13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Acaba en una batalla campal una macrofesta il·legal amb unes 2.000 persones

Brussel·les es va convertir el dissabte en un focus d’infecció per coronavirus, ja que es va celebrar una macrofesta il·legal en un bosc urbà de la capital belga, i que va tindre que desallotjar la policia.

Esta és la segona festa que es convoca en un mes, amb aire reivindicatiu després de mesos de restriccions per la pandèmia del coronavirus, sense respectar les mesures sanitàries i malgrat la prohibició de les autoritats.
Fent cas omís de la policia unes 2.000 persones es van concentrar en un parc, per la qual cosa uns 500 agents van haver d’intervindre.

Llançament d’objectes contra els agents

 

Després de contrastar que “les mesures sanitàries no es respectaven en el Bois de la Cambre”, la Policia de Brussel·les va anunciar en el seu compte de Twitter que anava a evacuar el lloc poc abans de procedir a fer-lo.

Malgrat l’avís, alguns esvalotadors van començar a llançar-los pedres i material pirotècnic, a més de calar foc a poals de fem i a branques amb les quals van fer fogueres.

La majoria dels concentrats, d’edats molt heterogènies, van tractar d’interposar-se entre els provocadors i la policia, que finalment va carregar contra els primers amb canons d’aigua i gasos lacrimògens.

Últimes notícies

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.