9.8 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Batalla campal entre bandes en la presó de Villena

 

L’Associació de Treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar, denúncia un nou i greu altercat a la presó alacantina. El succés va tindre lloc en el dia d’ahir sobre les 19.00 h a la sala d’estar el mòdul 2, un dels mòduls més conflictius del centre, quan un intern d’origen magrebí, es va abalançar per sorpresa contra un intern d’ètnia gitana, colpejant-li al cap i provocant-li una bretxa que va motivar la seua posterior eixida a l’hospital.

 

Aquesta actuació va desencadenar una baralla tumultuària entre gitanos i magrebins en la qual tots dos bàndols es van armar amb potes de taula, pals de granera ,crosses, etc, per a colpejar-se amb la major violència possible.

 

Els funcionaris de servei en el mòdul que es van personar per a intentar atallar la situació van ser acorralats per un grup d’interns que els van insultar i van amenaçar perquè no intervingueren en aquesta, indicant-los que allí manaven ells. Només la posterior arribada del Cap de Serveis amb reforços va aconseguir, no sense esforç, apaivagar la tensió existent.

 

Aïllats a la presó de Villena

La resolució del conflicte es va dur a terme separant als capitostos intervinents en diferents mòduls, però sorprenentment no es van aplicar mitjans coercitius, és a dir aquells previstos legalment per a assegurar l’ordre en casos d’altercats greus, com l’aïllament provisional dels capitostos citats, així com dels interns que van acorralar i van amenaçar als funcionaris.

 

Aquestes mesures requereixen l’autorització del director (excepte casos d’urgència), que es caracteritza per estar en contra de reprendre cap conducta dels interns, per molt greu que aquesta siga i per molt que altere la seguretat i la normal convivència del centre, la qual cosa està provocant una onada d’altercats a l’interior d’aquesta, a causa de la impunitat que els propis interns perceben i del que es mofen davant els propis treballadors que lluiten per mantindre l’ordre en ella.

 

Es dona a més la circumstància que en el dia d’ahir, el centre no disposava de metge ja que, igual que ocorre en la majoria de les presons espanyoles, les places de facultatius queden desertes per ser un lloc gens atractiu , per les pèssimes condicions laborals i per estar sotmesos a contínues amenaces i denúncies dels interns (A Villena només queda 1 metge titular, d’una plantilla de 8), havent d’assumir la càrrega de la seua absència, els infermers, que ja de per si mateix pateixen una important càrrega de treball.

 

La greu situació dels funcionaris de presons de Villena

Un altre altercat més en la dura labor d’aquests professionals de l’administració que duen a terme una labor dura sense mitjans materials, legals ni personals alguns. Convé recordar que els funcionaris de presons no ostenten la condició d’“autoritat” que si ostenta per exemple. un conductor d’autobús, alguna cosa que a hores d’ara i tenint en compte que pateixen una agressió diària, no té cap explicació,màximament,,quan a més és una mesura que no té cap cost econòmic i que a conseqüència d’això, les agressions dels interns els ixen pràcticament “gratis”.

 

Indicar a més que tampoc reben cap formació per a intervindre en altercats de gravetat i que porten 15 anys sense cap actualització de les seues retribucions, malgrat jugar-se la seua integritat cada dia.

 

Enfront d’ells es troba Institucions Penitenciàries , obstinada únicament a mirar per a un altre costat i a tractar de vendre a la societat i als mitjans la vida a l’interior de les presons com si es tractara d’un món idíl·lic.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.