24.7 C
València
Dilluns, 5 maig, 2025

Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una “amenaça militar imminent” de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment “centrat” en les seues operacions en territori ucraïnés.

- Advertisement -Telegram València Diari

“No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia”, ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és “una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN”. “Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna”, ha afirmat abans de manifestar que és necessari “mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant”.

“Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN”, ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

“Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos”, ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre “en dècades”.

A més, ha ressaltat que els països membre estan “disposats a augmentar la despesa en defensa”, una qüestió “molt important”. “Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència”, ha manifestat.

Últimes notícies

La Filmoteca Valenciana celebra el clàssic ‘Paris, Texas’ de Wim Wenders amb dues projeccions

La Filmoteca Valenciana projecta 'Paris, Texas', dirigida per Wim Wenders, el 7 i 9 de maig. Presentada per José Antonio Hurtado, es connecta amb 'Cròniques d'un motel' de Sam Shepard.

El Suprem inicia una nova causa contra Alvise Pérez per atacs a la fiscal de delictes d’odi de València

El Tribunal Suprem obri una tercera causa penal contra l'eurodiputat Alvise Pérez pels seus missatges injuriosos a la fiscal Susana Gisbert, dedicades a delictes d'odi.

Bioparc València invertirà 64 milions d’euros en una ambiciosa ampliació sobre la Ruta de la Seda

Bioparc València destinarà 64 milions d'euros a ampliar les seves instal·lacions amb una recreació històrica de la Ruta de la Seda, destacant la connexió cultural entre València, Xina i Àfrica. El projecte inclou diverses fases amb noves atraccions i educació sobre la seda, prometent milers de nous visitants.

La Comunitat Valenciana assoleix quasi el 90% d’ocupació hotelera durant el pont de maig, amb Benidorm i València com a estrelles

Durant el pont de maig, la Comunitat Valenciana ha registrat una ocupació hotelera del 90%, liderada per Benidorm i València. Este èxit turístic ha estat influenciat per la bonança meteorològica.

La Universitat Popular de València augmentarà les places formatives a 7.704 per al curs 2025/26

La Universitat Popular de València incrementa en 1.360 els seus llocs per al curs 2025/26, aconseguint un total de 7.704 places. Compromís denuncia falta de professorat i desconnexió amb les necessitats ciutadanes.

Catalá reafirma la seva col·laboració amb la Fiscalia per aclarir el cas de València Activa

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ofereix col·laboració total amb la Fiscalia per a proporcionar documentació sobre la Fundació València Activa, mentre el PSPV presenta més contractes per ampliar la investigació.

La Diputació de València presenta una exposició de pintura valenciana amb obres de Sorolla i Ferrándiz

La Diputació de València cedeix obres emblemàtiques per a l'exposició 'Escenes i paisatges en la pintura valenciana. Segles XIX i XX', que es podrà visitar del 9 de maig al 14 de setembre.

El preu del lloguer a la Comunitat Valenciana marca un rècord històric amb un increment del 11,9% interanual a l’abril

El preu del lloguer a la Comunitat Valenciana ha assolit un rècord històric amb un increment del 11,9% interanual, assolint els 12 euros per metre quadrat. Castelló, amb un augment del 16,2%, destaca com a líder en pujades.