Un banyista i un guàrdia civil ferits en la platja de la Mata de Torrevieja

 

Este dijous dos banyistes, un xic de 26 anys i una dona de 37, han hagut de ser rescatats en la platja de la Mata de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Els dos espanyols es trobaven a una distància d’entre 50 i 75 metres de la platja, agarrats a dos boies, ja que no conseguien eixir de l’aigua per la fort corrent i onatge, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els fets s’han produït poc abans de les huit de la vesprada en una zona de bany sense socorrista i amb bandera roja, fins a on s’han dirigit diverses patrulles de la Policia Local i la Guàrdia Civil. Els policies han ajudat als guàrdies civils a entrar en l’aigua amb unes cordes per a rescatar als dos banyistes. Una operació que s’ha hagut de repetir diverses voltes a causa de la mala situació de la mar.

 

D’altra banda, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha rebut l’avís del succés, en el que s’informava que un banyista presentava símptomes d’ofegament i que un agent també necessitava assistència, després d’haver sigut rescatat pel seu company. Ràpidament, ha mobilitzat una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra de Suport Vital Bàsic (SVB).

 

Els servicis mèdics han atés al xic de 26 anys amb símptomes d’ofegament i l’han traslladat en l’ambulància de SVB a l’hospital de Torrevieja. Per la seua banda, l’agent de la Benemèrita de 45 anys ha sigut assistit amb dificultat respiratòria i traslladat a l’hospital Quirón de Torrevieja en l’ambulància del SAMU. Segons la Guàrdia Civil, l’agent ha passat la nit en la Unitat de Cures Intensives (UCI) i continua ingressat, «conscient, encara que atordit i deshidratat».

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.