Xàbia planteja una taxa de 9 euros per estacionar en les cales Granadella i Portitxol

L’Ajuntament de Xàbia sotmetrà a votació en el pròxim ple l’establiment d’una taxa per aparcar durant els mesos d’estiu a l’entorn de les cales del Portitxol i la Granadella.

La proposta planteja un pagament únic de 9 euros per dia, que permetrà l’aparcament entre les 9 i les 19 hores. El sistema de “zona taronja” estarà actiu durant els mateixos dies que els serveis de vigilància de seguretat i control d’accés mitjançant un sistema de barrera –de juny al 30 de setembre- i posarà a disposició un total de 190 places d’aparcament: 130 en la Granadella i 60 en el Portitxol.

La taxa per estacionar només afectarà cotxes perquè les motos i les bicicletes continuaran tenint accés gratuït.

A més, l’Ajuntament està preparant també un sistema de transport públic a les cales amb autobusos, una opció alternativa al vehicle privat i que contempla una bonificació en el preu del tiquet del 25% per als veïns del municipi.

La implantació d’una taxa per aparcament en aquests espais naturals amb gran valor ambiental i forta pressió turística en els mesos d’estiu busca la sostenibilitat, reduint els fluxos de trànsit, potenciant el transport col·lectiu i millorant la seguretat. També repartir les despeses (en personal i mitjans materials) que comporten totes les mesures que aplica l’Ajuntament des de 2017 per a controlar els accessos i l’aforament, fins ara sostingudes totalment per l’administració.

Prèviament a establir una taxa, l’Ajuntament va obrir una fase de participació ciutadana per a tantejar a l’opinió pública. En aquesta consulta pública han participat un total de 202 persones. D’elles, el 78% veien convenient que l’Ajuntament organitzara l’aparcament a l’entorn de les cales Granadella i Portitxol i el 57,7% també avalaven que aquesta regulació fora a través de l’establiment d’una taxa per estacionar.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.