2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Últimes notícies

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.