15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Els avisos al 112 per violència de gènere creixen un 6% a la Comunitat Valenciana

Les trucades al 112 relacionades amb la violència de gènere continuen escalant postures en rànquing de les emergències de la Comunitat Valenciana. I com sempre en estos casos subjau el dubte de si la causa és l’augment de peticions d’ajuda que les víctimes s’atreveixen a fer o l’augment d’estes situacions i la seua gravetat.

Per tant, les úniques dades objectives passen per les 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, que el telèfon únic d’Emergències 112 la Comunitat Valenciana ha rebut entre l’1 de gener i el 14 de novembre.

Una xifra que suposa un augment del 6% respecte a les trucades rebudes en el mateix període del 2020, en què es van atendre 1.828. Cal recordar que estes trucades que han estat identificades i ateses de manera prioritària d’acord amb el protocol.

 

Des dels dispositius a víctimes i des del 016

 

La majoria de les trucades rebudes al 112 procedien del Servei Telefònic d’Atenció i protecció a les víctimes de la violència de gènere ATENPRO (1.163 trucades); seguit de les trucades derivades des del 016 d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 trucades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 trucades).

El període de l’any amb més incidència de trucades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència dels anys anteriors. En estos cinc mesos s’han atés 1.009 trucades, fet que suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

 

Policia i ambulància

 

El 91% dels casos (1.764 trucades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 trucades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar 1.046 vegades després de saltar l’alarma d’algunes de les víctimes, 473 vegades per atendre una agressió i 216 davant de l’avís d’una situació de perill.

D’altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per atendre trucades per fort dolor a l’abdomen, extremitats, tòrax i cap després d’una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.