Jorge Ignacio Palma, assassí de Marta Calvo, culpable de tres crims

El jurat ha declarat a Jorge Ignacio Palma, després d’un mes de judici i una deliberació de quatre dies, culpable de l’assassinat de Marta Calvo, la jove de 25 anys desapareguda en la localitat de Manuel -el novembre de 2019-. El tribunal també considera provat que l’acusat va matar a Lady Marcela i Arliene Ramos i va intentar fer-ho amb altres set dones.

La mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes

El jurat, per una majoria de nou provats, sentència que l’acusat va assassinar a la jove en atacar-la de manera sorprenent i sense que tinguera cap possibilitat de defensa.

En escoltar aquesta part del veredicte, que unit als abusos -també provats-, comportaria la presó permanent revisable, la mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes. “Gràcies a la meua filla aquest oncle no eixirà més de la presó“, ha dit a la seua eixida de la sala.

Segons els reportes en les deu víctimes s’han provat els abusos sexuals i la incitació al consum de drogues. En el cas de Marta Calvo també s’ha provat el mal a la integritat moral pel mal a la família per ocultació del cadàver.

El fet de no haver dit realment on està el cos, un dolor afegit a la família

En tots els casos el tribunal entén que l’acusat amb la introducció de la cocaïna per via genital i anal sense que elles foren conscients vulnera la llibertat sexual de les víctimes, i per tant el declaren culpable dels abusos sexuals. També queda acreditat en tots els casos el delicte contra la salut pública, per oferir o facilitar el consum de cocaïna a tercers en ‘festes blanques’.

Així mateix, el fet de no haver dit realment on està el cos causa un dolor afegit als familiars de la jove, per la qual cosa el jurat ha atés la petició que demanaven les acusacions particulars de la mare i del pare de Marta Calvo.

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal: la defensa recorrerà

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal a Jorge Ignacio Palma pel triple assassinat i l’intent d’homicidi d’altres set. El jurat, que ha donat el seu veredicte aquest divendres en l’Audiència de València, ha demanat que no obtinga beneficis penitenciaris i que no se sol·licite al Govern el seu indult.

La defensa de l’acusat recorrerà. La falta d’agreujants ni atenuants en el veredicte ha portat al seu advocat a prendre aquesta decisió. Segons l’argumentació dels defensors davant seu judicial, es buscarà que s’apliquen les penes en el seu mínim inferior per aquest motiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.