17.8 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una “amenaça militar imminent” de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment “centrat” en les seues operacions en territori ucraïnés.

“No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia”, ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és “una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN”. “Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna”, ha afirmat abans de manifestar que és necessari “mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant”.

“Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN”, ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

“Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos”, ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre “en dècades”.

A més, ha ressaltat que els països membre estan “disposats a augmentar la despesa en defensa”, una qüestió “molt important”. “Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència”, ha manifestat.

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.