11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

València disposa de 8 noves vivendes per a persones sense sostre

La regidora de Vivenda i Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha visitat este matí dos vivendes, de 45 m² cadascuna, que el consistori ha rehabilitat al carrer Sant Pere del barri del Cabanyal i que ara entraran a formar part d’una xarxa de pisos supervisats des dels servicis socials municipals destinats a poder allotjar a persones sense sostre.

Concretament, este programa contava fins ara amb sis vivendes i, amb esta incorporació, ara seran un total de huit les que formen part del programa. Cal recordar que estos recursos se sumen a l’extensa xarxa de places habilitades en els diversos albergs municipals per a persones sense sostre.

El projecte està destinat a facilitar habitatge i mitjans de vida de subsistència a persones sense llar. Estes persones han d’estar en disposició d’acceptar un seguiment amb un projecte d’intervenció que tinga per finalitat superar les dificultats i problemes que la persona tinga (addiccions, malalties, discapacitat, malaltia mental, falta d’hàbits normalitzats…)”, ha detallat la regidora Isabel Lozano, qui s’ha mostrat “satisfeta per anar incrementant a poc a poc estos recursos clau per a persones en situació d’emergència social”.

La finalitat última és aconseguir un canvi de vida que permeta a les persones aconseguir l’autonomia personal i la independència institucional. El projecte es planteja en habitatges compartits i individuals de caràcter temporal, amb una duració de l’estada aproximada d’un any, període flexible i adaptable a les circumstàncies i característiques de cada persona, per la qual cosa es podrà ampliar el temps necessari segons criteris tècnics en funció de situacions particulars. Fins ara han passat ja 14 persones per les vivendes des de 2020, moment en el qual es va encetar este programa municipal.

Obri el Centre d’Emergències Climàtiques i Socials per les pluges

Davant la preemergència taronja per pluges a València, ahir a la nit el consistori va procedir a l’obertura del Centre d’Emergències Socials de l’Ajuntament de València que atén persones sense llar. El centre estarà obert de 20 a 8 hores mentre dure l’alerta per inclemències meteorològiques. Este centre compta amb 18 llits, menjar calent i un pack per a afrontar el fred compost, entre d’altres, per un abric, dessuadora, roba interior, mitjons i sabates.

Últimes notícies

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.

Tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Dénia

Un incendi en la segona planta d'un edifici de nou altures a l'Esplanada Cervantes ha generat una gran quantitat de fum. Tres hòmens han sigut atesos per inhalació i traslladats a l'Hospital de Dénia, i els veïns han sigut confinats en les seues vivendes.

Exhibició de Evenepoel per a guanyar l’etapa regna i vestir-se de groc

Remco Evenepoel es va imposar en solitari en l'etapa regna entre La Nucia i Teulada (172 km), va marcar 4h14:01 i es va enfundar el jersei groc després d'atacar a 13 km de meta. Amb 24 segons sobre João Almeida i Giulio Pellizzari, va deixar la general molt encarrilada mancant l'última jornada.

Un home s’atrinxera en la seua vivenda de Teulada i la Guàrdia Civil negocia

Un home roman atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil ha acudit des de migdia i manté contacte perquè depose la seua actitud.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.

Luís Castro reivindica el nivell del Llevant i veu marge per a ser més forts

Luís Castro va assegurar que el Llevant ha elevat el seu nivell des de la seua arribada, encara que va remarcar que encara poden ser més fortes. Abans de visitar a l'Athletic, va demanar anar a guanyar.

Corberán reafirma el pla: focus al València i un Mestalla incòmode per al Reial Madrid

El tècnic del València va subratllar que l'equip ha de mirar-se a si mateix i que Mestalla continue sent un camp incòmode per al Reial Madrid. Va restar importància a les baixes del rival, va parlar dels matisos del Madrid de Arbeloa i va demanar llegir els moments del partit.