Assassinen a dos periodistes espanyols a Burkina Faso

 

Dos periodistes espanyols han estat assassinats després de patir un atac a l’est de Burkina Faso, segons ha informat este dimarts la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya.

Els periodistes morts són David Beriain i Roberto Fraile i prèviament havien estat segrestats, segons han confirmat fonts pròximes a l’Executiu.

«Cap a les tres de la vesprada (d’este dilluns) es va perdre el contacte amb ells. DBA i RFF -naturals de Pamplona i Barakaldo- estaven treballant en un documental sobre els operatius de Burkina Faso contra caça furtiva. És una zona perillosa per ser zona conflictiva», ha explicat la ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya.

El succés va tenir lloc a la zona de Pama, on individus armats van emboscar a una patrulla d’efectius burkinesos contra la caça furtiva, en què anaven encastats els dos periodistes espanyols i un altre irlandés.

Els segrestats es van amagar en un bosc de la zona. Segons mitjans locals, que citen a fonts de seguretat, el succés es va saldar també amb tres ferits i la desaparició d’un membre de les forces de seguretat burkineses.

Encara que es desconeix, de moment, l’autoria d’este acte violent, Burkina Faso pateix atacs jihadistes des d’abril de 2015, quan membres d’un grup afiliat a Al-Qaida van segrestar un guàrdia de seguretat romanés en una mina de manganés en Tambao, al nord de país, i que encara segueix desaparegut.
 

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.