Batalla campal entre bandes en la presó de Villena

 

L’Associació de Treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar, denúncia un nou i greu altercat a la presó alacantina. El succés va tindre lloc en el dia d’ahir sobre les 19.00 h a la sala d’estar el mòdul 2, un dels mòduls més conflictius del centre, quan un intern d’origen magrebí, es va abalançar per sorpresa contra un intern d’ètnia gitana, colpejant-li al cap i provocant-li una bretxa que va motivar la seua posterior eixida a l’hospital.

 

Aquesta actuació va desencadenar una baralla tumultuària entre gitanos i magrebins en la qual tots dos bàndols es van armar amb potes de taula, pals de granera ,crosses, etc, per a colpejar-se amb la major violència possible.

 

Els funcionaris de servei en el mòdul que es van personar per a intentar atallar la situació van ser acorralats per un grup d’interns que els van insultar i van amenaçar perquè no intervingueren en aquesta, indicant-los que allí manaven ells. Només la posterior arribada del Cap de Serveis amb reforços va aconseguir, no sense esforç, apaivagar la tensió existent.

 

Aïllats a la presó de Villena

La resolució del conflicte es va dur a terme separant als capitostos intervinents en diferents mòduls, però sorprenentment no es van aplicar mitjans coercitius, és a dir aquells previstos legalment per a assegurar l’ordre en casos d’altercats greus, com l’aïllament provisional dels capitostos citats, així com dels interns que van acorralar i van amenaçar als funcionaris.

 

Aquestes mesures requereixen l’autorització del director (excepte casos d’urgència), que es caracteritza per estar en contra de reprendre cap conducta dels interns, per molt greu que aquesta siga i per molt que altere la seguretat i la normal convivència del centre, la qual cosa està provocant una onada d’altercats a l’interior d’aquesta, a causa de la impunitat que els propis interns perceben i del que es mofen davant els propis treballadors que lluiten per mantindre l’ordre en ella.

 

Es dona a més la circumstància que en el dia d’ahir, el centre no disposava de metge ja que, igual que ocorre en la majoria de les presons espanyoles, les places de facultatius queden desertes per ser un lloc gens atractiu , per les pèssimes condicions laborals i per estar sotmesos a contínues amenaces i denúncies dels interns (A Villena només queda 1 metge titular, d’una plantilla de 8), havent d’assumir la càrrega de la seua absència, els infermers, que ja de per si mateix pateixen una important càrrega de treball.

 

La greu situació dels funcionaris de presons de Villena

Un altre altercat més en la dura labor d’aquests professionals de l’administració que duen a terme una labor dura sense mitjans materials, legals ni personals alguns. Convé recordar que els funcionaris de presons no ostenten la condició d’“autoritat” que si ostenta per exemple. un conductor d’autobús, alguna cosa que a hores d’ara i tenint en compte que pateixen una agressió diària, no té cap explicació,màximament,,quan a més és una mesura que no té cap cost econòmic i que a conseqüència d’això, les agressions dels interns els ixen pràcticament “gratis”.

 

Indicar a més que tampoc reben cap formació per a intervindre en altercats de gravetat i que porten 15 anys sense cap actualització de les seues retribucions, malgrat jugar-se la seua integritat cada dia.

 

Enfront d’ells es troba Institucions Penitenciàries , obstinada únicament a mirar per a un altre costat i a tractar de vendre a la societat i als mitjans la vida a l’interior de les presons com si es tractara d’un món idíl·lic.

Últimes notícies

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.