Els avisos al 112 per violència de gènere creixen un 6% a la Comunitat Valenciana

Les trucades al 112 relacionades amb la violència de gènere continuen escalant postures en rànquing de les emergències de la Comunitat Valenciana. I com sempre en estos casos subjau el dubte de si la causa és l’augment de peticions d’ajuda que les víctimes s’atreveixen a fer o l’augment d’estes situacions i la seua gravetat.

Per tant, les úniques dades objectives passen per les 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, que el telèfon únic d’Emergències 112 la Comunitat Valenciana ha rebut entre l’1 de gener i el 14 de novembre.

Una xifra que suposa un augment del 6% respecte a les trucades rebudes en el mateix període del 2020, en què es van atendre 1.828. Cal recordar que estes trucades que han estat identificades i ateses de manera prioritària d’acord amb el protocol.

 

Des dels dispositius a víctimes i des del 016

 

La majoria de les trucades rebudes al 112 procedien del Servei Telefònic d’Atenció i protecció a les víctimes de la violència de gènere ATENPRO (1.163 trucades); seguit de les trucades derivades des del 016 d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 trucades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 trucades).

El període de l’any amb més incidència de trucades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència dels anys anteriors. En estos cinc mesos s’han atés 1.009 trucades, fet que suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

 

Policia i ambulància

 

El 91% dels casos (1.764 trucades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 trucades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar 1.046 vegades després de saltar l’alarma d’algunes de les víctimes, 473 vegades per atendre una agressió i 216 davant de l’avís d’una situació de perill.

D’altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per atendre trucades per fort dolor a l’abdomen, extremitats, tòrax i cap després d’una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.

La Generalitat resol els primers expedients del Grau III+ per a persones amb ELA

La Conselleria ha resolt les 23 primeres sol·licituds del nou grau de dependència extrema per a ELA i patologies afins. Les prestacions aniran de 3.200 a 9.850 euros i es tramitaran amb prioritat en un màxim de tres mesos.

Els danys en el camp es disparen: 250% més d’hectàrees sinistrades en dos mesos

El tren de borrasques de l'inici de 2026 ha deixat 120.876 hectàrees sinistrades i eleva les indemnitzacions previstes a 83,16 milions. L'impacte es concentra a Andalusia i Extremadura, amb efectes també en la Comunitat Valenciana i Murcia.

Marissa Lynn, la fallera major nord-americana de Els Somnis: ‘Les Falles se senten i era ara o mai’

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio, és la fallera major de Els Somnis de València i defén que les Falles se senten. Assumix el càrrec 'ara o mai' i el compartix amb els seus fills, protagonistes infantils de la comissió.

Les vivendes turístiques de València pengen el cartell de complet en el cap de setmana prefalles

Les vivendes d'ús turístic aconseguixen el 100% d'ocupació a València durant el cap de setmana previ a les Falles. Entre setmana la previsió baixa al 71%.