Com sol·licitar la baixa laboral per Covid a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha activat l’enllaç per sol·licitar les baixes dels casos de Covid-19 diagnosticats per punts centralitzats d’obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d’antígens d’oficines de farmàcia dins l’acord assolit amb les escoles professionals.

El web de la Generalitat està disponible des de hui perquè les persones positives puguen sol·licitar la baixa laboral, després de l’acord assolit dimecres passat amb la patronal per habilitar un sistema que agilitzés la tramitació d’aquests documents davant del col·lapse que pateixen els centres de salut en plena sisena onada del Covid-19.

 

Els metges de família podran tramitar la baixa i l’alta laboral

 

Quan sol·liciteu la baixa laboral, simultàniament es dona l’alta als 7 dies. D’aquesta manera, l’alta automàtica tindrà una data de set dies des de l’inici dels símptomes i, en el cas que persistisquen, s’estendria el temps que calga.

Un cop sol·licitada, la inspecció sanitària comunicarà el comunicat de baixa dels pacients a l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) i posteriorment a les seues empreses respectives.

Les persones que s’hagen fet un test d’autodiagnòstic han de confirmar el positiu a qualsevol dels dispositius acreditats, entre els quals s’inclouen els laboratoris privats i les farmàcies.

Aquest és l’enllaç per accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per Covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.