Xàbia planteja una taxa de 9 euros per estacionar en les cales Granadella i Portitxol

L’Ajuntament de Xàbia sotmetrà a votació en el pròxim ple l’establiment d’una taxa per aparcar durant els mesos d’estiu a l’entorn de les cales del Portitxol i la Granadella.

La proposta planteja un pagament únic de 9 euros per dia, que permetrà l’aparcament entre les 9 i les 19 hores. El sistema de “zona taronja” estarà actiu durant els mateixos dies que els serveis de vigilància de seguretat i control d’accés mitjançant un sistema de barrera –de juny al 30 de setembre- i posarà a disposició un total de 190 places d’aparcament: 130 en la Granadella i 60 en el Portitxol.

La taxa per estacionar només afectarà cotxes perquè les motos i les bicicletes continuaran tenint accés gratuït.

A més, l’Ajuntament està preparant també un sistema de transport públic a les cales amb autobusos, una opció alternativa al vehicle privat i que contempla una bonificació en el preu del tiquet del 25% per als veïns del municipi.

La implantació d’una taxa per aparcament en aquests espais naturals amb gran valor ambiental i forta pressió turística en els mesos d’estiu busca la sostenibilitat, reduint els fluxos de trànsit, potenciant el transport col·lectiu i millorant la seguretat. També repartir les despeses (en personal i mitjans materials) que comporten totes les mesures que aplica l’Ajuntament des de 2017 per a controlar els accessos i l’aforament, fins ara sostingudes totalment per l’administració.

Prèviament a establir una taxa, l’Ajuntament va obrir una fase de participació ciutadana per a tantejar a l’opinió pública. En aquesta consulta pública han participat un total de 202 persones. D’elles, el 78% veien convenient que l’Ajuntament organitzara l’aparcament a l’entorn de les cales Granadella i Portitxol i el 57,7% també avalaven que aquesta regulació fora a través de l’establiment d’una taxa per estacionar.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.