Assassinen a dos periodistes espanyols a Burkina Faso

 

Dos periodistes espanyols han estat assassinats després de patir un atac a l’est de Burkina Faso, segons ha informat este dimarts la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya.

Els periodistes morts són David Beriain i Roberto Fraile i prèviament havien estat segrestats, segons han confirmat fonts pròximes a l’Executiu.

«Cap a les tres de la vesprada (d’este dilluns) es va perdre el contacte amb ells. DBA i RFF -naturals de Pamplona i Barakaldo- estaven treballant en un documental sobre els operatius de Burkina Faso contra caça furtiva. És una zona perillosa per ser zona conflictiva», ha explicat la ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya.

El succés va tenir lloc a la zona de Pama, on individus armats van emboscar a una patrulla d’efectius burkinesos contra la caça furtiva, en què anaven encastats els dos periodistes espanyols i un altre irlandés.

Els segrestats es van amagar en un bosc de la zona. Segons mitjans locals, que citen a fonts de seguretat, el succés es va saldar també amb tres ferits i la desaparició d’un membre de les forces de seguretat burkineses.

Encara que es desconeix, de moment, l’autoria d’este acte violent, Burkina Faso pateix atacs jihadistes des d’abril de 2015, quan membres d’un grup afiliat a Al-Qaida van segrestar un guàrdia de seguretat romanés en una mina de manganés en Tambao, al nord de país, i que encara segueix desaparegut.
 

Últimes notícies

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.

L’alumne amb millor nota de la Comunitat estudiarà Medicina a la UMH

Ricardo Regalado, alumne del col·legi La Purísima de Torrevieja, ha aconseguit un 13,92 sobre 14 en la PAU i cursarà Medicina a la Universitat Miguel Hernández, al campus de Sant Joan d’Alacant.

Rovira recorda que l’‘Extra FLA’ és deute i que a la Comunitat no li regalen res

El conseller d’Hisenda José Antonio Rovira ha remarcat que l’‘Extra FLA’ és nou endeutament i que el Govern central només ingressa a la Comunitat Valenciana el que li correspon per llei.

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.