12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Com sol·licitar la baixa laboral per Covid a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha activat l’enllaç per sol·licitar les baixes dels casos de Covid-19 diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d’antígens d’oficines de farmàcia dins l’acord assolit amb les escoles professionals.

El web de la Generalitat està disponible des de hui perquè les persones positives puguen sol·licitar la baixa laboral, després de l’acord assolit dimecres passat amb la patronal per habilitar un sistema que agilitzés la tramitació d’aquests documents davant del col·lapse que pateixen els centres de salut en plena sisena onada del Covid-19.

 

Els metges de família podran tramitar la baixa i l’alta laboral

 

Quan sol·liciteu la baixa laboral, simultàniament es dona l’alta als 7 dies. D’aquesta manera, l’alta automàtica tindrà una data de set dies des de l’inici dels símptomes i, en el cas que persistisquen, s’estendria el temps que calga.

Un cop sol·licitada, la inspecció sanitària comunicarà el comunicat de baixa dels pacients a l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i posteriorment a les seues empreses respectives.

Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic han de confirmar el positiu a qualsevol dels dispositius acreditats, entre els quals s’inclouen els laboratoris privats i les farmàcies.

Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per Covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Últimes notícies

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.