Arriben quatre pasteres amb 50 persones a bord a les costes d’Alacant

 

Un total de quatre pasteres amb almenys 50 persones a bord, entre elles diferents menors d’edat, han arribat este diumenge, 18 d’octubre a les costes de la província d’Alacant, en concret als Arenals d’Elx, Altea, Calp i El Campello, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

Amb estes, són sis les embarcacions interceptades en el territori valencià durant el cap de setmana. La primera pastera va ser localitzada cap a les 03.00 hores de la matinada en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). En ella viatjaven 12 hòmens, dos d’ells menors de 17 anys.

 

Cap a les 05.30 hores s’ha descobert una segona pastera en Calp amb tres dones, sis hòmens i un xiquet. La Guàrdia Civil ha traslladat a les persones migrants al Port d’Alacant, a on, d’acord amb el protocol, rebran assistència i se’ls realitzaran les proves PCR.

 

66 migrants han arribat en total a les costes alacantines

Poc després, entorn de les 06.15 hores, s’ha interceptat una tercera embarcació en els Arenals d’Elx amb 18 migrants. Segons ha explicat l’Ajuntament d’Alacant, s’ha demanat durant la matinada la col·laboració de la Policia Local d’Alacant després de detectar-se l’embarcació en alta mar.

La Policia d’Alacant va rebre un primer avís cap a les tres de la matinada de l’arribada d’una pastera en la platja del Postiguet, sense que s’interceptarà l’embarcació. Cap a les 05.00 hores es va alertar que la pastera es podria dirigir a la platja d’Urbanova i es va mantindre un dispositiu policial per a interceptar-la, encara que finalment es va desviar a aigües d’Elx.

 

Els 18 migrants que anaven en esta pastera han sigut traslladats també al Port d’Alacant per a rebre atenció. Finalment, a les 08.34 hores s’ha localitzat una pastera en el Campello, que traslladava a deu persones.

 

Este dissabte van arribar ja dos pasteres a Calp i Teulada (Alacant) amb huit persones en cadascuna de les embarcacions, segons van informar fonts de Creu Roja. Per tant, este cap de setmana han arribat a la costa de la província sis embarcacions amb 66 migrants.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.