Els bombers apaguen un incendi forestal en el vessant del castell de Sant Ferran d’Alacant

 

Tres dotacions de bombers de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de l’Ajuntament d’Alacant (SPEIS) s’han desplaçat per a extingir un incendi forestal, que s’ha iniciat en el vessant del castell de Sant Ferran, que ha afectat una superfície de 1.000 metres de bosc baix i matolls, que s’ha complicat per les fortes ratxes de vent i amb la ràpida intervenció s’ha conseguit controlar.

 

L’avís s’ha produït cap a les 14.00 hores, quan s’ha alertat a través de la sala operativa de l’incendi, i la Policia Local ha acudit amb diverses patrulles. Els bombers, a la seua arribada, han iniciat l’extinció i l’atac sobre les flames desplegant un total de quatre línies d’aigua en diferents fronts.

 

Fonts del SPEIS i policials han informat que no es pot determinar si el foc ha sigut provocat, i les faenes d’extinció s’han complicat a causa de les fortes ratxes de vent. L’incendi s’ha controlat amb diferents equips d’intervenció i ha afectat 1.000 metres de bosc baix i matolls, evitant que es propagara per tot el vessant cremant la massa forestal.

 

Una volta extingit el foc, s’ha intervingut refrescant la zona per a evitar que es reavive, i posteriorment s’ha retirat l’operatiu d’intervenció de bombers de la zona afectada.

Últimes notícies

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.