Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una «amenaça militar imminent» de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment «centrat» en les seues operacions en territori ucraïnés.

«No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia», ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és «una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN». «Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna», ha afirmat abans de manifestar que és necessari «mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant».

«Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN», ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

«Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos», ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre «en dècades».

A més, ha ressaltat que els països membre estan «disposats a augmentar la despesa en defensa», una qüestió «molt important». «Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència», ha manifestat.

Últimes notícies

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.