaptable a les circumstàncies i característiques de cada persona, per la qual cosa es podrà ampliar el temps necessari segons criteris tècnics en funció de situacions particulars. Fins ara han passat ja 14 persones per les vivendes des de 2020, moment en el qual es va encetar este programa municipal.

Obri el Centre d’Emergències Climàtiques i Socials per les pluges

Davant la preemergència taronja per pluges a València, ahir a la nit el consistori va procedir a l’obertura del Centre d’Emergències Socials de l’Ajuntament de València que atén persones sense llar. El centre estarà obert de 20 a 8 hores mentre dure l’alerta per inclemències meteorològiques. Este centre compta amb 18 llits, menjar calent i un pack per a afrontar el fred compost, entre d’altres, per un abric, dessuadora, roba interior, mitjons i sabates.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.