Solidaridad, el sindicat de Vox, convoca vaga general per al pròxim 24 de novembre

El sindicat vinculat a Vox, Solidaridad, ha registrat la convocatòria d’una vaga general el dia 24 de novembre per protestar contra l’amnistia.

El partit de Santiago Abascal secundarà l’atur i, com a Solidaridad, crida a unir-se a la vaga “davant la desigualtat” i la “traïció” comesa per Sánchez, la sessió d’investidura de la qual se celebrarà dimecres i dijous d’esta setmana, després de registrar al Congrés la llei d’amnistia.

«No rendirem les banderes de la justícia social i la unitat nacional“, assegura el sindicat en la seua crida “a tots els espanyols, a la resta de sindicats i a tota la societat civil, perquè, juntament amb els nostres més de 250 delegats sindicals i més de 500 seccions, se sumen a esta convocatòria”.

Tot i això, malgrat la celeritat dels socialistes per celebrar com més prompte millor la investidura i que comence a caminar un nou mandat, el PP i Vox auguren una oposició contínua i contundent a l’amnistia. “Si s’aconsegueix esta investidura no haurà tornat a la normalitat, no ens oblidarem“, va asseverar este dilluns el líder de Vox, Santiago Abascal, que va destacar el “clam” ciutadà que sol·licita la convocatòria d’una vaga general.

Solidaridad ha anunciat la convocatòria a la xarxa social X, , i després el president de Vox, Santiago Abascal, l’ha recolzat públicament a Bambú, la seu nacional del partit, en una roda de premsa posterior al Comité d’Acció Política de la formació dretana. “Ahir als carrers hi havia un clam: era el clam de la vaga general que ens demanen els nostres compatriotes“, ha expressat Abascal.

En diversos moments de la concentració a la Porta del Sol, amb rèpliques a totes les capitals de província d’Espanya, els manifestants van esclatar en càntics de “vaga general, vaga general«.

Este dilluns, el sindicat de Vox i el mateix partit recullen este sentir i criden a paralitzar el país el dia 24. L’article onze del reial decret llei que regula les vagues a Espanya estableix que és il·legal” quan s’inicie o se sostinga per motius polítics o amb qualsevol altra finalitat aliena a l’interés professional dels treballadors afectats“.

Tot i això, preguntat per este tema, Abascal ha negat que la convocatòria siga merament política i ha garantit que té també una motivació laboral.

Segons ha justificat, la condonació de 15.000 milions d’euros del deute de Catalunya —pactada amb ERC— o el traspàs de la Seguretat Social al País Basc —acordada amb el PNB— són qüestions que «pagaran en forma de deute i precarietat» la resta dels espanyols. «Creiem que esta vaga general és necessària, pertinent i la recolzarem«, ha anunciat Abascal, poc després que Solidaritat desvetllés la convocatòria.

Vox presentarà una querella al Tribunal Suprem

Abascal a més va anunciar que el seu partit presentarà este dimarts una querella al Tribunal Suprem contra Sánchez per tres delictes que no va especificar. Vox també sol·licitarà la paralització cautelar del debat d’investidura d’este dimecres i augmenta les exigències al PP sobre la resposta a l’amnistia: manté l’advertiment sobre la querella que presentarà contra les taules del Congrés i el Senat si es tramita la llei d’amnistia i insisteix en la necessitat que els governs regionals en què formen coalició celebren “manifestacions institucionals” contra Sánchez.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.