Solidaridad, el sindicat de Vox, convoca vaga general per al pròxim 24 de novembre

El sindicat vinculat a Vox, Solidaridad, ha registrat la convocatòria d’una vaga general el dia 24 de novembre per protestar contra l’amnistia.

El partit de Santiago Abascal secundarà l’atur i, com a Solidaridad, crida a unir-se a la vaga “davant la desigualtat” i la “traïció” comesa per Sánchez, la sessió d’investidura de la qual se celebrarà dimecres i dijous d’esta setmana, després de registrar al Congrés la llei d’amnistia.

«No rendirem les banderes de la justícia social i la unitat nacional“, assegura el sindicat en la seua crida “a tots els espanyols, a la resta de sindicats i a tota la societat civil, perquè, juntament amb els nostres més de 250 delegats sindicals i més de 500 seccions, se sumen a esta convocatòria”.

Tot i això, malgrat la celeritat dels socialistes per celebrar com més prompte millor la investidura i que comence a caminar un nou mandat, el PP i Vox auguren una oposició contínua i contundent a l’amnistia. “Si s’aconsegueix esta investidura no haurà tornat a la normalitat, no ens oblidarem“, va asseverar este dilluns el líder de Vox, Santiago Abascal, que va destacar el “clam” ciutadà que sol·licita la convocatòria d’una vaga general.

Solidaridad ha anunciat la convocatòria a la xarxa social X, , i després el president de Vox, Santiago Abascal, l’ha recolzat públicament a Bambú, la seu nacional del partit, en una roda de premsa posterior al Comité d’Acció Política de la formació dretana. “Ahir als carrers hi havia un clam: era el clam de la vaga general que ens demanen els nostres compatriotes“, ha expressat Abascal.

En diversos moments de la concentració a la Porta del Sol, amb rèpliques a totes les capitals de província d’Espanya, els manifestants van esclatar en càntics de “vaga general, vaga general«.

Este dilluns, el sindicat de Vox i el mateix partit recullen este sentir i criden a paralitzar el país el dia 24. L’article onze del reial decret llei que regula les vagues a Espanya estableix que és il·legal” quan s’inicie o se sostinga per motius polítics o amb qualsevol altra finalitat aliena a l’interés professional dels treballadors afectats“.

Tot i això, preguntat per este tema, Abascal ha negat que la convocatòria siga merament política i ha garantit que té també una motivació laboral.

Segons ha justificat, la condonació de 15.000 milions d’euros del deute de Catalunya —pactada amb ERC— o el traspàs de la Seguretat Social al País Basc —acordada amb el PNB— són qüestions que «pagaran en forma de deute i precarietat» la resta dels espanyols. «Creiem que esta vaga general és necessària, pertinent i la recolzarem«, ha anunciat Abascal, poc després que Solidaritat desvetllés la convocatòria.

Vox presentarà una querella al Tribunal Suprem

Abascal a més va anunciar que el seu partit presentarà este dimarts una querella al Tribunal Suprem contra Sánchez per tres delictes que no va especificar. Vox també sol·licitarà la paralització cautelar del debat d’investidura d’este dimecres i augmenta les exigències al PP sobre la resposta a l’amnistia: manté l’advertiment sobre la querella que presentarà contra les taules del Congrés i el Senat si es tramita la llei d’amnistia i insisteix en la necessitat que els governs regionals en què formen coalició celebren “manifestacions institucionals” contra Sánchez.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.