Vila-real ofereix una nova oferta formativa per a afavorir la inserció laboral

 

L’Agència de Desenvolupament Local de Regidoria d’Economia reprén el curs formatiu amb diverses activitats dirigides sobretot a persones desocupades, així com a emprenedors.

L’oferta compta amb cursos i tallers enfocats a la millora de les competències personals, la formació en àmbits com la comptabilitat o la gestió de magatzem, als quals s’uneix una proposta formativa en l’àmbit de la construcció, un sector amb perspectives d’ocupació.

En estos moments, està oberta la inscripció per als tallers de millora de les competències personals que iniciaran dilluns que ve 20 de setembre amb un curs de 4 dies de duració denominat ‘5 eines clau per a l’ocupació’, en el qual es treballaran aspectes com el disseny del curriculum vitae, la carta de presentació, l’entrevista de treball o la cerca de treball per internet.

El programa formatiu, que durarà fins a final d’any, continuarà amb altres cursos sobre processador de textos, gestió i organització de magatzem, fulls de càlcul o de facturació i gestió comptable.

Tots estos cursos estan impartits i subvencionats per la Diputació de Castelló dins del marc de l’Estratègia Provincial per a l’Ocupació i l’Emprenedoria 2021 i es realitzaran en les instal·lacions del Viver d’Empreses de Vila-real.

També, a través del conveni entre la Fundació Laboral de la Construcció i la Diputació de Castelló, està previst impartir a Vila-real tres cursos d’especialització en l’àmbit de la construcció, sector actualment amb perspectives importants d’ocupació. 

Estos cursos, que començaran també este mes de setembre en les instal·lacions de la Fundació Laboral de la Construcció situades en el Camí Betxí de Vila-real, tenen com a continguts la rehabilitació i patologies en edificis, la instal·lació de façanes ventilades, i els sistemes d’aïllament tèrmic exterior (SATE). Cal incidir en què estos cursos que estan certificats per la pròpia fundació, inclouen 20 hores de formació sobre prevenció de riscos laborals específics.

D’altra banda, l’Agència de Desenvolupament Local està concloent el procés de selecció del personal directiu, docent i de suport, així com dels alumnes- treballadors, que participaran en el pròxim taller d’ocupació 2021-2022 que té previst iniciar el 15 d’octubre i en el qual es donarà formació a 30 persones desocupades majors de 18 anys en l’àmbit de la jardineria, l’agricultura i l’atenció sociosanitària, amb una inversió de prop de 725.000 euros, finançada per la Generalitat. 

Esta quantitat cobrirà tant el cost del personal i dels materials, com els salaris dels alumnes-treballadors durant els 12 mesos de projecte que es desenvoluparà en les instal·lacions de la Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC) i del Centre de Capacitació Agrària de la Conselleria d’Agricultura en la carretera d’Onda.

Tota la informació sobre els cursos de formació i ús de l’Agència de Desenvolupament Local de Vila-real es pot consultar en http://portaltreball.vila-real.es i en les xarxes socials de l’agència local.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU