22 anys i mig de presó per matar la seua exparella en presència de la seua filla a Dénia

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 22 anys i mig de presó pels delictes d’aplanament de morada i de trencament de mesura cautelar, en concurs amb un delicte d’assassinat amb traïdoria, un home que va vulnerar una ordre d’allunyament i va degollar a Dénia a la seua excompanya sentimental en presència de la filla menor.

La Sala aprecia a la sentència les agreujants de parentiu i de gènere i l’atenuant d’obcecació. El judici, celebrat mitjançant el procediment del Tribunal de Jurat, va finalitzar el dia 5 novembre passat amb un veredicte de culpabilitat.

El penat no podrà comunicar-se ni acostar-se a menys de 500 metres als dos fills de la víctima durant 32 anys i mig. A més, els haurà d’indemnitzar amb quantitats que sumen un total de 450.000 euros pels danys morals que els va generar la mort de la seua mare.

El condemnat i la víctima, de 56 i 44 anys respectivament, van mantenir una relació sentimental que va finalitzar el gener del 2018, quan ella el va denunciar i un Jutjat de Violència sobre la Dona va dictar com a mesura cautelar la prohibició d’acostament i comunicació amb la víctima.

Tot i això, durant la matinada del 22 d’octubre del 2019, l’home va vulnerar aquesta ordre i va accedir a l’habitatge de la seua exparella, ubicada a Dénia, a través d’una finestra del saló, utilitzant una escala rígida de tres metres de longitud que hi havia comprat la tarda anterior a una ferreteria.

Un cop a l’interior de casa, va entrar a l’habitació de la víctima, que dormia amb la seua filla xicoteta, amb un matxet de 17,5 de longitud, i la va degollar. La dona va morir a l’acte.

Segons relata la resolució judicial, el condemnat va aprofitar la situació d’indefensió de la víctima, “cercada per ell en entrar al domicili de manera sorprenent, a la nit i quan ella estava confiada a casa dormint”.

La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), reflecteix que el condemnat va cometre l’assassinat “mogut per un estat d’ofuscació”, ja que es creia injustament privat de l’ús del seu habitatge per part de la víctima després que ho hagués denunciat.

L’Audiència aplica per altra banda l’agreujant de gènere en la seua conducta, ja que va actuar mogut per “raó de la seua dominació sobre la víctima”, així com amb “menyspreu a la seua condició de dona que estimava sent injustament protegida per aquest fet per la Policia i pel sistema judicial”.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.