Els avisos al 112 per violència de gènere creixen un 6% a la Comunitat Valenciana

Les trucades al 112 relacionades amb la violència de gènere continuen escalant postures en rànquing de les emergències de la Comunitat Valenciana. I com sempre en estos casos subjau el dubte de si la causa és l’augment de peticions d’ajuda que les víctimes s’atreveixen a fer o l’augment d’estes situacions i la seua gravetat.

Per tant, les úniques dades objectives passen per les 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, que el telèfon únic d’Emergències 112 la Comunitat Valenciana ha rebut entre l’1 de gener i el 14 de novembre.

Una xifra que suposa un augment del 6% respecte a les trucades rebudes en el mateix període del 2020, en què es van atendre 1.828. Cal recordar que estes trucades que han estat identificades i ateses de manera prioritària d’acord amb el protocol.

 

Des dels dispositius a víctimes i des del 016

 

La majoria de les trucades rebudes al 112 procedien del Servei Telefònic d’Atenció i protecció a les víctimes de la violència de gènere ATENPRO (1.163 trucades); seguit de les trucades derivades des del 016 d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 trucades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 trucades).

El període de l’any amb més incidència de trucades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència dels anys anteriors. En estos cinc mesos s’han atés 1.009 trucades, fet que suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

 

Policia i ambulància

 

El 91% dels casos (1.764 trucades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 trucades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar 1.046 vegades després de saltar l’alarma d’algunes de les víctimes, 473 vegades per atendre una agressió i 216 davant de l’avís d’una situació de perill.

D’altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per atendre trucades per fort dolor a l’abdomen, extremitats, tòrax i cap després d’una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.