Assassinen a dos periodistes espanyols a Burkina Faso

 

Dos periodistes espanyols han estat assassinats després de patir un atac a l’est de Burkina Faso, segons ha informat este dimarts la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya.

Els periodistes morts són David Beriain i Roberto Fraile i prèviament havien estat segrestats, segons han confirmat fonts pròximes a l’Executiu.

«Cap a les tres de la vesprada (d’este dilluns) es va perdre el contacte amb ells. DBA i RFF -naturals de Pamplona i Barakaldo- estaven treballant en un documental sobre els operatius de Burkina Faso contra caça furtiva. És una zona perillosa per ser zona conflictiva», ha explicat la ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya.

El succés va tenir lloc a la zona de Pama, on individus armats van emboscar a una patrulla d’efectius burkinesos contra la caça furtiva, en què anaven encastats els dos periodistes espanyols i un altre irlandés.

Els segrestats es van amagar en un bosc de la zona. Segons mitjans locals, que citen a fonts de seguretat, el succés es va saldar també amb tres ferits i la desaparició d’un membre de les forces de seguretat burkineses.

Encara que es desconeix, de moment, l’autoria d’este acte violent, Burkina Faso pateix atacs jihadistes des d’abril de 2015, quan membres d’un grup afiliat a Al-Qaida van segrestar un guàrdia de seguretat romanés en una mina de manganés en Tambao, al nord de país, i que encara segueix desaparegut.
 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.