Vila-real ofereix una nova oferta formativa per a afavorir la inserció laboral

 

L’Agència de Desenvolupament Local de Regidoria d’Economia reprén el curs formatiu amb diverses activitats dirigides sobretot a persones desocupades, així com a emprenedors.

L’oferta compta amb cursos i tallers enfocats a la millora de les competències personals, la formació en àmbits com la comptabilitat o la gestió de magatzem, als quals s’uneix una proposta formativa en l’àmbit de la construcció, un sector amb perspectives d’ocupació.

En estos moments, està oberta la inscripció per als tallers de millora de les competències personals que iniciaran dilluns que ve 20 de setembre amb un curs de 4 dies de duració denominat ‘5 eines clau per a l’ocupació’, en el qual es treballaran aspectes com el disseny del curriculum vitae, la carta de presentació, l’entrevista de treball o la cerca de treball per internet.

El programa formatiu, que durarà fins a final d’any, continuarà amb altres cursos sobre processador de textos, gestió i organització de magatzem, fulls de càlcul o de facturació i gestió comptable.

Tots estos cursos estan impartits i subvencionats per la Diputació de Castelló dins del marc de l’Estratègia Provincial per a l’Ocupació i l’Emprenedoria 2021 i es realitzaran en les instal·lacions del Viver d’Empreses de Vila-real.

També, a través del conveni entre la Fundació Laboral de la Construcció i la Diputació de Castelló, està previst impartir a Vila-real tres cursos d’especialització en l’àmbit de la construcció, sector actualment amb perspectives importants d’ocupació. 

Estos cursos, que començaran també este mes de setembre en les instal·lacions de la Fundació Laboral de la Construcció situades en el Camí Betxí de Vila-real, tenen com a continguts la rehabilitació i patologies en edificis, la instal·lació de façanes ventilades, i els sistemes d’aïllament tèrmic exterior (SATE). Cal incidir en què estos cursos que estan certificats per la pròpia fundació, inclouen 20 hores de formació sobre prevenció de riscos laborals específics.

D’altra banda, l’Agència de Desenvolupament Local està concloent el procés de selecció del personal directiu, docent i de suport, així com dels alumnes- treballadors, que participaran en el pròxim taller d’ocupació 2021-2022 que té previst iniciar el 15 d’octubre i en el qual es donarà formació a 30 persones desocupades majors de 18 anys en l’àmbit de la jardineria, l’agricultura i l’atenció sociosanitària, amb una inversió de prop de 725.000 euros, finançada per la Generalitat. 

Esta quantitat cobrirà tant el cost del personal i dels materials, com els salaris dels alumnes-treballadors durant els 12 mesos de projecte que es desenvoluparà en les instal·lacions de la Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC) i del Centre de Capacitació Agrària de la Conselleria d’Agricultura en la carretera d’Onda.

Tota la informació sobre els cursos de formació i ús de l’Agència de Desenvolupament Local de Vila-real es pot consultar en http://portaltreball.vila-real.es i en les xarxes socials de l’agència local.

Últimes notícies

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.