Incautats 10 quilos de cocaïna dins d’un motor de cotxe en l’aeroport de l’Altet

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han confiscat, en l’aeroport internacional d’Alacant-Elx, també conegut com l’Aeroport de l’Altet, 9’640 quilos de cocaïna, ocults dins del motor d’un cotxe, que es va enviar per mitjà de paqueteria. Els destinataris de la droga, dos hómens espanyols i un veneçolà residents en Alacant, ja han sigut detinguts, ingressant un d’ells en la presó. 

 

Este dilluns, agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Guàrdia Civil, destinats en l’aeroport d’Alacant-Elx, junt amb la unitat de Drogues i Crim Organitzat (UDiCO) de la Policia Nacional d’Alacant, han fet una operació conjunta, baix la direcció de l’Administrador de Duanes del citat aeroport, per la que van detectar un enviament sospitós, procedent del Perú, que podia contindre alguna substancia estupefaent.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Davant de les sospites, es va procedir a la revisió documental i al reconeixement de la mercaderia, per mitjà de l’escàner de raigs X, que va determinar que es tractava d’un bloc motor de cotxe, d’uns 150 quilos de pes, però amb certes parts que pareixien ser d’origen orgànic. 

 

Després d’una inspecció minuciosa de la peça, van sorgir, fora d’ella xicotetes marques i detalls compatibles amb una manipulació, dels que es va extraure una substància, pareguda al sabó de mà, que va donar positiu en cocaïna.

 

Van haver d’usar una serra radial

Per a accedir a l’altra cocaïna amagada, els agents van haver d’usar, durant més de tres hores, una serra radial, per a tallar totes les parts del motor. 

 

Una volta trets els 9’640 quilos de cocaïna, només faltava arribar fins als destinataris. Segons les investigacions, es tractava de tres persones, totes residents en Alacant, dos d’ells intermediaris, encarregats de recollir l’enviament, mentres que el tercer seria el vertader receptor de la droga. 

 

Per a les detencions, s’ha establit un dispositiu format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional, que ha culminat en la detenció de dos espanyols i un veneçolà, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues, i un delicte de contraban.

 

Els intermediaris han sigut posats en llibertat

El principal responsable ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Elx, que ha decretar el seu ingrés en la presó; mentres que els intermediaris han sigut posats en llibertat, després de prendre’ls declaració en dependències policials.

 

La cocaïna confiscada hauria aconseguit en el mercat il·lícit un valor aproximat de 891.000€.

Últimes notícies

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.

Tres dels cinc detinguts per tràfic de droga a gran escala ingressen en presó

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal que distribuïa cocaïna i haixix des del camp de Gibraltar i ha detingut cinc persones, tres ja en presó provisional.

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.