15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Ataquen a una gata en Castelló amb cinc perdigonades i li deixen la cara destrossada

 

‘AACC Ayuda Callejeros’ ha denunciat un atac a una gata de Castelló que va patir cinc perdigonades en el coll, la clavícula i al costat de la columna i té el nas destrossat.

 

Divendres passat, l’ONG va rebre l’avís de la troballa d’un gatet al que li faltava un tros de la cara en el Camí la Plana de Castelló. La gateta va ser rescatada el diumenge perquè va desaparéixer durant un parell de dies.

 

Esta gata, batejada com ‘Star‘, es trobava molt feble, però respon bé a les cures, està espavilada i va començar a menjar en un parell d’hores. AACC creu que se salvarà encara que «necessitarà temps i moltes cures per a recuperar-se», lamenta en un missatge en el seu mur de Facebook.

 

La primera analítica no va eixir molt malament, però va donar positiu en leucèmia, pel que se li tornarà a testar dins d’un mes. Inicialment no estava clar si l’atac era obra d’un gos o d’un humà, encara que els resultats de les radiografies confirmen que es tracta de dispars.

 

Davant d’este atac, l’ONG pretén presentar la corresponent denúncia, perquè assegura que coneix la zona a on es va produir i recorda que és un delicte penal castigat amb presó: «Ja els retornarà el karma el seu merescut a totes eixes persones que es divertixen disparant a animals indefensos».

 

Demanen col·laboració per a l’operació

En la publicació, al costat de les radiografies, ‘ACC Ayuda Callejeros’ adjunta un compte bancari per a col·laborar amb els gastos veterinaris d’una possible cirurgia maxil·lofacial a través d’un donatiu amb el concepte ‘Star’. També agraïx a Sandra de la clínica Bitxets per acudir immediatament i posar tots els mitjans necessaris per a tractar-la.

Últimes notícies

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.

Un clàssic per la Supercopa: el Barcelona defén la seua hegemonia davant un Reial Madrid que busca el seu primer títol

El títol es decidix en Castalia: el Barcelona arriba com a vigent campió amb cinc Supercopas i domini aclaparador; el Reial Madrid aspira a estrenar el seu palmarés després del seu 1-3 en Montjuïc

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.