Jorge Ignacio Palma, assassí de Marta Calvo, culpable de tres crims

El jurat ha declarat a Jorge Ignacio Palma, després d’un mes de judici i una deliberació de quatre dies, culpable de l’assassinat de Marta Calvo, la jove de 25 anys desapareguda en la localitat de Manuel -el novembre de 2019-. El tribunal també considera provat que l’acusat va matar a Lady Marcela i Arliene Ramos i va intentar fer-ho amb altres set dones.

La mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes

El jurat, per una majoria de nou provats, sentència que l’acusat va assassinar a la jove en atacar-la de manera sorprenent i sense que tinguera cap possibilitat de defensa.

En escoltar aquesta part del veredicte, que unit als abusos -també provats-, comportaria la presó permanent revisable, la mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes. “Gràcies a la meua filla aquest oncle no eixirà més de la presó“, ha dit a la seua eixida de la sala.

Segons els reportes en les deu víctimes s’han provat els abusos sexuals i la incitació al consum de drogues. En el cas de Marta Calvo també s’ha provat el mal a la integritat moral pel mal a la família per ocultació del cadàver.

El fet de no haver dit realment on està el cos, un dolor afegit a la família

En tots els casos el tribunal entén que l’acusat amb la introducció de la cocaïna per via genital i anal sense que elles foren conscients vulnera la llibertat sexual de les víctimes, i per tant el declaren culpable dels abusos sexuals. També queda acreditat en tots els casos el delicte contra la salut pública, per oferir o facilitar el consum de cocaïna a tercers en ‘festes blanques’.

Així mateix, el fet de no haver dit realment on està el cos causa un dolor afegit als familiars de la jove, per la qual cosa el jurat ha atés la petició que demanaven les acusacions particulars de la mare i del pare de Marta Calvo.

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal: la defensa recorrerà

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal a Jorge Ignacio Palma pel triple assassinat i l’intent d’homicidi d’altres set. El jurat, que ha donat el seu veredicte aquest divendres en l’Audiència de València, ha demanat que no obtinga beneficis penitenciaris i que no se sol·licite al Govern el seu indult.

La defensa de l’acusat recorrerà. La falta d’agreujants ni atenuants en el veredicte ha portat al seu advocat a prendre aquesta decisió. Segons l’argumentació dels defensors davant seu judicial, es buscarà que s’apliquen les penes en el seu mínim inferior per aquest motiu.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.