13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

València disposa de 8 noves vivendes per a persones sense sostre

La regidora de Vivenda i Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha visitat este matí dos vivendes, de 45 m² cadascuna, que el consistori ha rehabilitat al carrer Sant Pere del barri del Cabanyal i que ara entraran a formar part d’una xarxa de pisos supervisats des dels servicis socials municipals destinats a poder allotjar a persones sense sostre.

Concretament, este programa contava fins ara amb sis vivendes i, amb esta incorporació, ara seran un total de huit les que formen part del programa. Cal recordar que estos recursos se sumen a l’extensa xarxa de places habilitades en els diversos albergs municipals per a persones sense sostre.

El projecte està destinat a facilitar habitatge i mitjans de vida de subsistència a persones sense llar. Estes persones han d’estar en disposició d’acceptar un seguiment amb un projecte d’intervenció que tinga per finalitat superar les dificultats i problemes que la persona tinga (addiccions, malalties, discapacitat, malaltia mental, falta d’hàbits normalitzats…)”, ha detallat la regidora Isabel Lozano, qui s’ha mostrat “satisfeta per anar incrementant a poc a poc estos recursos clau per a persones en situació d’emergència social”.

La finalitat última és aconseguir un canvi de vida que permeta a les persones aconseguir l’autonomia personal i la independència institucional. El projecte es planteja en habitatges compartits i individuals de caràcter temporal, amb una duració de l’estada aproximada d’un any, període flexible i adaptable a les circumstàncies i característiques de cada persona, per la qual cosa es podrà ampliar el temps necessari segons criteris tècnics en funció de situacions particulars. Fins ara han passat ja 14 persones per les vivendes des de 2020, moment en el qual es va encetar este programa municipal.

Obri el Centre d’Emergències Climàtiques i Socials per les pluges

Davant la preemergència taronja per pluges a València, ahir a la nit el consistori va procedir a l’obertura del Centre d’Emergències Socials de l’Ajuntament de València que atén persones sense llar. El centre estarà obert de 20 a 8 hores mentre dure l’alerta per inclemències meteorològiques. Este centre compta amb 18 llits, menjar calent i un pack per a afrontar el fred compost, entre d’altres, per un abric, dessuadora, roba interior, mitjons i sabates.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.