Com sol·licitar la baixa laboral per Covid a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha activat l’enllaç per sol·licitar les baixes dels casos de Covid-19 diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d’antígens d’oficines de farmàcia dins l’acord assolit amb les escoles professionals.

El web de la Generalitat està disponible des de hui perquè les persones positives puguen sol·licitar la baixa laboral, després de l’acord assolit dimecres passat amb la patronal per habilitar un sistema que agilitzés la tramitació d’aquests documents davant del col·lapse que pateixen els centres de salut en plena sisena onada del Covid-19.

 

Els metges de família podran tramitar la baixa i l’alta laboral

 

Quan sol·liciteu la baixa laboral, simultàniament es dona l’alta als 7 dies. D’aquesta manera, l’alta automàtica tindrà una data de set dies des de l’inici dels símptomes i, en el cas que persistisquen, s’estendria el temps que calga.

Un cop sol·licitada, la inspecció sanitària comunicarà el comunicat de baixa dels pacients a l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i posteriorment a les seues empreses respectives.

Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic han de confirmar el positiu a qualsevol dels dispositius acreditats, entre els quals s’inclouen els laboratoris privats i les farmàcies.

Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per Covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.