Una mare abandona a la seua filla en un cotxe per a anar-se a una discoteca a Sueca

 

 

La Policia Local de Sueca va auxiliar una menor que es trobava desemparada i mullada de matinada a l’interior d’un cotxe, després del que va detindre a la seua mare per presumptament abandonar-la allí per a anar a una discoteca.

L’actuació es va produir dissabte passat, dins del dispositiu desplegat per la pluja i per les concentracions i botellons de joves en les zones d’oci de la ciutat, informa el consistori.

Va ser la pròpia menor la que va donar la veu d’alarma a través d’una anomenada al 112, moment en el qual els policies van desplegar tots els recursos per a intentar localitzar a la xiqueta que desconeixia el lloc exacte on estava, ja que resideixen en un altre municipi.

Segons el Consistori, la xicoteta va ser localitzada al cap de pocs minuts amb la roba mullada, nerviosa i plorant a l’interior del vehicle aparcat en un carrer.

La xiqueta desconeixia el lloc exacte on estava, al no residir a Sueca, però va ser localitzada al cap de pocs minuts amb la roba mullada, nerviosa i plorant a l’interior del vehicle aparcat en un carrer.

Una vegada calmada i assistida, després de rebre aliment i roba d’abrigar, la menor va ser atesa personalment per una agent de la Policia Local amb formació en psicologia per a intentar evitar, o minimitzar en la mesura del possible, les conseqüències d’aquesta experiència.

Al mateix temps es van realitzar les corresponents diligències contra la mare per un delicte d’abandó de menors, en haver deixat presumptament a la menor de manera conscient, amb risc greu per a la seua integritat o la seua vida. També es va traslladar la comunicació al departament de Serveis Socials per al seu estudi i seguiment.

La mare de la xiqueta va ser detinguda posteriorment en la caserna de la Guàrdia Civil, on va acudir al no trobar a la seua filla, per un presumpte delicte d’abandó d’obligacions familiars.

La mare de la xiqueta va ser detinguda posteriorment en la caserna de la Guàrdia Civil, on va acudir al no trobar a la seua filla. El regidor de Seguretat Ciutadana de Sueca, Carlos Ramírez, ha destacat la sensibilitat dels agents en aquesta actuació en la qual “es van bolcar” per a proporcionar atenció a la xiqueta i tractar de mitigar els possibles efectes traumàtics.

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.