Assassinen a dos periodistes espanyols a Burkina Faso

 

Dos periodistes espanyols han estat assassinats després de patir un atac a l’est de Burkina Faso, segons ha informat este dimarts la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya.

Els periodistes morts són David Beriain i Roberto Fraile i prèviament havien estat segrestats, segons han confirmat fonts pròximes a l’Executiu.

“Cap a les tres de la vesprada (d’este dilluns) es va perdre el contacte amb ells. DBA i RFF -naturals de Pamplona i Barakaldo- estaven treballant en un documental sobre els operatius de Burkina Faso contra caça furtiva. És una zona perillosa per ser zona conflictiva”, ha explicat la ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya.

El succés va tenir lloc a la zona de Pama, on individus armats van emboscar a una patrulla d’efectius burkinesos contra la caça furtiva, en què anaven encastats els dos periodistes espanyols i un altre irlandés.

Els segrestats es van amagar en un bosc de la zona. Segons mitjans locals, que citen a fonts de seguretat, el succés es va saldar també amb tres ferits i la desaparició d’un membre de les forces de seguretat burkineses.

Encara que es desconeix, de moment, l’autoria d’este acte violent, Burkina Faso pateix atacs jihadistes des d’abril de 2015, quan membres d’un grup afiliat a Al-Qaida van segrestar un guàrdia de seguretat romanés en una mina de manganés en Tambao, al nord de país, i que encara segueix desaparegut.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.