Jorge Ignacio Palma, assassí de Marta Calvo, culpable de tres crims

El jurat ha declarat a Jorge Ignacio Palma, després d’un mes de judici i una deliberació de quatre dies, culpable de l’assassinat de Marta Calvo, la jove de 25 anys desapareguda en la localitat de Manuel -el novembre de 2019-. El tribunal també considera provat que l’acusat va matar a Lady Marcela i Arliene Ramos i va intentar fer-ho amb altres set dones.

La mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes

El jurat, per una majoria de nou provats, sentència que l’acusat va assassinar a la jove en atacar-la de manera sorprenent i sense que tinguera cap possibilitat de defensa.

En escoltar aquesta part del veredicte, que unit als abusos -també provats-, comportaria la presó permanent revisable, la mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes. “Gràcies a la meua filla aquest oncle no eixirà més de la presó“, ha dit a la seua eixida de la sala.

Segons els reportes en les deu víctimes s’han provat els abusos sexuals i la incitació al consum de drogues. En el cas de Marta Calvo també s’ha provat el mal a la integritat moral pel mal a la família per ocultació del cadàver.

El fet de no haver dit realment on està el cos, un dolor afegit a la família

En tots els casos el tribunal entén que l’acusat amb la introducció de la cocaïna per via genital i anal sense que elles foren conscients vulnera la llibertat sexual de les víctimes, i per tant el declaren culpable dels abusos sexuals. També queda acreditat en tots els casos el delicte contra la salut pública, per oferir o facilitar el consum de cocaïna a tercers en ‘festes blanques’.

Així mateix, el fet de no haver dit realment on està el cos causa un dolor afegit als familiars de la jove, per la qual cosa el jurat ha atés la petició que demanaven les acusacions particulars de la mare i del pare de Marta Calvo.

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal: la defensa recorrerà

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal a Jorge Ignacio Palma pel triple assassinat i l’intent d’homicidi d’altres set. El jurat, que ha donat el seu veredicte aquest divendres en l’Audiència de València, ha demanat que no obtinga beneficis penitenciaris i que no se sol·licite al Govern el seu indult.

La defensa de l’acusat recorrerà. La falta d’agreujants ni atenuants en el veredicte ha portat al seu advocat a prendre aquesta decisió. Segons l’argumentació dels defensors davant seu judicial, es buscarà que s’apliquen les penes en el seu mínim inferior per aquest motiu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.