Ana Maria, la mare andalusa que va ofegar al seu fill abans de perdre la custòdia

Mata a su hijo en Almería

El pare del menor hauria denunciat en diferents ocasions els maltractaments d’Ana María al seu fill | Cedida

 

Almeria ha viscut un crim espantós este dijous, després que una mare decidira posar fi a la vida del seu fill de 7 anys ofegant-lo. Tot apunta que el que hauria dut a la dona a cometre l’assassinat és que el seu home podria conseguir la custòdia del menor, després de dur el seu cas als tribunals. 

 

Ana María Baños i Sergio Fernández López van posar fi a la seua relació fa dos anys. D’ella havia nascut fruit del seu amor el menut Sergio. No va ser un procés fàcil, sobretot, perquè ella havia denunciat en alguna ocasió al seu home per maltractaments. Ana María, de 38 anys, tenia actualment la custòdia del xiquet i son pare tenia simplement un règim de visites. 

 

El testimoni del germà de Sergio, Juan José Fernández, arreplegat per ‘El Español’, confirma que «totes les denuncies per maltractament contra mon germà van ser arxivades». Seguidament, va començar una lluita per la custòdia entre les dos parts, però el xiquet continuava convivint amb sa mare en el pis familiar de la localitat de Huércal. Certs testimonis assegurarien que podria patir algun trastorn, però eixe fet no ha sigut confirmat. 

 

Ana María no va acceptar el divorci

Juan José relata que la seua excunyada no va saber com encaixar el divorci. Apunta que va perdre més de 15 quilos i que començava a tindre comportaments estranys i obsessius. Va arribar al punt de tocar més de 100 voltes als pares de Sergio, els seus exsogres, per a dir-los que volia tornar amb ell.  

 

Una mujer mata a su hijo en Almería

Ana María va prendre una decisió dràstica per a que Sergio no es quedara amb el seu fill | Cedida

 

La seua antiga família política la va denunciar per eixos fets i també la va dur davant el Servici de Protecció al Menor, ja que «en diferents ocasions havia insultat i maltractat al xiquet». El menut Sergio hauria admés que «li pegava a la cara, als braços, a voltes no li donava menjar, no el duia a l’escola, el castigava…». El tio del menut, tristament mort, confirma que una altra volta ja l’havia intentat ofegar: «La mama m’ha posat un coixí en la boca i no podia respirar», hauria dit el xiquet. 

 

Juan José es queixa que les denúncies de la seua família no han sigut ateses per les autoritats i que no s’ha fet res, tot i les proves presentades davant de la Guàrdia Civil. El xiquet hauria arribat a dir per telèfon, quan sa mare parlava amb els seus iaios: «iaia, digues al papa que vinga, que la mama m’està pegant». 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.