Els bombers apaguen un incendi forestal en el vessant del castell de Sant Ferran d’Alacant

 

Tres dotacions de bombers de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) s’han desplaçat per a extingir un incendi forestal, que s’ha iniciat en el vessant del castell de Sant Ferran, que ha afectat una superfície de 1.000 metres de bosc baix i matolls, que s’ha complicat per les fortes ratxes de vent i amb la ràpida intervenció s’ha conseguit controlar.

 

L’avís s’ha produït cap a les 14.00 hores, quan s’ha alertat a través de la sala operativa de l’incendi, i la Policia Local ha acudit amb diverses patrulles. Els bombers, a la seua arribada, han iniciat l’extinció i l’atac sobre les flames desplegant un total de quatre línies d’aigua en diferents fronts.

 

Fonts del SPEIS i policials han informat que no es pot determinar si el foc ha sigut provocat, i les faenes d’extinció s’han complicat a causa de les fortes ratxes de vent. L’incendi s’ha controlat amb diferents equips d’intervenció i ha afectat 1.000 metres de bosc baix i matolls, evitant que es propagara per tot el vessant cremant la massa forestal.

 

Una volta extingit el foc, s’ha intervingut refrescant la zona per a evitar que es reavive, i posteriorment s’ha retirat l’operatiu d’intervenció de bombers de la zona afectada.

Últimes notícies

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.