2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.