18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Stoltenberg descarta una ‘amenaça militar imminent’ de Rússia contra l’OTAN: ‘Està centrada a Ucraïna’

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, ha descartat este dimecres que existisca una “amenaça militar imminent” de Rússia contra els països membre de l’Aliança i ha assegurat que Moscou es troba actualment “centrat” en les seues operacions en territori ucraïnés.

“No creiem que hi haja una amenaça militar imminent contra cap membre de l’OTAN. Rússia està ara completament immersa en la seua guerra contra Ucraïna, ha mogut moltes forces a la frontera amb Polònia”, ha asseverat durant una roda de premsa en el marc del cim de l’OTAN que se celebra esta setmana a Washington, la capital nord-americana.

En este sentit, ha puntualitzat que el que sí existix és “una constant amenaça de ciberatacs i sabotatges de diferent tipus contra els membres de l’OTAN”. “Però estan lluny de ser atacs militars atès que Rússia està centrada a Ucraïna”, ha afirmat abans de manifestar que és necessari “mantenir l’alerta i supervisar els esdeveniments que es van donant”.

“Els membres de l’OTAN estan invertint en noves formes de capacitats de defensa. La inclusió de Suècia i Finlàndia fa l’Aliança més forta i a estos països més segurs i permet afegir forces ben entrenades a l’OTAN”, ha puntualitzat.

Així mateix, ha estipulat que els països membre encara es troben negociant la possible entrada d’Ucraïna en l’Aliança, una qüestió que podria estar reflectida en el comunicat final del cim a Washington.

“Tinc l’esperança que els aliats recolzen l’accés d’Ucraïna a l’Aliança. En termes de defensa anem a garantir que tenim les forces necessàries per a fer front als requisits dels nostres plans militars, que són ambiciosos”, ha asseverat Stoltenberg, que ha xifrat en 500.000 els efectius amb els quals explica ara l’Aliança, el major nombre “en dècades”.

A més, ha ressaltat que els països membre estan “disposats a augmentar la despesa en defensa”, una qüestió “molt important”. “Fa deu anys acordem destinar un 2 per cent del PIB als gats en defensa. En este moment, només tres països destinaven este percentatge i ara són 23 els que compten amb este pressupost. És una gran diferència”, ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.