Detinguda una mare per emportar-se a la seua filla de l’escola per la força, després de saltar la tanca

Escola Vila Joiosa

Una de les escoles de la Vila Joiosa | Google Maps

 

Una dona, de 32 anys, ha sigut detinguda este dilluns per la Guàrdia Civil per, presumptament, haver-se emportat a la seua filla de l’escola per la força este dilluns en la Vila Joiosa, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). 

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, la dona hauria saltat la tanca que envolta a l’escola per a emportar-se a la filla, que cursa Primària, sense que els mestres hagen pogut fer res per a impedir-ho. A més, no és la primera volta que detenen a la mare per sostracció de menors

 

Algunes persones han afirmat vore a la dona saltant la tanca, cap a les 11.30 hores del dilluns, per a entrar en el pati del col·legi —tampoc ho va intentar per cap altra via— i, posteriorment, posar-se a buscar a la menuda per a endur-se-la sense que el personal docent poguera fer res.

 

La menor estava en el temps de custòdia del pare

La detinguda està separada del pare de la xiqueta i, en el moment dels fets, la menuda estava en el temps de custòdia del pare, motiu pel que l’equip directiu de l’escola va impedir que s’emportara a la menuda —ells mateixos van cridar a l’112—. Tot i això, la mare insistia que tenia una cita mèdica i se l’havia d’endur.

 

Alguns agents de la Guàrdia Civil va acudir al Centre Mèdic de Benidorm, a on esperaven que l’ara detinguda acudira abans de les 14.30 hores, per a detindre-la i entregar la menor a son pare.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.