Incautats 10 quilos de cocaïna dins d’un motor de cotxe en l’aeroport de l’Altet

 

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l’Agència Tributària han confiscat, en l’aeroport internacional d’Alacant-Elx, també conegut com l’Aeroport de l’Altet, 9’640 quilos de cocaïna, ocults dins del motor d’un cotxe, que es va enviar per mitjà de paqueteria. Els destinataris de la droga, dos hómens espanyols i un veneçolà residents en Alacant, ja han sigut detinguts, ingressant un d’ells en la presó. 

 

Este dilluns, agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Guàrdia Civil, destinats en l’aeroport d’Alacant-Elx, junt amb la unitat de Drogues i Crim Organitzat (UDiCO) de la Policia Nacional d’Alacant, han fet una operació conjunta, baix la direcció de l’Administrador de Duanes del citat aeroport, per la que van detectar un enviament sospitós, procedent del Perú, que podia contindre alguna substancia estupefaent.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Davant de les sospites, es va procedir a la revisió documental i al reconeixement de la mercaderia, per mitjà de l’escàner de raigs X, que va determinar que es tractava d’un bloc motor de cotxe, d’uns 150 quilos de pes, però amb certes parts que pareixien ser d’origen orgànic. 

 

Després d’una inspecció minuciosa de la peça, van sorgir, fora d’ella xicotetes marques i detalls compatibles amb una manipulació, dels que es va extraure una substància, pareguda al sabó de mà, que va donar positiu en cocaïna.

 

Van haver d’usar una serra radial

Per a accedir a l’altra cocaïna amagada, els agents van haver d’usar, durant més de tres hores, una serra radial, per a tallar totes les parts del motor. 

 

Una volta trets els 9’640 quilos de cocaïna, només faltava arribar fins als destinataris. Segons les investigacions, es tractava de tres persones, totes residents en Alacant, dos d’ells intermediaris, encarregats de recollir l’enviament, mentres que el tercer seria el vertader receptor de la droga. 

 

Per a les detencions, s’ha establit un dispositiu format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional, que ha culminat en la detenció de dos espanyols i un veneçolà, com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública, per tràfic de drogues, i un delicte de contraban.

 

Els intermediaris han sigut posats en llibertat

El principal responsable ha passat a la disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Elx, que ha decretar el seu ingrés en la presó; mentres que els intermediaris han sigut posats en llibertat, després de prendre’ls declaració en dependències policials.

 

La cocaïna confiscada hauria aconseguit en el mercat il·lícit un valor aproximat de 891.000€.

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.