Incautats 10 quilos de cocaïna dins d’un motor de cotxe en l’aeroport de l’Altet

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han confiscat, en l’aeroport internacional d’Alacant-Elx, també conegut com l’Aeroport de l’Altet, 9’640 quilos de cocaïna, ocults dins del motor d’un cotxe, que es va enviar per mitjà de paqueteria. Els destinataris de la droga, dos hómens espanyols i un veneçolà residents en Alacant, ja han sigut detinguts, ingressant un d’ells en la presó. 

 

Este dilluns, agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Guàrdia Civil, destinats en l’aeroport d’Alacant-Elx, junt amb la unitat de Drogues i Crim Organitzat (UDiCO) de la Policia Nacional d’Alacant, han fet una operació conjunta, baix la direcció de l’Administrador de Duanes del citat aeroport, per la que van detectar un enviament sospitós, procedent del Perú, que podia contindre alguna substancia estupefaent.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Davant de les sospites, es va procedir a la revisió documental i al reconeixement de la mercaderia, per mitjà de l’escàner de raigs X, que va determinar que es tractava d’un bloc motor de cotxe, d’uns 150 quilos de pes, però amb certes parts que pareixien ser d’origen orgànic. 

 

Després d’una inspecció minuciosa de la peça, van sorgir, fora d’ella xicotetes marques i detalls compatibles amb una manipulació, dels que es va extraure una substància, pareguda al sabó de mà, que va donar positiu en cocaïna.

 

Van haver d’usar una serra radial

Per a accedir a l’altra cocaïna amagada, els agents van haver d’usar, durant més de tres hores, una serra radial, per a tallar totes les parts del motor. 

 

Una volta trets els 9’640 quilos de cocaïna, només faltava arribar fins als destinataris. Segons les investigacions, es tractava de tres persones, totes residents en Alacant, dos d’ells intermediaris, encarregats de recollir l’enviament, mentres que el tercer seria el vertader receptor de la droga. 

 

Per a les detencions, s’ha establit un dispositiu format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional, que ha culminat en la detenció de dos espanyols i un veneçolà, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues, i un delicte de contraban.

 

Els intermediaris han sigut posats en llibertat

El principal responsable ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Elx, que ha decretar el seu ingrés en la presó; mentres que els intermediaris han sigut posats en llibertat, després de prendre’ls declaració en dependències policials.

 

La cocaïna confiscada hauria aconseguit en el mercat il·lícit un valor aproximat de 891.000€.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.