250 persones continuen la busca de l’home desaparegut des del diumenge en Catí

 

Actualització 29/12/2020 a les 12.25 hores. Un dispositiu d’unes 250 persones continua amb la busca del caçador desaparegut des del diumenge en Catí, en l’Alt Maestrat (Castelló), per terra i aire en la zona coneguda com a Masia Safondo, encara sense resultats positius.

 

Com a novetat, este dimarts s’han ampliat les 12 zones de busca establides i ja s’han pogut incorporar els helicòpters de rescat de la Guàrdia Civil i la Generalitat, després que el fort vent d’este dilluns ho impedira. La busca va arrancar este diumenge després que l’home es perdera mentres caçava en Catí, sense que en la nit del diumenge se sabera el seu parador des d’hores abans, segons el Consorci Provincial de Bombers de Castelló.

 

L’endemà passat, al costat de la busca terrestre es feien inspeccions aèries, amb coordinació des del lloc de comandament avançat instal·lat en la zona. L’operatiu integra dotacions de bombers del consorci, la seua unitat de rescat de muntanya, bombers forestals de la Generalitat, voluntaris de Protecció Civil de la Diputació de Castelló i la seua unitat canina amb quatre binomis, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica, agents mediambientals i una unitat de prevenció d’incendis, i voluntaris de Catí i personal de l’Ajuntament.

 

Busquen a un home de 63 anys desaparegut en Catí

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i la Guàrdia Civil busquen des de la vesprada d’este diumenge a un home de 63 anys que estava caçant amb altres companys en Catí, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i, a l’hora de recollir, al migdia, se li va perdre la vista i no van conseguir localitzar-lo.

 

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, les faenes de busca han començat cap a les 18.30 hores, quan els familiars van avisar al 112 de la desaparició de l’home en la zona de la masia Safondo. Des d’eixe moment, s’han mobilitzat dos dotacions de bombers i una Unitat Canina de protecció civil.

 

 

Les faenes de busca han continuat durant la nit i durant el matí d’este dilluns s’han incorporat més mitjans, com la Unitat de Rescat de Muntanya (URC) i bombers forestals. Segons han confirmat les mateixes fonts, ara estan a l’espera de la incorporació d’un helicòpter que no ha pogut eixir de València a causa del fort vent que bufa en la zona.

Últimes notícies

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.