València disposa de 8 noves vivendes per a persones sense sostre

La regidora de Vivenda i Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha visitat este matí dos vivendes, de 45 m² cadascuna, que el consistori ha rehabilitat al carrer Sant Pere del barri del Cabanyal i que ara entraran a formar part d’una xarxa de pisos supervisats des dels servicis socials municipals destinats a poder allotjar a persones sense sostre.

Concretament, este programa contava fins ara amb sis vivendes i, amb esta incorporació, ara seran un total de huit les que formen part del programa. Cal recordar que estos recursos se sumen a l’extensa xarxa de places habilitades en els diversos albergs municipals per a persones sense sostre.

El projecte està destinat a facilitar habitatge i mitjans de vida de subsistència a persones sense llar. Estes persones han d’estar en disposició d’acceptar un seguiment amb un projecte d’intervenció que tinga per finalitat superar les dificultats i problemes que la persona tinga (addiccions, malalties, discapacitat, malaltia mental, falta d’hàbits normalitzats…)”, ha detallat la regidora Isabel Lozano, qui s’ha mostrat “satisfeta per anar incrementant a poc a poc estos recursos clau per a persones en situació d’emergència social”.

La finalitat última és aconseguir un canvi de vida que permeta a les persones aconseguir l’autonomia personal i la independència institucional. El projecte es planteja en habitatges compartits i individuals de caràcter temporal, amb una duració de l’estada aproximada d’un any, període flexible i adaptable a les circumstàncies i característiques de cada persona, per la qual cosa es podrà ampliar el temps necessari segons criteris tècnics en funció de situacions particulars. Fins ara han passat ja 14 persones per les vivendes des de 2020, moment en el qual es va encetar este programa municipal.

Obri el Centre d’Emergències Climàtiques i Socials per les pluges

Davant la preemergència taronja per pluges a València, ahir a la nit el consistori va procedir a l’obertura del Centre d’Emergències Socials de l’Ajuntament de València que atén persones sense llar. El centre estarà obert de 20 a 8 hores mentre dure l’alerta per inclemències meteorològiques. Este centre compta amb 18 llits, menjar calent i un pack per a afrontar el fred compost, entre d’altres, per un abric, dessuadora, roba interior, mitjons i sabates.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.