Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una «amenaça militar imminent» de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment «centrat» en les seues operacions en territori ucraïnés.

«No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia», ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és «una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN». «Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna», ha afirmat abans de manifestar que és necessari «mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant».

«Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN», ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

«Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos», ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre «en dècades».

A més, ha ressaltat que els països membre estan «disposats a augmentar la despesa en defensa», una qüestió «molt important». «Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència», ha manifestat.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.