18.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Els bombers extingixen tres incendis amb sis ferits en una Nit de Cap d’any de focs en cases en Alacant

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que els bombers del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS) han extingit tres incendis amb sis ferits en una complicada Nit de Cap d’any de focs en cases, a on també han hagut d’acudir per a apagar un incendi en una palmera i dos contenidors en la platja de Sant Joan.

 

Segons fonts del SPEIS el primer sinistre s’ha produït passades les 20.30 hores, alertats per un incendi de caràcter elèctric en el carrer de Ramón y Cajal, fins al lloc immediatament s’han desplaçat tres dotacions amb deu efectius i quatre patrulles de Policia Local que van tancar els accessos i van confinar a les persones en les seues cases. 

 

Els bombers a la seua arribada han intervingut dins de l’edifici afectat d’un bloc de 120 cases, localitzant el focus en el quadre de comptadors, intervenint per a extingir-lo ràpidament, i contactant amb Iberdrola per a que arreglara l’avaria i els veïns pogueren restablir l’electricitat.

 

L’incendi han provocat una gran quantitat de fum, i els efectius han usat els grups de pressió positiva per a ventilar tota l’escala i les zones comunes de dins de l’edifici.

Incendi en la plaça de la Vinya amb dos ferits

En Nit de cap d’any els bombers del SPEIS van haver d’intervindre de nou en l’extinció d’un altre incendi, originat de matinada cap a la 01.35 hores, en un casa de la plaça de la Vinya.

 

El foc es va iniciar en la cuina, com a conseqüència de calar-se foc una paella amb oli. La Policia Local i tres dotacions de bombers s’han desplaçat per a extingir-ho, i en intentar sufocar-ho abans de l’arribada dels efectius una dona ha resultat lesionada amb cremades a la mà, i un home per inhalació de fum.

 

Els bombers han apagat el foc quedant afectada la cuina de l’immoble, i s’han fet les tasques de ventilació per a assegurar la casa i l’edifici afectat. Els dos ferits han sigut assistits pels servicis sanitaris, i la dona amb cremades ha sigut traslladada a l’hospital.

 

De la mateixa manera, els bombers també s’han desplaçat a les 01.50 hores, en l’avinguda de la Costa Blanca, per a sufocar l’incendi d’una palmera, que s’havia originat en el jardí d’una urbanització en la platja de Sant Joan.

 

Incendi en el carrer de Maestro Alonso amb quatre ferits

L’any ha començat amb el primer incendi en una casa quan els seus habitants es trobaven dormint, els bombers del SPEIS han acudit per a apagar el foc originat en el carrer de Maestro Alonso a les 9 del matí.

 

Tres patrulles de la Policia Local han confinat a les persones, mentres els bombers rescataven a quatre persones de la casa, i començaven les tasques d’extinció en una tercera planta, amb diferents línies d’aigua per l’interior, localitzant el focus en una de les habitacions.

 

La casa ha quedat parcialment afectada pel foc, i l’incendi s’ha originat per causes que es desconeixen. Els efectius sanitaris han hagut d’atendre dos xics de 27 anys, una dona i un menor d’11 anys, per inhalació de fum. Els bombers han clausurat la casa durant dotze hores, localitzant la Policia Local un allotjament per a la família.

 

Dos incendis en contenidors a la platja de Sant Joan

La Policia i els bombers del SPEIS han acudit a la platja de Sant Joan per a intervindre en dos incendis en contenidors que s’investiga si han sigut provocats. El primer ha tingut lloc a les 10.10 hores en el carrer de Conrado Albaladejo, dos dotacions de bombers ho han extingit quedant afectat. De la mateixa manera amb posterioritat els bombers s’han desplaçat a extingir un altre contenidor en l’avinguda de Països Escandinaus.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.