Com sol·licitar la baixa laboral per Covid a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha activat l’enllaç per sol·licitar les baixes dels casos de Covid-19 diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d’antígens d’oficines de farmàcia dins l’acord assolit amb les escoles professionals.

El web de la Generalitat està disponible des de hui perquè les persones positives puguen sol·licitar la baixa laboral, després de l’acord assolit dimecres passat amb la patronal per habilitar un sistema que agilitzés la tramitació d’aquests documents davant del col·lapse que pateixen els centres de salut en plena sisena onada del Covid-19.

 

Els metges de família podran tramitar la baixa i l’alta laboral

 

Quan sol·liciteu la baixa laboral, simultàniament es dona l’alta als 7 dies. D’aquesta manera, l’alta automàtica tindrà una data de set dies des de l’inici dels símptomes i, en el cas que persistisquen, s’estendria el temps que calga.

Un cop sol·licitada, la inspecció sanitària comunicarà el comunicat de baixa dels pacients a l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i posteriorment a les seues empreses respectives.

Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic han de confirmar el positiu a qualsevol dels dispositius acreditats, entre els quals s’inclouen els laboratoris privats i les farmàcies.

Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per Covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.