Un banyista i un guàrdia civil ferits en la platja de la Mata de Torrevieja

 

Este dijous dos banyistes, un xic de 26 anys i una dona de 37, han hagut de ser rescatats en la platja de la Mata de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Els dos espanyols es trobaven a una distància d’entre 50 i 75 metres de la platja, agarrats a dos boies, ja que no conseguien eixir de l’aigua per la fort corrent i onatge, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els fets s’han produït poc abans de les huit de la vesprada en una zona de bany sense socorrista i amb bandera roja, fins a on s’han dirigit diverses patrulles de la Policia Local i la Guàrdia Civil. Els policies han ajudat als guàrdies civils a entrar en l’aigua amb unes cordes per a rescatar als dos banyistes. Una operació que s’ha hagut de repetir diverses voltes a causa de la mala situació de la mar.

 

D’altra banda, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha rebut l’avís del succés, en el que s’informava que un banyista presentava símptomes d’ofegament i que un agent també necessitava assistència, després d’haver sigut rescatat pel seu company. Ràpidament, ha mobilitzat una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra de Suport Vital Bàsic (SVB).

 

Els servicis mèdics han atés al xic de 26 anys amb símptomes d’ofegament i l’han traslladat en l’ambulància de SVB a l’hospital de Torrevieja. Per la seua banda, l’agent de la Benemèrita de 45 anys ha sigut assistit amb dificultat respiratòria i traslladat a l’hospital Quirón de Torrevieja en l’ambulància del SAMU. Segons la Guàrdia Civil, l’agent ha passat la nit en la Unitat de Cures Intensives (UCI) i continua ingressat, «conscient, encara que atordit i deshidratat».

Últimes notícies

Direccions de centres i famílies reclamen a Pérez Llorca que desbloquege el conflicte educatiu

Les associacions de direccions d’Infantil, Primària, Secundària i Educació Especial i la Confederació Gonzalo Anaya demanen una reunió urgent amb Juanfran Pérez Llorca perquè intervena directament en el conflicte educatiu que afecta el final de curs i la preparació del pròxim.

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.