16.8 C
València
Dimecres, 3 desembre, 2025

Xàbia planteja una taxa de 9 euros per estacionar en les cales Granadella i Portitxol

L’Ajuntament de Xàbia sotmetrà a votació en el pròxim ple l’establiment d’una taxa per aparcar durant els mesos d’estiu a l’entorn de les cales del Portitxol i la Granadella.

La proposta planteja un pagament únic de 9 euros per dia, que permetrà l’aparcament entre les 9 i les 19 hores. El sistema de “zona taronja” estarà actiu durant els mateixos dies que els serveis de vigilància de seguretat i control d’accés mitjançant un sistema de barrera –de juny al 30 de setembre- i posarà a disposició un total de 190 places d’aparcament: 130 en la Granadella i 60 en el Portitxol.

La taxa per estacionar només afectarà cotxes perquè les motos i les bicicletes continuaran tenint accés gratuït.

A més, l’Ajuntament està preparant també un sistema de transport públic a les cales amb autobusos, una opció alternativa al vehicle privat i que contempla una bonificació en el preu del tiquet del 25% per als veïns del municipi.

La implantació d’una taxa per aparcament en aquests espais naturals amb gran valor ambiental i forta pressió turística en els mesos d’estiu busca la sostenibilitat, reduint els fluxos de trànsit, potenciant el transport col·lectiu i millorant la seguretat. També repartir les despeses (en personal i mitjans materials) que comporten totes les mesures que aplica l’Ajuntament des de 2017 per a controlar els accessos i l’aforament, fins ara sostingudes totalment per l’administració.

Prèviament a establir una taxa, l’Ajuntament va obrir una fase de participació ciutadana per a tantejar a l’opinió pública. En aquesta consulta pública han participat un total de 202 persones. D’elles, el 78% veien convenient que l’Ajuntament organitzara l’aparcament a l’entorn de les cales Granadella i Portitxol i el 57,7% també avalaven que aquesta regulació fora a través de l’establiment d’una taxa per estacionar.

Últimes notícies

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.