S’afona un mur del cementeri de Llíria

 

Este dimecres, s’ha afonat un mur del cementeri de Llíria, en la comarca del Camp de Túria (València). Es tracta de tres metres de paret, dels números 44 al 48 en el carrer del Remei que, segons informa el mateix Ajuntament, no ha afectat als 20 nínxols que estan en este espai.

 

En este sentit, el consistori assegura que «les restes estan en les seues sepultures, que es troben intactes». A pesar d’això, l’Ajuntament ha col·locat una lona per a cobrir la paret que s’ha afonat al costat de la carretera de Vilamarxant.

 

L’Ajuntament de Llíria assegura que «garantix a les famílies afectades pel problema que poden estar tranquil·les i que, en les pròximes hores, el consistori contactarà amb totes elles per a comunicar-los la situació». D’altra banda, des del consistori asseguren que hui mateix començaran els tràmits per a traslladar les restes «amb el procediment legal oportú».

 

Per la seua banda, des de l’oposició han criticat la gestió del cementeri per part de l’Ajuntament. En este sentit, la portaveu del Grup Municipal del Partit Popular en el consistori, Reme Mazzolari, ha acusat al Govern municipal de deixar en «total abandonament» el cementeri municipal i li exigix una «solució immediata».

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.