València disposa de 8 noves vivendes per a persones sense sostre

La regidora de Vivenda i Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha visitat este matí dos vivendes, de 45 m² cadascuna, que el consistori ha rehabilitat al carrer Sant Pere del barri del Cabanyal i que ara entraran a formar part d’una xarxa de pisos supervisats des dels servicis socials municipals destinats a poder allotjar a persones sense sostre.

Concretament, este programa contava fins ara amb sis vivendes i, amb esta incorporació, ara seran un total de huit les que formen part del programa. Cal recordar que estos recursos se sumen a l’extensa xarxa de places habilitades en els diversos albergs municipals per a persones sense sostre.

El projecte està destinat a facilitar habitatge i mitjans de vida de subsistència a persones sense llar. Estes persones han d’estar en disposició d’acceptar un seguiment amb un projecte d’intervenció que tinga per finalitat superar les dificultats i problemes que la persona tinga (addiccions, malalties, discapacitat, malaltia mental, falta d’hàbits normalitzats…)”, ha detallat la regidora Isabel Lozano, qui s’ha mostrat “satisfeta per anar incrementant a poc a poc estos recursos clau per a persones en situació d’emergència social”.

La finalitat última és aconseguir un canvi de vida que permeta a les persones aconseguir l’autonomia personal i la independència institucional. El projecte es planteja en habitatges compartits i individuals de caràcter temporal, amb una duració de l’estada aproximada d’un any, període flexible i adaptable a les circumstàncies i característiques de cada persona, per la qual cosa es podrà ampliar el temps necessari segons criteris tècnics en funció de situacions particulars. Fins ara han passat ja 14 persones per les vivendes des de 2020, moment en el qual es va encetar este programa municipal.

Obri el Centre d’Emergències Climàtiques i Socials per les pluges

Davant la preemergència taronja per pluges a València, ahir a la nit el consistori va procedir a l’obertura del Centre d’Emergències Socials de l’Ajuntament de València que atén persones sense llar. El centre estarà obert de 20 a 8 hores mentre dure l’alerta per inclemències meteorològiques. Este centre compta amb 18 llits, menjar calent i un pack per a afrontar el fred compost, entre d’altres, per un abric, dessuadora, roba interior, mitjons i sabates.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.