17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Els avisos al 112 per violència de gènere creixen un 6% a la Comunitat Valenciana

Les trucades al 112 relacionades amb la violència de gènere continuen escalant postures en rànquing de les emergències de la Comunitat Valenciana. I com sempre en estos casos subjau el dubte de si la causa és l’augment de peticions d’ajuda que les víctimes s’atreveixen a fer o l’augment d’estes situacions i la seua gravetat.

Per tant, les úniques dades objectives passen per les 1.937 trucades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, que el telèfon únic d’Emergències 112 la Comunitat Valenciana ha rebut entre l’1 de gener i el 14 de novembre.

Una xifra que suposa un augment del 6% respecte a les trucades rebudes en el mateix període del 2020, en què es van atendre 1.828. Cal recordar que estes trucades que han estat identificades i ateses de manera prioritària d’acord amb el protocol.

 

Des dels dispositius a víctimes i des del 016

 

La majoria de les trucades rebudes al 112 procedien del Servei Telefònic d’Atenció i protecció a les víctimes de la violència de gènere ATENPRO (1.163 trucades); seguit de les trucades derivades des del 016 d’Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 trucades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 trucades).

El període de l’any amb més incidència de trucades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència dels anys anteriors. En estos cinc mesos s’han atés 1.009 trucades, fet que suposa un 14% més respecte al mateix període del 2020 (866).

 

Policia i ambulància

 

El 91% dels casos (1.764 trucades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 trucades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar 1.046 vegades després de saltar l’alarma d’algunes de les víctimes, 473 vegades per atendre una agressió i 216 davant de l’avís d’una situació de perill.

D’altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per atendre trucades per fort dolor a l’abdomen, extremitats, tòrax i cap després d’una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.

Dèsset detinguts per estar sense papers en dos operatius a Almoradí i Callosa de Segura

Dèsset persones han sigut detingudes per infringir la Llei d'Estrangeria en controls en locals d'oci d'Almoradí i Callosa de Segura. A més, un home va ser arrestat per una orde europea de detenció vinculada a un delicte de drogues.