L’OMS confirma 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat que almenys 10 persones han mort i 16 han resultat ferides en 18 atacs a Ucraïna contra centres sanitaris i ambulàncies, entre els quals es troba un hospital infantil.

El president d’Ucraïna, Volodymyr Zelenski, ha dit que hi havia xiquets sota els enderrocs. Un atac dut a terme per les tropes russes, abans que s’acabara l’alto-el-foc en els corredors humanitaris habilitats perquè milers d’ucraïnesos abandonaren les principals ciutats.

«Aquests atacs priven a comunitats senceres d’atenció sanitària», ha advertit el director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus. Per això, ha tornat a demanar a Rússia que resolga «aquesta crisi de manera pacífica» i que «permeta l’accés segur i sense traves de l’ajuda humanitària als qui la necessiten». «Una resolució pacífica és possible», ha insistit.

Segons ha apuntat el director executiu del Programa d’Emergències de l’OMS, Michael Ryan, fins a «1.000 centres de salut de diferent grandària estan en primera línia de la guerra o a menys de 10 quilòmetres». «Així que, en efecte, el sistema sanitari s’està veient embolicat en aquest conflicte», ha precisat.

Abandonats per les autoritats


De fet, ha alertat que «alguns hospitals estan sent abandonats per les autoritats ucraïneses perquè senzillament no poden funcionar i s’intenta traslladar l’equip hospitalari i traslladar als metges i a les infermeres».

«S’està convertint en una resposta sanitària extremadament complexa. Enviar subministraments als hospitals està molt bé, però els hospitals necessiten energia. Necessiten aigua neta. Necessiten enginyers per a poder ajudar. Necessiten combustible», ha ressaltat Ryan.


Malalties infeccioses


Igualment, l’expert de l’OMS ha avisat que les condicions que s’estan produint amb la guerra a Ucraïna «són els pitjors ingredients possibles per a l’amplificació i propagació de malalties infeccioses».

«No importa si és COVID-19, no importa si és pòlio, no importa si és pallola… Poses a aqueixa quantitat de gent desesperada, dones i xiquets amuntegats, gent en soterranis, gent estressada, gent que no menja, que no dorm… Aquestes són les condicions en les quals els sistemes immunològics són febles, les defenses de la gent són baixes. Les malalties infeccioses poden arrasar amb les poblacions d’aquesta manera. Ho hem vist i ho continuem veient», ha argumentat Ryan.


Refugiats


Tedros ha detallat que alguns dels problemes de salut que estan observant en les més de 2 milions de persones refugiades procedents d’Ucraïna són «la hipotèrmia i la congelació, les malalties respiratòries, la falta de tractament per a les malalties cardiovasculars i el càncer, i els problemes de salut mental».

Fins ara, l’OMS ha entregat 81 tones mètriques de subministraments i està establint una reserva de subministraments per als centres sanitaris de tota Ucraïna, especialment en les zones més afectades.

«Ahir vam entregar 5 tones mètriques de subministraments mèdics a Kíev per a donar suport a l’atenció quirúrgica de 150 pacients i altres subministraments per a gestionar una sèrie de patologies per a 45.000 persones durant un mes. Hui es distribuiran més subministraments, i tenim 400 metres cúbics de subministraments a l’espera de ser transportats a Ucraïna des del nostre centre logístic a Dubai», ha subratllat Tedros.

Últimes notícies

Barrachina confia a pactar prompte el final de la vaga educativa a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que el Govern valencià ha posat tota la voluntat per a tancar com més prompte millor un acord amb els sindicats docents que pose fi a la vaga indefinida a l’ensenyament públic no universitari.

L’aeroport d’Alacant-Elx estrena una ruta amb Erevan amb dos vols setmanals

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández posa en marxa una nova connexió amb Erevan, operada per FlyOne dos dies a la setmana, i referma així el seu creixement de trànsit internacional.

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.