17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Assassinen a dos periodistes espanyols a Burkina Faso

 

Dos periodistes espanyols han estat assassinats després de patir un atac a l’est de Burkina Faso, segons ha informat este dimarts la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya.

Els periodistes morts són David Beriain i Roberto Fraile i prèviament havien estat segrestats, segons han confirmat fonts pròximes a l’Executiu.

“Cap a les tres de la vesprada (d’este dilluns) es va perdre el contacte amb ells. DBA i RFF -naturals de Pamplona i Barakaldo- estaven treballant en un documental sobre els operatius de Burkina Faso contra caça furtiva. És una zona perillosa per ser zona conflictiva”, ha explicat la ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya.

El succés va tenir lloc a la zona de Pama, on individus armats van emboscar a una patrulla d’efectius burkinesos contra la caça furtiva, en què anaven encastats els dos periodistes espanyols i un altre irlandés.

Els segrestats es van amagar en un bosc de la zona. Segons mitjans locals, que citen a fonts de seguretat, el succés es va saldar també amb tres ferits i la desaparició d’un membre de les forces de seguretat burkineses.

Encara que es desconeix, de moment, l’autoria d’este acte violent, Burkina Faso pateix atacs jihadistes des d’abril de 2015, quan membres d’un grup afiliat a Al-Qaida van segrestar un guàrdia de seguretat romanés en una mina de manganés en Tambao, al nord de país, i que encara segueix desaparegut.
 

Últimes notícies

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.