250 persones continuen la busca de l’home desaparegut des del diumenge en Catí

 

Actualització 29/12/2020 a les 12.25 hores. Un dispositiu d’unes 250 persones continua amb la busca del caçador desaparegut des del diumenge en Catí, en l’Alt Maestrat (Castelló), per terra i aire en la zona coneguda com a Masia Safondo, encara sense resultats positius.

 

Com a novetat, este dimarts s’han ampliat les 12 zones de busca establides i ja s’han pogut incorporar els helicòpters de rescat de la Guàrdia Civil i la Generalitat, després que el fort vent d’este dilluns ho impedira. La busca va arrancar este diumenge després que l’home es perdera mentres caçava en Catí, sense que en la nit del diumenge se sabera el seu parador des d’hores abans, segons el Consorci Provincial de Bombers de Castelló.

 

L’endemà passat, al costat de la busca terrestre es feien inspeccions aèries, amb coordinació des del lloc de comandament avançat instal·lat en la zona. L’operatiu integra dotacions de bombers del consorci, la seua unitat de rescat de muntanya, bombers forestals de la Generalitat, voluntaris de Protecció Civil de la Diputació de Castelló i la seua unitat canina amb quatre binomis, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica, agents mediambientals i una unitat de prevenció d’incendis, i voluntaris de Catí i personal de l’Ajuntament.

 

Busquen a un home de 63 anys desaparegut en Catí

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló (CPBC) i la Guàrdia Civil busquen des de la vesprada d’este diumenge a un home de 63 anys que estava caçant amb altres companys en Catí, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i, a l’hora de recollir, al migdia, se li va perdre la vista i no van conseguir localitzar-lo.

 

Segons fonts del Consorci Provincial de Bombers, les faenes de busca han començat cap a les 18.30 hores, quan els familiars van avisar al 112 de la desaparició de l’home en la zona de la masia Safondo. Des d’eixe moment, s’han mobilitzat dos dotacions de bombers i una Unitat Canina de protecció civil.

 

 

Les faenes de busca han continuat durant la nit i durant el matí d’este dilluns s’han incorporat més mitjans, com la Unitat de Rescat de Muntanya (URC) i bombers forestals. Segons han confirmat les mateixes fonts, ara estan a l’espera de la incorporació d’un helicòpter que no ha pogut eixir de València a causa del fort vent que bufa en la zona.

Últimes notícies

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.