Com sol·licitar la baixa laboral per Covid a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha activat l’enllaç per sol·licitar les baixes dels casos de Covid-19 diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d’antígens d’oficines de farmàcia dins l’acord assolit amb les escoles professionals.

El web de la Generalitat està disponible des de hui perquè les persones positives puguen sol·licitar la baixa laboral, després de l’acord assolit dimecres passat amb la patronal per habilitar un sistema que agilitzés la tramitació d’aquests documents davant del col·lapse que pateixen els centres de salut en plena sisena onada del Covid-19.

 

Els metges de família podran tramitar la baixa i l’alta laboral

 

Quan sol·liciteu la baixa laboral, simultàniament es dona l’alta als 7 dies. D’aquesta manera, l’alta automàtica tindrà una data de set dies des de l’inici dels símptomes i, en el cas que persistisquen, s’estendria el temps que calga.

Un cop sol·licitada, la inspecció sanitària comunicarà el comunicat de baixa dels pacients a l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i posteriorment a les seues empreses respectives.

Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic han de confirmar el positiu a qualsevol dels dispositius acreditats, entre els quals s’inclouen els laboratoris privats i les farmàcies.

Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per Covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.