22 anys i mig de presó per matar la seua exparella en presència de la seua filla a Dénia

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 22 anys i mig de presó pels delictes d’aplanament de morada i de trencament de mesura cautelar, en concurs amb un delicte d’assassinat amb traïdoria, un home que va vulnerar una ordre d’allunyament i va degollar a Dénia a la seua excompanya sentimental en presència de la filla menor.

La Sala aprecia a la sentència les agreujants de parentiu i de gènere i l’atenuant d’obcecació. El judici, celebrat mitjançant el procediment del Tribunal de Jurat, va finalitzar el dia 5 novembre passat amb un veredicte de culpabilitat.

El penat no podrà comunicar-se ni acostar-se a menys de 500 metres als dos fills de la víctima durant 32 anys i mig. A més, els haurà d’indemnitzar amb quantitats que sumen un total de 450.000 euros pels danys morals que els va generar la mort de la seua mare.

El condemnat i la víctima, de 56 i 44 anys respectivament, van mantenir una relació sentimental que va finalitzar el gener del 2018, quan ella el va denunciar i un Jutjat de Violència sobre la Dona va dictar com a mesura cautelar la prohibició d’acostament i comunicació amb la víctima.

Tot i això, durant la matinada del 22 d’octubre del 2019, l’home va vulnerar aquesta ordre i va accedir a l’habitatge de la seua exparella, ubicada a Dénia, a través d’una finestra del saló, utilitzant una escala rígida de tres metres de longitud que hi havia comprat la tarda anterior a una ferreteria.

Un cop a l’interior de casa, va entrar a l’habitació de la víctima, que dormia amb la seua filla xicoteta, amb un matxet de 17,5 de longitud, i la va degollar. La dona va morir a l’acte.

Segons relata la resolució judicial, el condemnat va aprofitar la situació d’indefensió de la víctima, “cercada per ell en entrar al domicili de manera sorprenent, a la nit i quan ella estava confiada a casa dormint”.

La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), reflecteix que el condemnat va cometre l’assassinat “mogut per un estat d’ofuscació”, ja que es creia injustament privat de l’ús del seu habitatge per part de la víctima després que ho hagués denunciat.

L’Audiència aplica per altra banda l’agreujant de gènere en la seua conducta, ja que va actuar mogut per “raó de la seua dominació sobre la víctima”, així com amb “menyspreu a la seua condició de dona que estimava sent injustament protegida per aquest fet per la Policia i pel sistema judicial”.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.