Els avisos al 112 per violència de gènere creixen un 6% a la Comunitat Valenciana

Les trucades al 112 relacionades amb la violència de gènere continuen escalant postures en rànquing de les emergències de la Comunitat Valenciana. I com sempre en estos casos subjau el dubte de si la causa és l’augment de peticions d’ajuda que les víctimes s’atreveixen a fer o l’augment d’estes situacions i la seua gravetat.

Per tant, les úniques dades objectives passen per les 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, que el telèfon únic d’Emergències 112 la Comunitat Valenciana ha rebut entre l’1 de gener i el 14 de novembre.

Una xifra que suposa un augment del 6% respecte a les trucades rebudes en el mateix període del 2020, en què es van atendre 1.828. Cal recordar que estes trucades que han estat identificades i ateses de manera prioritària d’acord amb el protocol.

 

Des dels dispositius a víctimes i des del 016

 

La majoria de les trucades rebudes al 112 procedien del Servei Telefònic d’Atenció i protecció a les víctimes de la violència de gènere ATENPRO (1.163 trucades); seguit de les trucades derivades des del 016 d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 trucades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 trucades).

El període de l’any amb més incidència de trucades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència dels anys anteriors. En estos cinc mesos s’han atés 1.009 trucades, fet que suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

 

Policia i ambulància

 

El 91% dels casos (1.764 trucades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 trucades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar 1.046 vegades després de saltar l’alarma d’algunes de les víctimes, 473 vegades per atendre una agressió i 216 davant de l’avís d’una situació de perill.

D’altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per atendre trucades per fort dolor a l’abdomen, extremitats, tòrax i cap després d’una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.