Incautats 10 quilos de cocaïna dins d’un motor de cotxe en l’aeroport de l’Altet

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han confiscat, en l’aeroport internacional d’Alacant-Elx, també conegut com l’Aeroport de l’Altet, 9’640 quilos de cocaïna, ocults dins del motor d’un cotxe, que es va enviar per mitjà de paqueteria. Els destinataris de la droga, dos hómens espanyols i un veneçolà residents en Alacant, ja han sigut detinguts, ingressant un d’ells en la presó. 

 

Este dilluns, agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Guàrdia Civil, destinats en l’aeroport d’Alacant-Elx, junt amb la unitat de Drogues i Crim Organitzat (UDiCO) de la Policia Nacional d’Alacant, han fet una operació conjunta, baix la direcció de l’Administrador de Duanes del citat aeroport, per la que van detectar un enviament sospitós, procedent del Perú, que podia contindre alguna substancia estupefaent.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Davant de les sospites, es va procedir a la revisió documental i al reconeixement de la mercaderia, per mitjà de l’escàner de raigs X, que va determinar que es tractava d’un bloc motor de cotxe, d’uns 150 quilos de pes, però amb certes parts que pareixien ser d’origen orgànic. 

 

Després d’una inspecció minuciosa de la peça, van sorgir, fora d’ella xicotetes marques i detalls compatibles amb una manipulació, dels que es va extraure una substància, pareguda al sabó de mà, que va donar positiu en cocaïna.

 

Van haver d’usar una serra radial

Per a accedir a l’altra cocaïna amagada, els agents van haver d’usar, durant més de tres hores, una serra radial, per a tallar totes les parts del motor. 

 

Una volta trets els 9’640 quilos de cocaïna, només faltava arribar fins als destinataris. Segons les investigacions, es tractava de tres persones, totes residents en Alacant, dos d’ells intermediaris, encarregats de recollir l’enviament, mentres que el tercer seria el vertader receptor de la droga. 

 

Per a les detencions, s’ha establit un dispositiu format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional, que ha culminat en la detenció de dos espanyols i un veneçolà, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues, i un delicte de contraban.

 

Els intermediaris han sigut posats en llibertat

El principal responsable ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Elx, que ha decretar el seu ingrés en la presó; mentres que els intermediaris han sigut posats en llibertat, després de prendre’ls declaració en dependències policials.

 

La cocaïna confiscada hauria aconseguit en el mercat il·lícit un valor aproximat de 891.000€.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.