9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Solidaridad, el sindicat de Vox, convoca vaga general per al pròxim 24 de novembre

El sindicat vinculat a Vox, Solidaridad, ha registrat la convocatòria d’una vaga general el dia 24 de novembre per protestar contra l’amnistia.

El partit de Santiago Abascal secundarà l’atur i, com a Solidaridad, crida a unir-se a la vaga “davant la desigualtat” i la “traïció” comesa per Sánchez, la sessió d’investidura de la qual se celebrarà dimecres i dijous d’esta setmana, després de registrar al Congrés la llei d’amnistia.

No rendirem les banderes de la justícia social i la unitat nacional“, assegura el sindicat en la seua crida “a tots els espanyols, a la resta de sindicats i a tota la societat civil, perquè, juntament amb els nostres més de 250 delegats sindicals i més de 500 seccions, se sumen a esta convocatòria”.

Tot i això, malgrat la celeritat dels socialistes per celebrar com més prompte millor la investidura i que comence a caminar un nou mandat, el PP i Vox auguren una oposició contínua i contundent a l’amnistia. “Si s’aconsegueix esta investidura no haurà tornat a la normalitat, no ens oblidarem“, va asseverar este dilluns el líder de Vox, Santiago Abascal, que va destacar el “clam” ciutadà que sol·licita la convocatòria d’una vaga general.

Solidaridad ha anunciat la convocatòria a la xarxa social X, , i després el president de Vox, Santiago Abascal, l’ha recolzat públicament a Bambú, la seu nacional del partit, en una roda de premsa posterior al Comité d’Acció Política de la formació dretana. “Ahir als carrers hi havia un clam: era el clam de la vaga general que ens demanen els nostres compatriotes“, ha expressat Abascal.

En diversos moments de la concentració a la Porta del Sol, amb rèpliques a totes les capitals de província d’Espanya, els manifestants van esclatar en càntics de “vaga general, vaga general“.

Este dilluns, el sindicat de Vox i el mateix partit recullen este sentir i criden a paralitzar el país el dia 24. L’article onze del reial decret llei que regula les vagues a Espanya estableix que és il·legal” quan s’inicie o se sostinga per motius polítics o amb qualsevol altra finalitat aliena a l’interés professional dels treballadors afectats“.

Tot i això, preguntat per este tema, Abascal ha negat que la convocatòria siga merament política i ha garantit que té també una motivació laboral.

Segons ha justificat, la condonació de 15.000 milions d’euros del deute de Catalunya —pactada amb ERC— o el traspàs de la Seguretat Social al País Basc —acordada amb el PNB— són qüestions que “pagaran en forma de deute i precarietat” la resta dels espanyols. “Creiem que esta vaga general és necessària, pertinent i la recolzarem“, ha anunciat Abascal, poc després que Solidaritat desvetllés la convocatòria.

Vox presentarà una querella al Tribunal Suprem

Abascal a més va anunciar que el seu partit presentarà este dimarts una querella al Tribunal Suprem contra Sánchez per tres delictes que no va especificar. Vox també sol·licitarà la paralització cautelar del debat d’investidura d’este dimecres i augmenta les exigències al PP sobre la resposta a l’amnistia: manté l’advertiment sobre la querella que presentarà contra les taules del Congrés i el Senat si es tramita la llei d’amnistia i insisteix en la necessitat que els governs regionals en què formen coalició celebren “manifestacions institucionals” contra Sánchez.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.