Solidaridad, el sindicat de Vox, convoca vaga general per al pròxim 24 de novembre

El sindicat vinculat a Vox, Solidaridad, ha registrat la convocatòria d’una vaga general el dia 24 de novembre per protestar contra l’amnistia.

El partit de Santiago Abascal secundarà l’atur i, com a Solidaridad, crida a unir-se a la vaga “davant la desigualtat” i la “traïció” comesa per Sánchez, la sessió d’investidura de la qual se celebrarà dimecres i dijous d’esta setmana, després de registrar al Congrés la llei d’amnistia.

«No rendirem les banderes de la justícia social i la unitat nacional“, assegura el sindicat en la seua crida “a tots els espanyols, a la resta de sindicats i a tota la societat civil, perquè, juntament amb els nostres més de 250 delegats sindicals i més de 500 seccions, se sumen a esta convocatòria”.

Tot i això, malgrat la celeritat dels socialistes per celebrar com més prompte millor la investidura i que comence a caminar un nou mandat, el PP i Vox auguren una oposició contínua i contundent a l’amnistia. “Si s’aconsegueix esta investidura no haurà tornat a la normalitat, no ens oblidarem“, va asseverar este dilluns el líder de Vox, Santiago Abascal, que va destacar el “clam” ciutadà que sol·licita la convocatòria d’una vaga general.

Solidaridad ha anunciat la convocatòria a la xarxa social X, , i després el president de Vox, Santiago Abascal, l’ha recolzat públicament a Bambú, la seu nacional del partit, en una roda de premsa posterior al Comité d’Acció Política de la formació dretana. “Ahir als carrers hi havia un clam: era el clam de la vaga general que ens demanen els nostres compatriotes“, ha expressat Abascal.

En diversos moments de la concentració a la Porta del Sol, amb rèpliques a totes les capitals de província d’Espanya, els manifestants van esclatar en càntics de “vaga general, vaga general«.

Este dilluns, el sindicat de Vox i el mateix partit recullen este sentir i criden a paralitzar el país el dia 24. L’article onze del reial decret llei que regula les vagues a Espanya estableix que és il·legal” quan s’inicie o se sostinga per motius polítics o amb qualsevol altra finalitat aliena a l’interés professional dels treballadors afectats“.

Tot i això, preguntat per este tema, Abascal ha negat que la convocatòria siga merament política i ha garantit que té també una motivació laboral.

Segons ha justificat, la condonació de 15.000 milions d’euros del deute de Catalunya —pactada amb ERC— o el traspàs de la Seguretat Social al País Basc —acordada amb el PNB— són qüestions que «pagaran en forma de deute i precarietat» la resta dels espanyols. «Creiem que esta vaga general és necessària, pertinent i la recolzarem«, ha anunciat Abascal, poc després que Solidaritat desvetllés la convocatòria.

Vox presentarà una querella al Tribunal Suprem

Abascal a més va anunciar que el seu partit presentarà este dimarts una querella al Tribunal Suprem contra Sánchez per tres delictes que no va especificar. Vox també sol·licitarà la paralització cautelar del debat d’investidura d’este dimecres i augmenta les exigències al PP sobre la resposta a l’amnistia: manté l’advertiment sobre la querella que presentarà contra les taules del Congrés i el Senat si es tramita la llei d’amnistia i insisteix en la necessitat que els governs regionals en què formen coalició celebren “manifestacions institucionals” contra Sánchez.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.