19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Ana Maria, la mare andalusa que va ofegar al seu fill abans de perdre la custòdia

Mata a su hijo en Almería

El pare del menor hauria denunciat en diferents ocasions els maltractaments d’Ana María al seu fill | Cedida

 

Almeria ha viscut un crim espantós este dijous, després que una mare decidira posar fi a la vida del seu fill de 7 anys ofegant-lo. Tot apunta que el que hauria dut a la dona a cometre l’assassinat és que el seu home podria conseguir la custòdia del menor, després de dur el seu cas als tribunals. 

 

Ana María Baños i Sergio Fernández López van posar fi a la seua relació fa dos anys. D’ella havia nascut fruit del seu amor el menut Sergio. No va ser un procés fàcil, sobretot, perquè ella havia denunciat en alguna ocasió al seu home per maltractaments. Ana María, de 38 anys, tenia actualment la custòdia del xiquet i son pare tenia simplement un règim de visites. 

 

El testimoni del germà de Sergio, Juan José Fernández, arreplegat per ‘El Español’, confirma que «totes les denuncies per maltractament contra mon germà van ser arxivades». Seguidament, va començar una lluita per la custòdia entre les dos parts, però el xiquet continuava convivint amb sa mare en el pis familiar de la localitat de Huércal. Certs testimonis assegurarien que podria patir algun trastorn, però eixe fet no ha sigut confirmat. 

 

Ana María no va acceptar el divorci

Juan José relata que la seua excunyada no va saber com encaixar el divorci. Apunta que va perdre més de 15 quilos i que començava a tindre comportaments estranys i obsessius. Va arribar al punt de tocar més de 100 voltes als pares de Sergio, els seus exsogres, per a dir-los que volia tornar amb ell.  

 

Una mujer mata a su hijo en Almería

Ana María va prendre una decisió dràstica per a que Sergio no es quedara amb el seu fill | Cedida

 

La seua antiga família política la va denunciar per eixos fets i també la va dur davant el Servici de Protecció al Menor, ja que «en diferents ocasions havia insultat i maltractat al xiquet». El menut Sergio hauria admés que «li pegava a la cara, als braços, a voltes no li donava menjar, no el duia a l’escola, el castigava…». El tio del menut, tristament mort, confirma que una altra volta ja l’havia intentat ofegar: «La mama m’ha posat un coixí en la boca i no podia respirar», hauria dit el xiquet. 

 

Juan José es queixa que les denúncies de la seua família no han sigut ateses per les autoritats i que no s’ha fet res, tot i les proves presentades davant de la Guàrdia Civil. El xiquet hauria arribat a dir per telèfon, quan sa mare parlava amb els seus iaios: «iaia, digues al papa que vinga, que la mama m’està pegant». 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.