13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Els bombers apaguen un incendi forestal en el vessant del castell de Sant Ferran d’Alacant

 

Tres dotacions de bombers de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) s’han desplaçat per a extingir un incendi forestal, que s’ha iniciat en el vessant del castell de Sant Ferran, que ha afectat una superfície de 1.000 metres de bosc baix i matolls, que s’ha complicat per les fortes ratxes de vent i amb la ràpida intervenció s’ha conseguit controlar.

 

L’avís s’ha produït cap a les 14.00 hores, quan s’ha alertat a través de la sala operativa de l’incendi, i la Policia Local ha acudit amb diverses patrulles. Els bombers, a la seua arribada, han iniciat l’extinció i l’atac sobre les flames desplegant un total de quatre línies d’aigua en diferents fronts.

 

Fonts del SPEIS i policials han informat que no es pot determinar si el foc ha sigut provocat, i les faenes d’extinció s’han complicat a causa de les fortes ratxes de vent. L’incendi s’ha controlat amb diferents equips d’intervenció i ha afectat 1.000 metres de bosc baix i matolls, evitant que es propagara per tot el vessant cremant la massa forestal.

 

Una volta extingit el foc, s’ha intervingut refrescant la zona per a evitar que es reavive, i posteriorment s’ha retirat l’operatiu d’intervenció de bombers de la zona afectada.

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.