22 anys i mig de presó per matar la seua exparella en presència de la seua filla a Dénia

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 22 anys i mig de presó pels delictes d’aplanament de morada i de trencament de mesura cautelar, en concurs amb un delicte d’assassinat amb traïdoria, un home que va vulnerar una ordre d’allunyament i va degollar a Dénia a la seua excompanya sentimental en presència de la filla menor.

La Sala aprecia a la sentència les agreujants de parentiu i de gènere i l’atenuant d’obcecació. El judici, celebrat mitjançant el procediment del Tribunal de Jurat, va finalitzar el dia 5 novembre passat amb un veredicte de culpabilitat.

El penat no podrà comunicar-se ni acostar-se a menys de 500 metres als dos fills de la víctima durant 32 anys i mig. A més, els haurà d’indemnitzar amb quantitats que sumen un total de 450.000 euros pels danys morals que els va generar la mort de la seua mare.

El condemnat i la víctima, de 56 i 44 anys respectivament, van mantenir una relació sentimental que va finalitzar el gener del 2018, quan ella el va denunciar i un Jutjat de Violència sobre la Dona va dictar com a mesura cautelar la prohibició d’acostament i comunicació amb la víctima.

Tot i això, durant la matinada del 22 d’octubre del 2019, l’home va vulnerar aquesta ordre i va accedir a l’habitatge de la seua exparella, ubicada a Dénia, a través d’una finestra del saló, utilitzant una escala rígida de tres metres de longitud que hi havia comprat la tarda anterior a una ferreteria.

Un cop a l’interior de casa, va entrar a l’habitació de la víctima, que dormia amb la seua filla xicoteta, amb un matxet de 17,5 de longitud, i la va degollar. La dona va morir a l’acte.

Segons relata la resolució judicial, el condemnat va aprofitar la situació d’indefensió de la víctima, “cercada per ell en entrar al domicili de manera sorprenent, a la nit i quan ella estava confiada a casa dormint”.

La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), reflecteix que el condemnat va cometre l’assassinat “mogut per un estat d’ofuscació”, ja que es creia injustament privat de l’ús del seu habitatge per part de la víctima després que ho hagués denunciat.

L’Audiència aplica per altra banda l’agreujant de gènere en la seua conducta, ja que va actuar mogut per “raó de la seua dominació sobre la víctima”, així com amb “menyspreu a la seua condició de dona que estimava sent injustament protegida per aquest fet per la Policia i pel sistema judicial”.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.