2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Últimes notícies

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.