Busquen durant més d’una hora per mar, terra i aire a una persona caiguda a la mar a Alacant

 

Ahir diumenge es va activar un fort dispositiu amb 30 Policies Locals i Bombers del SPEIS, així com efectius de Salvament Marítim, organitzat per a buscar a una dona que s’havia precipitat a la mar des d’un veler, i que va aconseguir arribar nadant a la costa sense que resultara ferida.

Segons fonts policials totes les alarmes es van encendre quan es va rebre des d’un veler una trucada d’emergència, al voltant de les 19,50 hores, a través del 112, alertant que una dona s’havia precipitat a l’aigua, i es trobava desapareguda en la mar.

Immediatament, l’Ajuntament d’Alacant va muntar el màxim dispositiu de cerca i rescat, format per una trentena d’efectius policials i d’unitats especialitzades de bombers com els BREC i la UMANT, que van rastrejar per terra la costa, per mar pentinant la línia d’aigua amb el vaixell del SPEIS i de Salvament Marítim, així com per l’aire amb els Drons de Policia Local i Bombers, i l’helicòpter de rescat.

Els fets van ocórrer en una embarcació en la qual navegaven quatre dones, un home i cinc menors. El capità del veler no va poder concretar el lloc exacte de la caiguda a la mar de la dona als Cossos de Seguretat, quan va denunciar la seua pèrdua, ja que no es van adonar de la seua caiguda a la mar fins que el seu fill la va trobar a faltar, a l’altura de Cala Palmera.

La Policia Local i els Bombers del SPEIS van muntar un Lloc de Comandament Avançat al Cap de l’Horta, i van coordinar la cerca i rescat de la desapareguda, sent conscients que els primers moments són decisius per a trobar-la amb vida i que el temps corre en contra seua.

Per això la cerca es va centrar a pentinar per terra amb totes les unitats disponibles d’efectius, per mar rastrejant la costa amb les embarcacions i aire amb drons i l’helicòpter, que van sobrevolar la badia, des de la platja de Sant Joan a l’altura del Residencial Sidi, on inicialment estaven fondejats, i per tot el Cap, ja que és en Cala Palmera des d’on alerten de la seua pèrdua, fins a l’Albufereta.

Després de més d’una hora de cerca, els Cossos i Forces de Seguretat reben el feliç avís de la seua aparició al voltant de les 21,10 hores. La dona de 40 anys, bona nadadora i esportista, va aconseguir arribar al Nàutic Costa Blanca d’Alacant, i salvar la seua vida en aconseguir nadar fins a aconseguir la costa des d’on s’havia precipitat a l’aigua, i es trobaven en bones condicions físiques.

 

La Policia Local tanca el primer cap de setmana sense toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat el primer cap de setmana sense restriccions ni toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant. El dispositiu policial aticovid s’ha reajustat després d’iniciar-se la desescalada, i el balanç és positiu amb un alt grau de compliment de les mesures sanitàries i de seguretat enfront del Covid amb un total de 78 actes. El Dron va reforçar l’operatiu antibotelló de Policia Local per a evitar que es consumira alcohol en la via pública.

Els agents van mantindre vigilància en les principals zones d’oci, centre i Barri antic, Castanyers, avinguda Pintor Xavier Soler, Platja de Sant Joan, Golf i Països Escandinaus, verificant que es complien les noves mesures decretades per la Generalitat Valenciana en el tancament tant d’establiments de restauració com en locals d’oci nocturn. En total es van alçar 4 actes per excés de vetlladors, 1 per realitzar activitat diferent de l’autoritzada i una altra per manca de llicència d’obertura, així com 11 per incompliments d’horaris.

Concretament el dispositiu antibotelló es va reajustar reforçant amb el Dron i la vigilància aèria, en diferents zones de la ciutat, com el Parc de l’Ereta, Estudiantina, carrer Sant Ferran, Barri antic, avinguda d’Elx, Platja Postiguet, Sant Joan i voltants del Golf i l’Albufereta, interposant 43 actes per consum d’alcohol, amb un descens si les comparem amb el passat cap de setmana que es van alçar 98.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha celebrat “l’alt compliment, el descens del botelló”, i en este primer cap de setmana sense toc de queda va realitzar un bon balanç “hem de continuar realitzant una desescalada tranquil·la, continuar alerta perquè el virus continua present i evitar qualsevol perill que puga comportar un increment de contagis”.

Durant el cap de setmana s’han mantingut els dispositius de seguretat a les platges de la ciutat, i dins de l’operatiu es van denunciar a 5 per drogues, 2 per l’ordenança de neteja, i 11 per conduir sota la influència de l’alcohol, així com es van detindre a tres persones per diversos delictes de robatori i agressió.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.