Busquen durant més d’una hora per mar, terra i aire a una persona caiguda a la mar a Alacant

 

Ahir diumenge es va activar un fort dispositiu amb 30 Policies Locals i Bombers del SPEIS, així com efectius de Salvament Marítim, organitzat per a buscar a una dona que s’havia precipitat a la mar des d’un veler, i que va aconseguir arribar nadant a la costa sense que resultara ferida.

Segons fonts policials totes les alarmes es van encendre quan es va rebre des d’un veler una trucada d’emergència, al voltant de les 19,50 hores, a través del 112, alertant que una dona s’havia precipitat a l’aigua, i es trobava desapareguda en la mar.

Immediatament, l’Ajuntament d’Alacant va muntar el màxim dispositiu de cerca i rescat, format per una trentena d’efectius policials i d’unitats especialitzades de bombers com els BREC i la UMANT, que van rastrejar per terra la costa, per mar pentinant la línia d’aigua amb el vaixell del SPEIS i de Salvament Marítim, així com per l’aire amb els Drons de Policia Local i Bombers, i l’helicòpter de rescat.

Els fets van ocórrer en una embarcació en la qual navegaven quatre dones, un home i cinc menors. El capità del veler no va poder concretar el lloc exacte de la caiguda a la mar de la dona als Cossos de Seguretat, quan va denunciar la seua pèrdua, ja que no es van adonar de la seua caiguda a la mar fins que el seu fill la va trobar a faltar, a l’altura de Cala Palmera.

La Policia Local i els Bombers del SPEIS van muntar un Lloc de Comandament Avançat al Cap de l’Horta, i van coordinar la cerca i rescat de la desapareguda, sent conscients que els primers moments són decisius per a trobar-la amb vida i que el temps corre en contra seua.

Per això la cerca es va centrar a pentinar per terra amb totes les unitats disponibles d’efectius, per mar rastrejant la costa amb les embarcacions i aire amb drons i l’helicòpter, que van sobrevolar la badia, des de la platja de Sant Joan a l’altura del Residencial Sidi, on inicialment estaven fondejats, i per tot el Cap, ja que és en Cala Palmera des d’on alerten de la seua pèrdua, fins a l’Albufereta.

Després de més d’una hora de cerca, els Cossos i Forces de Seguretat reben el feliç avís de la seua aparició al voltant de les 21,10 hores. La dona de 40 anys, bona nadadora i esportista, va aconseguir arribar al Nàutic Costa Blanca d’Alacant, i salvar la seua vida en aconseguir nadar fins a aconseguir la costa des d’on s’havia precipitat a l’aigua, i es trobaven en bones condicions físiques.

 

La Policia Local tanca el primer cap de setmana sense toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat el primer cap de setmana sense restriccions ni toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant. El dispositiu policial aticovid s’ha reajustat després d’iniciar-se la desescalada, i el balanç és positiu amb un alt grau de compliment de les mesures sanitàries i de seguretat enfront del Covid amb un total de 78 actes. El Dron va reforçar l’operatiu antibotelló de Policia Local per a evitar que es consumira alcohol en la via pública.

Els agents van mantindre vigilància en les principals zones d’oci, centre i Barri antic, Castanyers, avinguda Pintor Xavier Soler, Platja de Sant Joan, Golf i Països Escandinaus, verificant que es complien les noves mesures decretades per la Generalitat Valenciana en el tancament tant d’establiments de restauració com en locals d’oci nocturn. En total es van alçar 4 actes per excés de vetlladors, 1 per realitzar activitat diferent de l’autoritzada i una altra per manca de llicència d’obertura, així com 11 per incompliments d’horaris.

Concretament el dispositiu antibotelló es va reajustar reforçant amb el Dron i la vigilància aèria, en diferents zones de la ciutat, com el Parc de l’Ereta, Estudiantina, carrer Sant Ferran, Barri antic, avinguda d’Elx, Platja Postiguet, Sant Joan i voltants del Golf i l’Albufereta, interposant 43 actes per consum d’alcohol, amb un descens si les comparem amb el passat cap de setmana que es van alçar 98.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha celebrat “l’alt compliment, el descens del botelló”, i en este primer cap de setmana sense toc de queda va realitzar un bon balanç “hem de continuar realitzant una desescalada tranquil·la, continuar alerta perquè el virus continua present i evitar qualsevol perill que puga comportar un increment de contagis”.

Durant el cap de setmana s’han mantingut els dispositius de seguretat a les platges de la ciutat, i dins de l’operatiu es van denunciar a 5 per drogues, 2 per l’ordenança de neteja, i 11 per conduir sota la influència de l’alcohol, així com es van detindre a tres persones per diversos delictes de robatori i agressió.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.