Solidaridad, el sindicat de Vox, convoca vaga general per al pròxim 24 de novembre

El sindicat vinculat a Vox, Solidaridad, ha registrat la convocatòria d’una vaga general el dia 24 de novembre per protestar contra l’amnistia.

El partit de Santiago Abascal secundarà l’atur i, com a Solidaridad, crida a unir-se a la vaga “davant la desigualtat” i la “traïció” comesa per Sánchez, la sessió d’investidura de la qual se celebrarà dimecres i dijous d’esta setmana, després de registrar al Congrés la llei d’amnistia.

No rendirem les banderes de la justícia social i la unitat nacional“, assegura el sindicat en la seua crida “a tots els espanyols, a la resta de sindicats i a tota la societat civil, perquè, juntament amb els nostres més de 250 delegats sindicals i més de 500 seccions, se sumen a esta convocatòria”.

Tot i això, malgrat la celeritat dels socialistes per celebrar com més prompte millor la investidura i que comence a caminar un nou mandat, el PP i Vox auguren una oposició contínua i contundent a l’amnistia. “Si s’aconsegueix esta investidura no haurà tornat a la normalitat, no ens oblidarem“, va asseverar este dilluns el líder de Vox, Santiago Abascal, que va destacar el “clam” ciutadà que sol·licita la convocatòria d’una vaga general.

Solidaridad ha anunciat la convocatòria a la xarxa social X, , i després el president de Vox, Santiago Abascal, l’ha recolzat públicament a Bambú, la seu nacional del partit, en una roda de premsa posterior al Comité d’Acció Política de la formació dretana. “Ahir als carrers hi havia un clam: era el clam de la vaga general que ens demanen els nostres compatriotes“, ha expressat Abascal.

En diversos moments de la concentració a la Porta del Sol, amb rèpliques a totes les capitals de província d’Espanya, els manifestants van esclatar en càntics de “vaga general, vaga general“.

Este dilluns, el sindicat de Vox i el mateix partit recullen este sentir i criden a paralitzar el país el dia 24. L’article onze del reial decret llei que regula les vagues a Espanya estableix que és il·legal” quan s’inicie o se sostinga per motius polítics o amb qualsevol altra finalitat aliena a l’interés professional dels treballadors afectats“.

Tot i això, preguntat per este tema, Abascal ha negat que la convocatòria siga merament política i ha garantit que té també una motivació laboral.

Segons ha justificat, la condonació de 15.000 milions d’euros del deute de Catalunya —pactada amb ERC— o el traspàs de la Seguretat Social al País Basc —acordada amb el PNB— són qüestions que “pagaran en forma de deute i precarietat” la resta dels espanyols. “Creiem que esta vaga general és necessària, pertinent i la recolzarem“, ha anunciat Abascal, poc després que Solidaritat desvetllés la convocatòria.

Vox presentarà una querella al Tribunal Suprem

Abascal a més va anunciar que el seu partit presentarà este dimarts una querella al Tribunal Suprem contra Sánchez per tres delictes que no va especificar. Vox també sol·licitarà la paralització cautelar del debat d’investidura d’este dimecres i augmenta les exigències al PP sobre la resposta a l’amnistia: manté l’advertiment sobre la querella que presentarà contra les taules del Congrés i el Senat si es tramita la llei d’amnistia i insisteix en la necessitat que els governs regionals en què formen coalició celebren “manifestacions institucionals” contra Sánchez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.