Jorge Ignacio Palma, assassí de Marta Calvo, culpable de tres crims

El jurat ha declarat a Jorge Ignacio Palma, després d’un mes de judici i una deliberació de quatre dies, culpable de l’assassinat de Marta Calvo, la jove de 25 anys desapareguda en la localitat de Manuel -el novembre de 2019-. El tribunal també considera provat que l’acusat va matar a Lady Marcela i Arliene Ramos i va intentar fer-ho amb altres set dones.

La mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes

El jurat, per una majoria de nou provats, sentència que l’acusat va assassinar a la jove en atacar-la de manera sorprenent i sense que tinguera cap possibilitat de defensa.

En escoltar aquesta part del veredicte, que unit als abusos -també provats-, comportaria la presó permanent revisable, la mare de Marta Calvo no ha pogut contindre les llàgrimes. «Gràcies a la meua filla aquest oncle no eixirà més de la presó«, ha dit a la seua eixida de la sala.

Segons els reportes en les deu víctimes s’han provat els abusos sexuals i la incitació al consum de drogues. En el cas de Marta Calvo també s’ha provat el mal a la integritat moral pel mal a la família per ocultació del cadàver.

El fet de no haver dit realment on està el cos, un dolor afegit a la família

En tots els casos el tribunal entén que l’acusat amb la introducció de la cocaïna per via genital i anal sense que elles foren conscients vulnera la llibertat sexual de les víctimes, i per tant el declaren culpable dels abusos sexuals. També queda acreditat en tots els casos el delicte contra la salut pública, per oferir o facilitar el consum de cocaïna a tercers en ‘festes blanques’.

Així mateix, el fet de no haver dit realment on està el cos causa un dolor afegit als familiars de la jove, per la qual cosa el jurat ha atés la petició que demanaven les acusacions particulars de la mare i del pare de Marta Calvo.

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal: la defensa recorrerà

En els pròxims dies es coneixerà quina condemna aplica el tribunal a Jorge Ignacio Palma pel triple assassinat i l’intent d’homicidi d’altres set. El jurat, que ha donat el seu veredicte aquest divendres en l’Audiència de València, ha demanat que no obtinga beneficis penitenciaris i que no se sol·licite al Govern el seu indult.

La defensa de l’acusat recorrerà. La falta d’agreujants ni atenuants en el veredicte ha portat al seu advocat a prendre aquesta decisió. Segons l’argumentació dels defensors davant seu judicial, es buscarà que s’apliquen les penes en el seu mínim inferior per aquest motiu.

Últimes notícies

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat

L’IVF ha duplicat fins als 60 milions d’euros la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els primers 30 milions i aprovar més de 1.400 avals en 2026.

El PSPV portarà al Suprem els nous missatges entre Mazón i Catalá per reforçar la querella

El PSPV-PSOE ha anunciat que sumarà als escrits presentats davant el Tribunal Suprem els nous missatges entre Carlos Mazón i María José Catalá per reforçar la querella per fals testimoni. Els socialistes consideren que les converses desmunten la versió que Mazón va donar al Congrés sobre quan va saber que hi havia víctimes mortals.

Guido Rodríguez vol acomiadar Mestalla ‘com es mereix’ en la seua última temporada

Guido Rodríguez ha remarcat que el vestidor i l’afició han d’estar ‘més units que mai’ per a acomiadar Mestalla com es mereix abans del trasllat al Nou Mestalla, i ha explicat per què ha decidit continuar al València fins a 2028.

Onze detinguts a Torrevieja per dos laboratoris clandestins de ‘tusi’ destinats a l’oci nocturn

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització que elaborava i venia ‘tusi’, amb dos laboratoris clandestins i onze persones detingudes, principalment vinculades a l’oci nocturn del municipi.

La Fe supera en mig any totes les donacions renals de viu de 2024 i s’acosta al rècord

L’Hospital La Fe ha realitzat deu trasplantaments renals de donant viu en el primer semestre de 2026, més que en tot 2024 i prop del rècord de 2025, gràcies a l’optimització del procés quirúrgic i de seguiment.