Xàbia planteja una taxa de 9 euros per estacionar en les cales Granadella i Portitxol

L’Ajuntament de Xàbia sotmetrà a votació en el pròxim ple l’establiment d’una taxa per aparcar durant els mesos d’estiu a l’entorn de les cales del Portitxol i la Granadella.

La proposta planteja un pagament únic de 9 euros per dia, que permetrà l’aparcament entre les 9 i les 19 hores. El sistema de “zona taronja” estarà actiu durant els mateixos dies que els serveis de vigilància de seguretat i control d’accés mitjançant un sistema de barrera –de juny al 30 de setembre- i posarà a disposició un total de 190 places d’aparcament: 130 en la Granadella i 60 en el Portitxol.

La taxa per estacionar només afectarà cotxes perquè les motos i les bicicletes continuaran tenint accés gratuït.

A més, l’Ajuntament està preparant també un sistema de transport públic a les cales amb autobusos, una opció alternativa al vehicle privat i que contempla una bonificació en el preu del tiquet del 25% per als veïns del municipi.

La implantació d’una taxa per aparcament en aquests espais naturals amb gran valor ambiental i forta pressió turística en els mesos d’estiu busca la sostenibilitat, reduint els fluxos de trànsit, potenciant el transport col·lectiu i millorant la seguretat. També repartir les despeses (en personal i mitjans materials) que comporten totes les mesures que aplica l’Ajuntament des de 2017 per a controlar els accessos i l’aforament, fins ara sostingudes totalment per l’administració.

Prèviament a establir una taxa, l’Ajuntament va obrir una fase de participació ciutadana per a tantejar a l’opinió pública. En aquesta consulta pública han participat un total de 202 persones. D’elles, el 78% veien convenient que l’Ajuntament organitzara l’aparcament a l’entorn de les cales Granadella i Portitxol i el 57,7% també avalaven que aquesta regulació fora a través de l’establiment d’una taxa per estacionar.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.