12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

22 anys i mig de presó per matar la seua exparella en presència de la seua filla a Dénia

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 22 anys i mig de presó pels delictes d’aplanament de morada i de trencament de mesura cautelar, en concurs amb un delicte d’assassinat amb traïdoria, un home que va vulnerar una ordre d’allunyament i va degollar a Dénia a la seua excompanya sentimental en presència de la filla menor.

La Sala aprecia a la sentència les agreujants de parentiu i de gènere i l’atenuant d’obcecació. El judici, celebrat mitjançant el procediment del Tribunal de Jurat, va finalitzar el dia 5 novembre passat amb un veredicte de culpabilitat.

El penat no podrà comunicar-se ni acostar-se a menys de 500 metres als dos fills de la víctima durant 32 anys i mig. A més, els haurà d’indemnitzar amb quantitats que sumen un total de 450.000 euros pels danys morals que els va generar la mort de la seua mare.

El condemnat i la víctima, de 56 i 44 anys respectivament, van mantenir una relació sentimental que va finalitzar el gener del 2018, quan ella el va denunciar i un Jutjat de Violència sobre la Dona va dictar com a mesura cautelar la prohibició d’acostament i comunicació amb la víctima.

Tot i això, durant la matinada del 22 d’octubre del 2019, l’home va vulnerar aquesta ordre i va accedir a l’habitatge de la seua exparella, ubicada a Dénia, a través d’una finestra del saló, utilitzant una escala rígida de tres metres de longitud que hi havia comprat la tarda anterior a una ferreteria.

Un cop a l’interior de casa, va entrar a l’habitació de la víctima, que dormia amb la seua filla xicoteta, amb un matxet de 17,5 de longitud, i la va degollar. La dona va morir a l’acte.

Segons relata la resolució judicial, el condemnat va aprofitar la situació d’indefensió de la víctima, “cercada per ell en entrar al domicili de manera sorprenent, a la nit i quan ella estava confiada a casa dormint”.

La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), reflecteix que el condemnat va cometre l’assassinat “mogut per un estat d’ofuscació”, ja que es creia injustament privat de l’ús del seu habitatge per part de la víctima després que ho hagués denunciat.

L’Audiència aplica per altra banda l’agreujant de gènere en la seua conducta, ja que va actuar mogut per “raó de la seua dominació sobre la víctima”, així com amb “menyspreu a la seua condició de dona que estimava sent injustament protegida per aquest fet per la Policia i pel sistema judicial”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.