Arriben quatre pasteres amb 50 persones a bord a les costes d’Alacant

 

Un total de quatre pasteres amb almenys 50 persones a bord, entre elles diferents menors d’edat, han arribat este diumenge, 18 d’octubre a les costes de la província d’Alacant, en concret als Arenals d’Elx, Altea, Calp i El Campello, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

Amb estes, són sis les embarcacions interceptades en el territori valencià durant el cap de setmana. La primera pastera va ser localitzada cap a les 03.00 hores de la matinada en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). En ella viatjaven 12 hòmens, dos d’ells menors de 17 anys.

 

Cap a les 05.30 hores s’ha descobert una segona pastera en Calp amb tres dones, sis hòmens i un xiquet. La Guàrdia Civil ha traslladat a les persones migrants al Port d’Alacant, a on, d’acord amb el protocol, rebran assistència i se’ls realitzaran les proves PCR.

 

66 migrants han arribat en total a les costes alacantines

Poc després, entorn de les 06.15 hores, s’ha interceptat una tercera embarcació en els Arenals d’Elx amb 18 migrants. Segons ha explicat l’Ajuntament d’Alacant, s’ha demanat durant la matinada la col·laboració de la Policia Local d’Alacant després de detectar-se l’embarcació en alta mar.

La Policia d’Alacant va rebre un primer avís cap a les tres de la matinada de l’arribada d’una pastera en la platja del Postiguet, sense que s’interceptarà l’embarcació. Cap a les 05.00 hores es va alertar que la pastera es podria dirigir a la platja d’Urbanova i es va mantindre un dispositiu policial per a interceptar-la, encara que finalment es va desviar a aigües d’Elx.

 

Els 18 migrants que anaven en esta pastera han sigut traslladats també al Port d’Alacant per a rebre atenció. Finalment, a les 08.34 hores s’ha localitzat una pastera en el Campello, que traslladava a deu persones.

 

Este dissabte van arribar ja dos pasteres a Calp i Teulada (Alacant) amb huit persones en cadascuna de les embarcacions, segons van informar fonts de Creu Roja. Per tant, este cap de setmana han arribat a la costa de la província sis embarcacions amb 66 migrants.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.