Un banyista i un guàrdia civil ferits en la platja de la Mata de Torrevieja

 

Este dijous dos banyistes, un xic de 26 anys i una dona de 37, han hagut de ser rescatats en la platja de la Mata de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant). Els dos espanyols es trobaven a una distància d’entre 50 i 75 metres de la platja, agarrats a dos boies, ja que no conseguien eixir de l’aigua per la fort corrent i onatge, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

Els fets s’han produït poc abans de les huit de la vesprada en una zona de bany sense socorrista i amb bandera roja, fins a on s’han dirigit diverses patrulles de la Policia Local i la Guàrdia Civil. Els policies han ajudat als guàrdies civils a entrar en l’aigua amb unes cordes per a rescatar als dos banyistes. Una operació que s’ha hagut de repetir diverses voltes a causa de la mala situació de la mar.

 

D’altra banda, el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha rebut l’avís del succés, en el que s’informava que un banyista presentava símptomes d’ofegament i que un agent també necessitava assistència, després d’haver sigut rescatat pel seu company. Ràpidament, ha mobilitzat una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i una altra de Suport Vital Bàsic (SVB).

 

Els servicis mèdics han atés al xic de 26 anys amb símptomes d’ofegament i l’han traslladat en l’ambulància de SVB a l’hospital de Torrevieja. Per la seua banda, l’agent de la Benemèrita de 45 anys ha sigut assistit amb dificultat respiratòria i traslladat a l’hospital Quirón de Torrevieja en l’ambulància del SAMU. Segons la Guàrdia Civil, l’agent ha passat la nit en la Unitat de Cures Intensives (UCI) i continua ingressat, «conscient, encara que atordit i deshidratat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.