17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Anticorrupció demana imputar a Camps pels contractes de la Generalitat amb les empreses de la Gürtel

 

La Fiscalia Anticorrupció ha presentat aquest dimarts un escrit davant el jutge de l’Audiència Nacional José de la Mata en el qual sol·licita la imputació de l’expresident valencià Francisco Camps per presumptes delictes de prevaricació i frau en els contractes de la Generalitat amb empreses de la trama Gürtel. Segons han informat fonts jurídiques, a més de Camps el Ministeri Públic ha demanat la citació d’una desena de persones en qualitat d’investigades que haurien tingut diferents responsabilitats en l’adjudicació dels esmentats contractes. Així, a part de l’expresident es reclama al jutge la imputació del capdavanter de la trama corrupta, Francisco Correa; el responsable de les empreses de la Gürtel a la Comunitat Valenciana, Álvaro Pérez, ‘el Bigotes’; l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa; i l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars. L’escrit presentat hui per Anticorrupció és la primera diligència que se sol·licita en el marc de la peça 5 del ‘cas Gürtel’, reoberta recentment per ordre de la Sala penal de l’Audiència Nacional i de la qual s’ha tornat a fer càrrec el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 5.

Segons l’acte de la Sala en el qual s’exposaven les raons per reobrir aquesta peça, l’objectiu és investigar les eventuals indicacions que podria haver rebut Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes al Grup Correa. I és que tals indicacions podrien haver procedit de «primeres autoritats» de la Generalitat, tal com es va afirmar en el judici pel finançament irregular del PP valencià. En aquest judici, Ricardo Costa va revelar de forma inesperada que va ser Camps qui va decidir contractar a l’empresa de Correa Orange Market per organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques i municipals de 2007 i les generals de 2008. El líder de Gürtel va dir en aquest mateix judici que els contractes van ser ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez també va esmentar el nom de Camps. Dora Ibars, per la seua banda, va declarar en qualitat de testimoni i va assegurar que mai es va reunir «amb cap persona d’Orange Market per tractar assumptes relacionats amb campanyes electorals ni amb ningú del PP ni del Govern valencià per parlar de pressupostos». Malgrat això, la Sala va ordenar reobrir la peça 5, en la qual en el seu moment ja va estar investigada Ibars per la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pendrive que s’anava a utilitzar com a regal institucional. Així, la Fiscalia demana ara de nou la imputació de l’exdirectora general, tal com han indicat les fonts consultades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.