11 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Últimes notícies

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.