El jutge amplia la investigació a Luis  Lorenzo i la seua dona

El cas de l’actor Luis Lorenzo i la seua dona per presumptament matar a la tia d’aquesta cada vegada mostra situacions més denigrants per les quals feien passar a l’anciana.

El periodista Nacho Abad ha tingut accés al sumari de la causa i ha revelat dades importants, com que l’autòpsia determina una intoxicació aguda per metalls pesants. «Una intoxicació de cadmi 200 vegades superior al límit normal«, assenyala.

A més, la concentració de manganés que es va trobar en el cos d’Isabel és 20 vegades superior al límit normal. Els metges que realitzen l’autòpsia consideren que tant el cadmi com el manganés degueren ser subministrats per via oral i es descarta que es deguen a una ingesta ordinària. «Parlem d’una etiologia legal d’intoxicació i parlem de violenta homicida«, afig Abad.

«És brutal el fet que tinga 200 vegades més del cadmi normal que tenim una persona«, assenyala Abad. Es dona la circumstància que aquest tipus d’enverinament produeix una deterioració cognitiva fins que et mata i això va portar a pensar que la morta tenia alguna demència.

«La tia Isabel dormia en el sofà i no hi havia cap mena d’higiene cap a ella»

A la casa de Luis Lorenzo vivien diversos menors. Un d’ells compta, segons s’estableix en el sumari, que la seua mare els va dir que Isabel estava molt maleta quan va arribar i que calia cuidar-la. No obstant això, el menor compta que no va observar que Isabel estiguera molt maleta, però que passats 15 dies de ser a la casa la dona va passar a estar permanentment en el llit, no es movia i no parlava. «La tia Isabel dormia en el sofà i no hi havia cap mena d’higiene cap a ella» diu el menor.

Cap metge va dir que la dona estiguera en estat terminal, com va comunicar l’autor

Segons les investigacions de la Guàrdia Civil no existeix cap metge que haja vist a la dona i li diguera que estava terminal. «Aquesta informació sembla que no es correspon amb la realitat i va poder mentir als metges del Summa. Segons la família d’Isabel les úniques malalties que patia eren varices i sordesa«.

«Ella quan se l’emporten Luis Lorenzo i Arancha de la casa d’Astúries no volia anar a Madrid. L’última vegada que va tornar al seu domicili va viatjar sola en un tren de Madrid a Astúries i segons compte la família va tornar quasi nua de tors per a dalt perquè li havien amagat la brusa perquè no se n’anara. Va tornar en ple agost amb una jaqueta de llana«, apunta Abad.

Segons els testimoniatges de la família que consten en el sumari, abans d’anar-se havia plantat el terrer de creïlles i anava a plantar l’altra meitat l’endemà, tenia la nevera plena de productes frescos i el menjar fet l’endemà. Tot apunta al fet que es va anar contra la seua voluntat o de forma totalment sorprenent.

Que la relació entre el matrimoni i la morta no era bona el determinen fets com que Luis Lorenzo i la seua dona li demanaren dormir a la seua casa, ja que tenien judicis constants a Avilés, i aquesta es negara. Això va desembocar que en una ocasió el matrimoni haguera de dormir en el cotxe tal com determinen testimonis familiars.

Els familiars creuen que l’última vegada que va anar a Madrid la morta ho va fer en contra de la seua voluntat

A més, la morta va comptar a un testimoni que obra en el sumari que quan havia estat a casa de Luis Lorenzo i Arancha «li treien els quarts i li havia de pagar les coses«. L’entorn de la tia d’Arancha creu que l’última vegada que va viatjar a Madrid ho va fer en contra de la seua voluntat. «Es va anar un dilluns i havia de tornar un dijous perquè tenia papers mèdics, que vacunar-se contra el Covid i renovar el DNI, però no va tornar«.

Assenyala també Nacho Abad que hi ha manifestacions de veïns que diuen que havia de baixar al bany del garatge 5 plantes més a baix a fer les seues necessitats, a endreçar-se i a vegades la trobaven a la meitat del pàrquing completament desorientada. «En moltes ocasions la trobaven a la meitat del pàrquing completament desorientada tenint Luis Lorenzo dos banys a casa. Quan pujava a casa en alguna ocasió estava tan desorientada que cridava a la porta dels veïns«.

La jutge àmplia la causa

Pedro Martín Pastor, advocat de la família de María Isabel Suárez per la mort de la qual van ser detinguts aquest divendres la seua neboda Arancha i l’actor Luis Lorenzo, ha confirmat a ‘Ya son las ocho’ que s’amplia la investigació sis mesos més. «S’haurà filtrat el sumari, però a tots els mitjans menys a nosaltres, jo hui dia encara no el conec«, compte.

«La família demana justícia, el que la fa que la complisca, no sabem què ha passat, no sabem res. El que fa un dictamen d’aquest tipus és que determinades circumstàncies són compatibles amb la mort«, comenta. «L’altra part diu que pot ser per una ingesta de peix«, li ha dit Jorge Moreno. «Em sembla una estupidesa«, ha assegurat ell.

Saúl Ortiz també ha aportat més dades sobre el cas en el plató del nostre programa. «L’advocat està espantat amb el que està llegint. La investigació de la Guàrdia Civil ha sigut molt minuciosa i es resolen moltes incògnites que abans no teníem«, revela el col·laborador. «La casa en la qual es trobava Isabel és una casa molt poc higiènica que ressaltaven la situació difícil de l’octogenària«, compte.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.