2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.