Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una “amenaça militar imminent” de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment “centrat” en les seues operacions en territori ucraïnés.

“No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia”, ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és “una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN”. “Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna”, ha afirmat abans de manifestar que és necessari “mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant”.

“Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN”, ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

“Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos”, ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre “en dècades”.

A més, ha ressaltat que els països membre estan “disposats a augmentar la despesa en defensa”, una qüestió “molt important”. “Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència”, ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta