11.6 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

22 anys i mig de presó per matar la seua exparella en presència de la seua filla a Dénia

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a 22 anys i mig de presó pels delictes d’aplanament de morada i de trencament de mesura cautelar, en concurs amb un delicte d’assassinat amb traïdoria, un home que va vulnerar una ordre d’allunyament i va degollar a Dénia a la seua excompanya sentimental en presència de la filla menor.

La Sala aprecia a la sentència les agreujants de parentiu i de gènere i l’atenuant d’obcecació. El judici, celebrat mitjançant el procediment del Tribunal de Jurat, va finalitzar el dia 5 novembre passat amb un veredicte de culpabilitat.

El penat no podrà comunicar-se ni acostar-se a menys de 500 metres als dos fills de la víctima durant 32 anys i mig. A més, els haurà d’indemnitzar amb quantitats que sumen un total de 450.000 euros pels danys morals que els va generar la mort de la seua mare.

El condemnat i la víctima, de 56 i 44 anys respectivament, van mantenir una relació sentimental que va finalitzar el gener del 2018, quan ella el va denunciar i un Jutjat de Violència sobre la Dona va dictar com a mesura cautelar la prohibició d’acostament i comunicació amb la víctima.

Tot i això, durant la matinada del 22 d’octubre del 2019, l’home va vulnerar aquesta ordre i va accedir a l’habitatge de la seua exparella, ubicada a Dénia, a través d’una finestra del saló, utilitzant una escala rígida de tres metres de longitud que hi havia comprat la tarda anterior a una ferreteria.

Un cop a l’interior de casa, va entrar a l’habitació de la víctima, que dormia amb la seua filla xicoteta, amb un matxet de 17,5 de longitud, i la va degollar. La dona va morir a l’acte.

Segons relata la resolució judicial, el condemnat va aprofitar la situació d’indefensió de la víctima, “cercada per ell en entrar al domicili de manera sorprenent, a la nit i quan ella estava confiada a casa dormint”.

La sentència, que pot ser recorreguda davant la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), reflecteix que el condemnat va cometre l’assassinat “mogut per un estat d’ofuscació”, ja que es creia injustament privat de l’ús del seu habitatge per part de la víctima després que ho hagués denunciat.

L’Audiència aplica per altra banda l’agreujant de gènere en la seua conducta, ja que va actuar mogut per “raó de la seua dominació sobre la víctima”, així com amb “menyspreu a la seua condició de dona que estimava sent injustament protegida per aquest fet per la Policia i pel sistema judicial”.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.