16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Anticorrupció demana imputar a Camps pels contractes de la Generalitat amb les empreses de la Gürtel

 

La Fiscalia Anticorrupció ha presentat aquest dimarts un escrit davant el jutge de l’Audiència Nacional José de la Mata en el qual sol·licita la imputació de l’expresident valencià Francisco Camps per presumptes delictes de prevaricació i frau en els contractes de la Generalitat amb empreses de la trama Gürtel. Segons han informat fonts jurídiques, a més de Camps el Ministeri Públic ha demanat la citació d’una desena de persones en qualitat d’investigades que haurien tingut diferents responsabilitats en l’adjudicació dels esmentats contractes. Així, a part de l’expresident es reclama al jutge la imputació del capdavanter de la trama corrupta, Francisco Correa; el responsable de les empreses de la Gürtel a la Comunitat Valenciana, Álvaro Pérez, ‘el Bigotes’; l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa; i l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars. L’escrit presentat hui per Anticorrupció és la primera diligència que se sol·licita en el marc de la peça 5 del ‘cas Gürtel’, reoberta recentment per ordre de la Sala penal de l’Audiència Nacional i de la qual s’ha tornat a fer càrrec el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 5.

Segons l’acte de la Sala en el qual s’exposaven les raons per reobrir aquesta peça, l’objectiu és investigar les eventuals indicacions que podria haver rebut Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes al Grup Correa. I és que tals indicacions podrien haver procedit de «primeres autoritats» de la Generalitat, tal com es va afirmar en el judici pel finançament irregular del PP valencià. En aquest judici, Ricardo Costa va revelar de forma inesperada que va ser Camps qui va decidir contractar a l’empresa de Correa Orange Market per organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques i municipals de 2007 i les generals de 2008. El líder de Gürtel va dir en aquest mateix judici que els contractes van ser ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez també va esmentar el nom de Camps. Dora Ibars, per la seua banda, va declarar en qualitat de testimoni i va assegurar que mai es va reunir «amb cap persona d’Orange Market per tractar assumptes relacionats amb campanyes electorals ni amb ningú del PP ni del Govern valencià per parlar de pressupostos». Malgrat això, la Sala va ordenar reobrir la peça 5, en la qual en el seu moment ja va estar investigada Ibars per la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pendrive que s’anava a utilitzar com a regal institucional. Així, la Fiscalia demana ara de nou la imputació de l’exdirectora general, tal com han indicat les fonts consultades.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.