Arriben quatre pasteres amb 50 persones a bord a les costes d’Alacant

 

Un total de quatre pasteres amb almenys 50 persones a bord, entre elles diferents menors d’edat, han arribat este diumenge, 18 d’octubre a les costes de la província d’Alacant, en concret als Arenals d’Elx, Altea, Calp i El Campello, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

Amb estes, són sis les embarcacions interceptades en el territori valencià durant el cap de setmana. La primera pastera va ser localitzada cap a les 03.00 hores de la matinada en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). En ella viatjaven 12 hòmens, dos d’ells menors de 17 anys.

 

Cap a les 05.30 hores s’ha descobert una segona pastera en Calp amb tres dones, sis hòmens i un xiquet. La Guàrdia Civil ha traslladat a les persones migrants al Port d’Alacant, a on, d’acord amb el protocol, rebran assistència i se’ls realitzaran les proves PCR.

 

66 migrants han arribat en total a les costes alacantines

Poc després, entorn de les 06.15 hores, s’ha interceptat una tercera embarcació en els Arenals d’Elx amb 18 migrants. Segons ha explicat l’Ajuntament d’Alacant, s’ha demanat durant la matinada la col·laboració de la Policia Local d’Alacant després de detectar-se l’embarcació en alta mar.

La Policia d’Alacant va rebre un primer avís cap a les tres de la matinada de l’arribada d’una pastera en la platja del Postiguet, sense que s’interceptarà l’embarcació. Cap a les 05.00 hores es va alertar que la pastera es podria dirigir a la platja d’Urbanova i es va mantindre un dispositiu policial per a interceptar-la, encara que finalment es va desviar a aigües d’Elx.

 

Els 18 migrants que anaven en esta pastera han sigut traslladats també al Port d’Alacant per a rebre atenció. Finalment, a les 08.34 hores s’ha localitzat una pastera en el Campello, que traslladava a deu persones.

 

Este dissabte van arribar ja dos pasteres a Calp i Teulada (Alacant) amb huit persones en cadascuna de les embarcacions, segons van informar fonts de Creu Roja. Per tant, este cap de setmana han arribat a la costa de la província sis embarcacions amb 66 migrants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.