9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Batalla campal entre bandes en la presó de Villena

 

L’Associació de Treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar, denúncia un nou i greu altercat a la presó alacantina. El succés va tindre lloc en el dia d’ahir sobre les 19.00 h a la sala d’estar el mòdul 2, un dels mòduls més conflictius del centre, quan un intern d’origen magrebí, es va abalançar per sorpresa contra un intern d’ètnia gitana, colpejant-li al cap i provocant-li una bretxa que va motivar la seua posterior eixida a l’hospital.

 

Aquesta actuació va desencadenar una baralla tumultuària entre gitanos i magrebins en la qual tots dos bàndols es van armar amb potes de taula, pals de granera ,crosses, etc, per a colpejar-se amb la major violència possible.

 

Els funcionaris de servei en el mòdul que es van personar per a intentar atallar la situació van ser acorralats per un grup d’interns que els van insultar i van amenaçar perquè no intervingueren en aquesta, indicant-los que allí manaven ells. Només la posterior arribada del Cap de Serveis amb reforços va aconseguir, no sense esforç, apaivagar la tensió existent.

 

Aïllats a la presó de Villena

La resolució del conflicte es va dur a terme separant als capitostos intervinents en diferents mòduls, però sorprenentment no es van aplicar mitjans coercitius, és a dir aquells previstos legalment per a assegurar l’ordre en casos d’altercats greus, com l’aïllament provisional dels capitostos citats, així com dels interns que van acorralar i van amenaçar als funcionaris.

 

Aquestes mesures requereixen l’autorització del director (excepte casos d’urgència), que es caracteritza per estar en contra de reprendre cap conducta dels interns, per molt greu que aquesta siga i per molt que altere la seguretat i la normal convivència del centre, la qual cosa està provocant una onada d’altercats a l’interior d’aquesta, a causa de la impunitat que els propis interns perceben i del que es mofen davant els propis treballadors que lluiten per mantindre l’ordre en ella.

 

Es dona a més la circumstància que en el dia d’ahir, el centre no disposava de metge ja que, igual que ocorre en la majoria de les presons espanyoles, les places de facultatius queden desertes per ser un lloc gens atractiu , per les pèssimes condicions laborals i per estar sotmesos a contínues amenaces i denúncies dels interns (A Villena només queda 1 metge titular, d’una plantilla de 8), havent d’assumir la càrrega de la seua absència, els infermers, que ja de per si mateix pateixen una important càrrega de treball.

 

La greu situació dels funcionaris de presons de Villena

Un altre altercat més en la dura labor d’aquests professionals de l’administració que duen a terme una labor dura sense mitjans materials, legals ni personals alguns. Convé recordar que els funcionaris de presons no ostenten la condició d’“autoritat” que si ostenta per exemple. un conductor d’autobús, alguna cosa que a hores d’ara i tenint en compte que pateixen una agressió diària, no té cap explicació,màximament,,quan a més és una mesura que no té cap cost econòmic i que a conseqüència d’això, les agressions dels interns els ixen pràcticament “gratis”.

 

Indicar a més que tampoc reben cap formació per a intervindre en altercats de gravetat i que porten 15 anys sense cap actualització de les seues retribucions, malgrat jugar-se la seua integritat cada dia.

 

Enfront d’ells es troba Institucions Penitenciàries , obstinada únicament a mirar per a un altre costat i a tractar de vendre a la societat i als mitjans la vida a l’interior de les presons com si es tractara d’un món idíl·lic.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.