Un banyista i un guàrdia civil ferits en la platja de la Mata de Torrevieja

 

Este dijous dos banyistes, un xic de 26 anys i una dona de 37, han hagut de ser rescatats en la platja de la Mata de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Els dos espanyols es trobaven a una distància d’entre 50 i 75 metres de la platja, agarrats a dos boies, ja que no conseguien eixir de l’aigua per la fort corrent i onatge, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els fets s’han produït poc abans de les huit de la vesprada en una zona de bany sense socorrista i amb bandera roja, fins a on s’han dirigit diverses patrulles de la Policia Local i la Guàrdia Civil. Els policies han ajudat als guàrdies civils a entrar en l’aigua amb unes cordes per a rescatar als dos banyistes. Una operació que s’ha hagut de repetir diverses voltes a causa de la mala situació de la mar.

 

D’altra banda, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha rebut l’avís del succés, en el que s’informava que un banyista presentava símptomes d’ofegament i que un agent també necessitava assistència, després d’haver sigut rescatat pel seu company. Ràpidament, ha mobilitzat una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra de Suport Vital Bàsic (SVB).

 

Els servicis mèdics han atés al xic de 26 anys amb símptomes d’ofegament i l’han traslladat en l’ambulància de SVB a l’hospital de Torrevieja. Per la seua banda, l’agent de la Benemèrita de 45 anys ha sigut assistit amb dificultat respiratòria i traslladat a l’hospital Quirón de Torrevieja en l’ambulància del SAMU. Segons la Guàrdia Civil, l’agent ha passat la nit en la Unitat de Cures Intensives (UCI) i continua ingressat, «conscient, encara que atordit i deshidratat».

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.