Arriben quatre pasteres amb 50 persones a bord a les costes d’Alacant

 

Un total de quatre pasteres amb almenys 50 persones a bord, entre elles diferents menors d’edat, han arribat este diumenge, 18 d’octubre a les costes de la província d’Alacant, en concret als Arenals d’Elx, Altea, Calp i El Campello, segons han informat fonts de Creu Roja.

 

Amb estes, són sis les embarcacions interceptades en el territori valencià durant el cap de setmana. La primera pastera va ser localitzada cap a les 03.00 hores de la matinada en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant). En ella viatjaven 12 hòmens, dos d’ells menors de 17 anys.

 

Cap a les 05.30 hores s’ha descobert una segona pastera en Calp amb tres dones, sis hòmens i un xiquet. La Guàrdia Civil ha traslladat a les persones migrants al Port d’Alacant, a on, d’acord amb el protocol, rebran assistència i se’ls realitzaran les proves PCR.

 

66 migrants han arribat en total a les costes alacantines

Poc després, entorn de les 06.15 hores, s’ha interceptat una tercera embarcació en els Arenals d’Elx amb 18 migrants. Segons ha explicat l’Ajuntament d’Alacant, s’ha demanat durant la matinada la col·laboració de la Policia Local d’Alacant després de detectar-se l’embarcació en alta mar.

La Policia d’Alacant va rebre un primer avís cap a les tres de la matinada de l’arribada d’una pastera en la platja del Postiguet, sense que s’interceptarà l’embarcació. Cap a les 05.00 hores es va alertar que la pastera es podria dirigir a la platja d’Urbanova i es va mantindre un dispositiu policial per a interceptar-la, encara que finalment es va desviar a aigües d’Elx.

 

Els 18 migrants que anaven en esta pastera han sigut traslladats també al Port d’Alacant per a rebre atenció. Finalment, a les 08.34 hores s’ha localitzat una pastera en el Campello, que traslladava a deu persones.

 

Este dissabte van arribar ja dos pasteres a Calp i Teulada (Alacant) amb huit persones en cadascuna de les embarcacions, segons van informar fonts de Creu Roja. Per tant, este cap de setmana han arribat a la costa de la província sis embarcacions amb 66 migrants.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.