7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detingut el presumpte autor de l’homicidi d’un home a València

Agents de la Policia Nacional han esclarit l’homicidi d’un home ocorregut a València el mes de febrer passat. El presumpte autor va fugir a Itàlia després de cometre el crim i ha sigut detingut per funcionaris adscrits a l’equip italià de la Xarxa Europea d’Equips de Cerca de Fugitius (ENFAST) en la localitat d’Udine (Itàlia).

A l’arrestat li constava una ordre europea de detenció i lliurament que va ser sol·licitada pels investigadors després de conéixer, que el presumpte autor, havia fugit del país amb autobús després de cometre el crim.

La investigació es va iniciar el passat 20 de febrer quan en el barri valencià de Marchalenes, es va produir una agressió amb arma blanca a un home que li va causar la mort després de rebre un apunyalament en el cor. Les primeres perquisicions dutes a terme pels agents van permetre esbrinar que la víctima i el presumpte autor es coneixien entre si i que l’agressió es va produir després d’una discussió per la possessió d’un patinet elèctric.

Amb autobús fins a Barcelona i Milà

Poc després de produir-se l’apunyalament, els investigadors van aconseguir detectar que el presumpte autor havia abandonat la ciutat en un autobús amb destinació a Barcelona i que des d’ací va fer transbord per a traslladar-se a la ciutat italiana de Milà.

Amb tota la informació disponible, els agents van aconseguir situar a l’investigat a la regió italiana Friül-Venècia i posteriorment en la localitat d’Udine, on finalment va ser arrestat després de sol·licitar la col·laboració a l’equip italià de la Xarxa Europea d’Equips de Cerca de Fugitius (ENFAST).

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.