16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Incautats 10 quilos de cocaïna dins d’un motor de cotxe en l’aeroport de l’Altet

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han confiscat, en l’aeroport internacional d’Alacant-Elx, també conegut com l’Aeroport de l’Altet, 9’640 quilos de cocaïna, ocults dins del motor d’un cotxe, que es va enviar per mitjà de paqueteria. Els destinataris de la droga, dos hómens espanyols i un veneçolà residents en Alacant, ja han sigut detinguts, ingressant un d’ells en la presó. 

 

Este dilluns, agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Guàrdia Civil, destinats en l’aeroport d’Alacant-Elx, junt amb la unitat de Drogues i Crim Organitzat (UDiCO) de la Policia Nacional d’Alacant, han fet una operació conjunta, baix la direcció de l’Administrador de Duanes del citat aeroport, per la que van detectar un enviament sospitós, procedent del Perú, que podia contindre alguna substancia estupefaent.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Davant de les sospites, es va procedir a la revisió documental i al reconeixement de la mercaderia, per mitjà de l’escàner de raigs X, que va determinar que es tractava d’un bloc motor de cotxe, d’uns 150 quilos de pes, però amb certes parts que pareixien ser d’origen orgànic. 

 

Després d’una inspecció minuciosa de la peça, van sorgir, fora d’ella xicotetes marques i detalls compatibles amb una manipulació, dels que es va extraure una substància, pareguda al sabó de mà, que va donar positiu en cocaïna.

 

Van haver d’usar una serra radial

Per a accedir a l’altra cocaïna amagada, els agents van haver d’usar, durant més de tres hores, una serra radial, per a tallar totes les parts del motor. 

 

Una volta trets els 9’640 quilos de cocaïna, només faltava arribar fins als destinataris. Segons les investigacions, es tractava de tres persones, totes residents en Alacant, dos d’ells intermediaris, encarregats de recollir l’enviament, mentres que el tercer seria el vertader receptor de la droga. 

 

Per a les detencions, s’ha establit un dispositiu format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional, que ha culminat en la detenció de dos espanyols i un veneçolà, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues, i un delicte de contraban.

 

Els intermediaris han sigut posats en llibertat

El principal responsable ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Elx, que ha decretar el seu ingrés en la presó; mentres que els intermediaris han sigut posats en llibertat, després de prendre’ls declaració en dependències policials.

 

La cocaïna confiscada hauria aconseguit en el mercat il·lícit un valor aproximat de 891.000€.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.