Arriben quatre pasteres amb 50 persones a bord a les costes d’Alacant

 

Un total de quatre pasteres amb almenys 50 persones a bord, entre elles diferents menors d’edat, han arribat este diumenge, 18 d’octubre a les costes de la província d’Alacant, en concret als Arenals d’Elx, Altea, Calp i El Campello, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

Amb estes, són sis les embarcacions interceptades en el territori valencià durant el cap de setmana. La primera pastera va ser localitzada cap a les 03.00 hores de la matinada en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). En ella viatjaven 12 hòmens, dos d’ells menors de 17 anys.

 

Cap a les 05.30 hores s’ha descobert una segona pastera en Calp amb tres dones, sis hòmens i un xiquet. La Guàrdia Civil ha traslladat a les persones migrants al Port d’Alacant, a on, d’acord amb el protocol, rebran assistència i se’ls realitzaran les proves PCR.

 

66 migrants han arribat en total a les costes alacantines

Poc després, entorn de les 06.15 hores, s’ha interceptat una tercera embarcació en els Arenals d’Elx amb 18 migrants. Segons ha explicat l’Ajuntament d’Alacant, s’ha demanat durant la matinada la col·laboració de la Policia Local d’Alacant després de detectar-se l’embarcació en alta mar.

La Policia d’Alacant va rebre un primer avís cap a les tres de la matinada de l’arribada d’una pastera en la platja del Postiguet, sense que s’interceptarà l’embarcació. Cap a les 05.00 hores es va alertar que la pastera es podria dirigir a la platja d’Urbanova i es va mantindre un dispositiu policial per a interceptar-la, encara que finalment es va desviar a aigües d’Elx.

 

Els 18 migrants que anaven en esta pastera han sigut traslladats també al Port d’Alacant per a rebre atenció. Finalment, a les 08.34 hores s’ha localitzat una pastera en el Campello, que traslladava a deu persones.

 

Este dissabte van arribar ja dos pasteres a Calp i Teulada (Alacant) amb huit persones en cadascuna de les embarcacions, segons van informar fonts de Creu Roja. Per tant, este cap de setmana han arribat a la costa de la província sis embarcacions amb 66 migrants.

Últimes notícies

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.