11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Busquen durant més d’una hora per mar, terra i aire a una persona caiguda a la mar a Alacant

 

Ahir diumenge es va activar un fort dispositiu amb 30 Policies Locals i Bombers del SPEIS, així com efectius de Salvament Marítim, organitzat per a buscar a una dona que s’havia precipitat a la mar des d’un veler, i que va aconseguir arribar nadant a la costa sense que resultara ferida.

Segons fonts policials totes les alarmes es van encendre quan es va rebre des d’un veler una trucada d’emergència, al voltant de les 19,50 hores, a través del 112, alertant que una dona s’havia precipitat a l’aigua, i es trobava desapareguda en la mar.

Immediatament, l’Ajuntament d’Alacant va muntar el màxim dispositiu de cerca i rescat, format per una trentena d’efectius policials i d’unitats especialitzades de bombers com els BREC i la UMANT, que van rastrejar per terra la costa, per mar pentinant la línia d’aigua amb el vaixell del SPEIS i de Salvament Marítim, així com per l’aire amb els Drons de Policia Local i Bombers, i l’helicòpter de rescat.

Els fets van ocórrer en una embarcació en la qual navegaven quatre dones, un home i cinc menors. El capità del veler no va poder concretar el lloc exacte de la caiguda a la mar de la dona als Cossos de Seguretat, quan va denunciar la seua pèrdua, ja que no es van adonar de la seua caiguda a la mar fins que el seu fill la va trobar a faltar, a l’altura de Cala Palmera.

La Policia Local i els Bombers del SPEIS van muntar un Lloc de Comandament Avançat al Cap de l’Horta, i van coordinar la cerca i rescat de la desapareguda, sent conscients que els primers moments són decisius per a trobar-la amb vida i que el temps corre en contra seua.

Per això la cerca es va centrar a pentinar per terra amb totes les unitats disponibles d’efectius, per mar rastrejant la costa amb les embarcacions i aire amb drons i l’helicòpter, que van sobrevolar la badia, des de la platja de Sant Joan a l’altura del Residencial Sidi, on inicialment estaven fondejats, i per tot el Cap, ja que és en Cala Palmera des d’on alerten de la seua pèrdua, fins a l’Albufereta.

Després de més d’una hora de cerca, els Cossos i Forces de Seguretat reben el feliç avís de la seua aparició al voltant de les 21,10 hores. La dona de 40 anys, bona nadadora i esportista, va aconseguir arribar al Nàutic Costa Blanca d’Alacant, i salvar la seua vida en aconseguir nadar fins a aconseguir la costa des d’on s’havia precipitat a l’aigua, i es trobaven en bones condicions físiques.

 

La Policia Local tanca el primer cap de setmana sense toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat el primer cap de setmana sense restriccions ni toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant. El dispositiu policial aticovid s’ha reajustat després d’iniciar-se la desescalada, i el balanç és positiu amb un alt grau de compliment de les mesures sanitàries i de seguretat enfront del Covid amb un total de 78 actes. El Dron va reforçar l’operatiu antibotelló de Policia Local per a evitar que es consumira alcohol en la via pública.

Els agents van mantindre vigilància en les principals zones d’oci, centre i Barri antic, Castanyers, avinguda Pintor Xavier Soler, Platja de Sant Joan, Golf i Països Escandinaus, verificant que es complien les noves mesures decretades per la Generalitat Valenciana en el tancament tant d’establiments de restauració com en locals d’oci nocturn. En total es van alçar 4 actes per excés de vetlladors, 1 per realitzar activitat diferent de l’autoritzada i una altra per manca de llicència d’obertura, així com 11 per incompliments d’horaris.

Concretament el dispositiu antibotelló es va reajustar reforçant amb el Dron i la vigilància aèria, en diferents zones de la ciutat, com el Parc de l’Ereta, Estudiantina, carrer Sant Ferran, Barri antic, avinguda d’Elx, Platja Postiguet, Sant Joan i voltants del Golf i l’Albufereta, interposant 43 actes per consum d’alcohol, amb un descens si les comparem amb el passat cap de setmana que es van alçar 98.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha celebrat “l’alt compliment, el descens del botelló”, i en este primer cap de setmana sense toc de queda va realitzar un bon balanç “hem de continuar realitzant una desescalada tranquil·la, continuar alerta perquè el virus continua present i evitar qualsevol perill que puga comportar un increment de contagis”.

Durant el cap de setmana s’han mantingut els dispositius de seguretat a les platges de la ciutat, i dins de l’operatiu es van denunciar a 5 per drogues, 2 per l’ordenança de neteja, i 11 per conduir sota la influència de l’alcohol, així com es van detindre a tres persones per diversos delictes de robatori i agressió.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.