18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Batalla campal entre bandes en la presó de Villena

 

L’Associació de Treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar, denúncia un nou i greu altercat a la presó alacantina. El succés va tindre lloc en el dia d’ahir sobre les 19.00 h a la sala d’estar el mòdul 2, un dels mòduls més conflictius del centre, quan un intern d’origen magrebí, es va abalançar per sorpresa contra un intern d’ètnia gitana, colpejant-li al cap i provocant-li una bretxa que va motivar la seua posterior eixida a l’hospital.

 

Aquesta actuació va desencadenar una baralla tumultuària entre gitanos i magrebins en la qual tots dos bàndols es van armar amb potes de taula, pals de granera ,crosses, etc, per a colpejar-se amb la major violència possible.

 

Els funcionaris de servei en el mòdul que es van personar per a intentar atallar la situació van ser acorralats per un grup d’interns que els van insultar i van amenaçar perquè no intervingueren en aquesta, indicant-los que allí manaven ells. Només la posterior arribada del Cap de Serveis amb reforços va aconseguir, no sense esforç, apaivagar la tensió existent.

 

Aïllats a la presó de Villena

La resolució del conflicte es va dur a terme separant als capitostos intervinents en diferents mòduls, però sorprenentment no es van aplicar mitjans coercitius, és a dir aquells previstos legalment per a assegurar l’ordre en casos d’altercats greus, com l’aïllament provisional dels capitostos citats, així com dels interns que van acorralar i van amenaçar als funcionaris.

 

Aquestes mesures requereixen l’autorització del director (excepte casos d’urgència), que es caracteritza per estar en contra de reprendre cap conducta dels interns, per molt greu que aquesta siga i per molt que altere la seguretat i la normal convivència del centre, la qual cosa està provocant una onada d’altercats a l’interior d’aquesta, a causa de la impunitat que els propis interns perceben i del que es mofen davant els propis treballadors que lluiten per mantindre l’ordre en ella.

 

Es dona a més la circumstància que en el dia d’ahir, el centre no disposava de metge ja que, igual que ocorre en la majoria de les presons espanyoles, les places de facultatius queden desertes per ser un lloc gens atractiu , per les pèssimes condicions laborals i per estar sotmesos a contínues amenaces i denúncies dels interns (A Villena només queda 1 metge titular, d’una plantilla de 8), havent d’assumir la càrrega de la seua absència, els infermers, que ja de per si mateix pateixen una important càrrega de treball.

 

La greu situació dels funcionaris de presons de Villena

Un altre altercat més en la dura labor d’aquests professionals de l’administració que duen a terme una labor dura sense mitjans materials, legals ni personals alguns. Convé recordar que els funcionaris de presons no ostenten la condició d’“autoritat” que si ostenta per exemple. un conductor d’autobús, alguna cosa que a hores d’ara i tenint en compte que pateixen una agressió diària, no té cap explicació,màximament,,quan a més és una mesura que no té cap cost econòmic i que a conseqüència d’això, les agressions dels interns els ixen pràcticament “gratis”.

 

Indicar a més que tampoc reben cap formació per a intervindre en altercats de gravetat i que porten 15 anys sense cap actualització de les seues retribucions, malgrat jugar-se la seua integritat cada dia.

 

Enfront d’ells es troba Institucions Penitenciàries , obstinada únicament a mirar per a un altre costat i a tractar de vendre a la societat i als mitjans la vida a l’interior de les presons com si es tractara d’un món idíl·lic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.