Jorge Ignacio Palma, assassí de Marta Calvo, culpable de tres crims

El jurat ha declarat a Jorge Ignacio Palma, després d’un mes de judici i una deliberació de quatre dies, culpable de l’assassinat de Marta Calvo, la jove de 25 anys desapareguda en la localitat de Manuel -el novembre de 2019-. El tribunal també considera provat que l’acusat va matar a Lady Marcela i Arliene Ramos i va intentar fer-ho amb altres set dones.

La mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes

El jurat, per una majoria de nou provats, sentència que l’acusat va assassinar a la jove en atacar-la de manera sorprenent i sense que tinguera cap possibilitat de defensa.

En escoltar aquesta part del veredicte, que unit als abusos -també provats-, comportaria la presó permanent revisable, la mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes. «Gràcies a la meua filla aquest oncle no eixirà més de la presó«, ha dit a la seua eixida de la sala.

Segons els reportes en les deu víctimes s’han provat els abusos sexuals i la incitació al consum de drogues. En el cas de Marta Calvo també s’ha provat el mal a la integritat moral pel mal a la família per ocultació del cadàver.

El fet de no haver dit realment on està el cos, un dolor afegit a la família

En tots els casos el tribunal entén que l’acusat amb la introducció de la cocaïna per via genital i anal sense que elles foren conscients vulnera la llibertat sexual de les víctimes, i per tant el declaren culpable dels abusos sexuals. També queda acreditat en tots els casos el delicte contra la salut pública, per oferir o facilitar el consum de cocaïna a tercers en ‘festes blanques’.

Així mateix, el fet de no haver dit realment on està el cos causa un dolor afegit als familiars de la jove, per la qual cosa el jurat ha atés la petició que demanaven les acusacions particulars de la mare i del pare de Marta Calvo.

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal: la defensa recorrerà

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal a Jorge Ignacio Palma pel triple assassinat i l’intent d’homicidi d’altres set. El jurat, que ha donat el seu veredicte aquest divendres en l’Audiència de València, ha demanat que no obtinga beneficis penitenciaris i que no se sol·licite al Govern el seu indult.

La defensa de l’acusat recorrerà. La falta d’agreujants ni atenuants en el veredicte ha portat al seu advocat a prendre aquesta decisió. Segons l’argumentació dels defensors davant seu judicial, es buscarà que s’apliquen les penes en el seu mínim inferior per aquest motiu.

Últimes notícies

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.

Permesa la crema de palla d’arròs a menys de 500 metres de zona forestal des del 16 de setembre

Medi Ambient ha autoritzat de manera excepcional la crema de restolls i palla d’arròs en humedals pròxims a zona forestal des del 16 de setembre fins a final de campanya, amb condicions estrictes per a evitar incendis i problemes mediambientals.

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.