Batalla campal entre bandes en la presó de Villena

 

L’Associació de Treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar, denúncia un nou i greu altercat a la presó alacantina. El succés va tindre lloc en el dia d’ahir sobre les 19.00 h a la sala d’estar el mòdul 2, un dels mòduls més conflictius del centre, quan un intern d’origen magrebí, es va abalançar per sorpresa contra un intern d’ètnia gitana, colpejant-li al cap i provocant-li una bretxa que va motivar la seua posterior eixida a l’hospital.

 

Aquesta actuació va desencadenar una baralla tumultuària entre gitanos i magrebins en la qual tots dos bàndols es van armar amb potes de taula, pals de granera ,crosses, etc, per a colpejar-se amb la major violència possible.

 

Els funcionaris de servei en el mòdul que es van personar per a intentar atallar la situació van ser acorralats per un grup d’interns que els van insultar i van amenaçar perquè no intervingueren en aquesta, indicant-los que allí manaven ells. Només la posterior arribada del Cap de Serveis amb reforços va aconseguir, no sense esforç, apaivagar la tensió existent.

 

Aïllats a la presó de Villena

La resolució del conflicte es va dur a terme separant als capitostos intervinents en diferents mòduls, però sorprenentment no es van aplicar mitjans coercitius, és a dir aquells previstos legalment per a assegurar l’ordre en casos d’altercats greus, com l’aïllament provisional dels capitostos citats, així com dels interns que van acorralar i van amenaçar als funcionaris.

 

Aquestes mesures requereixen l’autorització del director (excepte casos d’urgència), que es caracteritza per estar en contra de reprendre cap conducta dels interns, per molt greu que aquesta siga i per molt que altere la seguretat i la normal convivència del centre, la qual cosa està provocant una onada d’altercats a l’interior d’aquesta, a causa de la impunitat que els propis interns perceben i del que es mofen davant els propis treballadors que lluiten per mantindre l’ordre en ella.

 

Es dona a més la circumstància que en el dia d’ahir, el centre no disposava de metge ja que, igual que ocorre en la majoria de les presons espanyoles, les places de facultatius queden desertes per ser un lloc gens atractiu , per les pèssimes condicions laborals i per estar sotmesos a contínues amenaces i denúncies dels interns (A Villena només queda 1 metge titular, d’una plantilla de 8), havent d’assumir la càrrega de la seua absència, els infermers, que ja de per si mateix pateixen una important càrrega de treball.

 

La greu situació dels funcionaris de presons de Villena

Un altre altercat més en la dura labor d’aquests professionals de l’administració que duen a terme una labor dura sense mitjans materials, legals ni personals alguns. Convé recordar que els funcionaris de presons no ostenten la condició d’“autoritat” que si ostenta per exemple. un conductor d’autobús, alguna cosa que a hores d’ara i tenint en compte que pateixen una agressió diària, no té cap explicació,màximament,,quan a més és una mesura que no té cap cost econòmic i que a conseqüència d’això, les agressions dels interns els ixen pràcticament “gratis”.

 

Indicar a més que tampoc reben cap formació per a intervindre en altercats de gravetat i que porten 15 anys sense cap actualització de les seues retribucions, malgrat jugar-se la seua integritat cada dia.

 

Enfront d’ells es troba Institucions Penitenciàries , obstinada únicament a mirar per a un altre costat i a tractar de vendre a la societat i als mitjans la vida a l’interior de les presons com si es tractara d’un món idíl·lic.

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.