Ana Maria, la mare andalusa que va ofegar al seu fill abans de perdre la custòdia

Mata a su hijo en Almería

El pare del menor hauria denunciat en diferents ocasions els maltractaments d’Ana María al seu fill | Cedida

 

Almeria ha viscut un crim espantós este dijous, després que una mare decidira posar fi a la vida del seu fill de 7 anys ofegant-lo. Tot apunta que el que hauria dut a la dona a cometre l’assassinat és que el seu home podria conseguir la custòdia del menor, després de dur el seu cas als tribunals. 

 

Ana María Baños i Sergio Fernández López van posar fi a la seua relació fa dos anys. D’ella havia nascut fruit del seu amor el menut Sergio. No va ser un procés fàcil, sobretot, perquè ella havia denunciat en alguna ocasió al seu home per maltractaments. Ana María, de 38 anys, tenia actualment la custòdia del xiquet i son pare tenia simplement un règim de visites. 

 

El testimoni del germà de Sergio, Juan José Fernández, arreplegat per ‘El Español’, confirma que «totes les denuncies per maltractament contra mon germà van ser arxivades». Seguidament, va començar una lluita per la custòdia entre les dos parts, però el xiquet continuava convivint amb sa mare en el pis familiar de la localitat de Huércal. Certs testimonis assegurarien que podria patir algun trastorn, però eixe fet no ha sigut confirmat. 

 

Ana María no va acceptar el divorci

Juan José relata que la seua excunyada no va saber com encaixar el divorci. Apunta que va perdre més de 15 quilos i que començava a tindre comportaments estranys i obsessius. Va arribar al punt de tocar més de 100 voltes als pares de Sergio, els seus exsogres, per a dir-los que volia tornar amb ell.  

 

Una mujer mata a su hijo en Almería

Ana María va prendre una decisió dràstica per a que Sergio no es quedara amb el seu fill | Cedida

 

La seua antiga família política la va denunciar per eixos fets i també la va dur davant el Servici de Protecció al Menor, ja que «en diferents ocasions havia insultat i maltractat al xiquet». El menut Sergio hauria admés que «li pegava a la cara, als braços, a voltes no li donava menjar, no el duia a l’escola, el castigava…». El tio del menut, tristament mort, confirma que una altra volta ja l’havia intentat ofegar: «La mama m’ha posat un coixí en la boca i no podia respirar», hauria dit el xiquet. 

 

Juan José es queixa que les denúncies de la seua família no han sigut ateses per les autoritats i que no s’ha fet res, tot i les proves presentades davant de la Guàrdia Civil. El xiquet hauria arribat a dir per telèfon, quan sa mare parlava amb els seus iaios: «iaia, digues al papa que vinga, que la mama m’està pegant». 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.