Busquen durant més d’una hora per mar, terra i aire a una persona caiguda a la mar a Alacant

 

Ahir diumenge es va activar un fort dispositiu amb 30 Policies Locals i Bombers del SPEIS, així com efectius de Salvament Marítim, organitzat per a buscar a una dona que s’havia precipitat a la mar des d’un veler, i que va aconseguir arribar nadant a la costa sense que resultara ferida.

Segons fonts policials totes les alarmes es van encendre quan es va rebre des d’un veler una trucada d’emergència, al voltant de les 19,50 hores, a través del 112, alertant que una dona s’havia precipitat a l’aigua, i es trobava desapareguda en la mar.

Immediatament, l’Ajuntament d’Alacant va muntar el màxim dispositiu de cerca i rescat, format per una trentena d’efectius policials i d’unitats especialitzades de bombers com els BREC i la UMANT, que van rastrejar per terra la costa, per mar pentinant la línia d’aigua amb el vaixell del SPEIS i de Salvament Marítim, així com per l’aire amb els Drons de Policia Local i Bombers, i l’helicòpter de rescat.

Els fets van ocórrer en una embarcació en la qual navegaven quatre dones, un home i cinc menors. El capità del veler no va poder concretar el lloc exacte de la caiguda a la mar de la dona als Cossos de Seguretat, quan va denunciar la seua pèrdua, ja que no es van adonar de la seua caiguda a la mar fins que el seu fill la va trobar a faltar, a l’altura de Cala Palmera.

La Policia Local i els Bombers del SPEIS van muntar un Lloc de Comandament Avançat al Cap de l’Horta, i van coordinar la cerca i rescat de la desapareguda, sent conscients que els primers moments són decisius per a trobar-la amb vida i que el temps corre en contra seua.

Per això la cerca es va centrar a pentinar per terra amb totes les unitats disponibles d’efectius, per mar rastrejant la costa amb les embarcacions i aire amb drons i l’helicòpter, que van sobrevolar la badia, des de la platja de Sant Joan a l’altura del Residencial Sidi, on inicialment estaven fondejats, i per tot el Cap, ja que és en Cala Palmera des d’on alerten de la seua pèrdua, fins a l’Albufereta.

Després de més d’una hora de cerca, els Cossos i Forces de Seguretat reben el feliç avís de la seua aparició al voltant de les 21,10 hores. La dona de 40 anys, bona nadadora i esportista, va aconseguir arribar al Nàutic Costa Blanca d’Alacant, i salvar la seua vida en aconseguir nadar fins a aconseguir la costa des d’on s’havia precipitat a l’aigua, i es trobaven en bones condicions físiques.

 

La Policia Local tanca el primer cap de setmana sense toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant

 

La Policia Local d’Alacant ha tancat el primer cap de setmana sense restriccions ni toc de queda amb un descens de sancions i sense incidents a Alacant. El dispositiu policial aticovid s’ha reajustat després d’iniciar-se la desescalada, i el balanç és positiu amb un alt grau de compliment de les mesures sanitàries i de seguretat enfront del Covid amb un total de 78 actes. El Dron va reforçar l’operatiu antibotelló de Policia Local per a evitar que es consumira alcohol en la via pública.

Els agents van mantindre vigilància en les principals zones d’oci, centre i Barri antic, Castanyers, avinguda Pintor Xavier Soler, Platja de Sant Joan, Golf i Països Escandinaus, verificant que es complien les noves mesures decretades per la Generalitat Valenciana en el tancament tant d’establiments de restauració com en locals d’oci nocturn. En total es van alçar 4 actes per excés de vetlladors, 1 per realitzar activitat diferent de l’autoritzada i una altra per manca de llicència d’obertura, així com 11 per incompliments d’horaris.

Concretament el dispositiu antibotelló es va reajustar reforçant amb el Dron i la vigilància aèria, en diferents zones de la ciutat, com el Parc de l’Ereta, Estudiantina, carrer Sant Ferran, Barri antic, avinguda d’Elx, Platja Postiguet, Sant Joan i voltants del Golf i l’Albufereta, interposant 43 actes per consum d’alcohol, amb un descens si les comparem amb el passat cap de setmana que es van alçar 98.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha celebrat “l’alt compliment, el descens del botelló”, i en este primer cap de setmana sense toc de queda va realitzar un bon balanç “hem de continuar realitzant una desescalada tranquil·la, continuar alerta perquè el virus continua present i evitar qualsevol perill que puga comportar un increment de contagis”.

Durant el cap de setmana s’han mantingut els dispositius de seguretat a les platges de la ciutat, i dins de l’operatiu es van denunciar a 5 per drogues, 2 per l’ordenança de neteja, i 11 per conduir sota la influència de l’alcohol, així com es van detindre a tres persones per diversos delictes de robatori i agressió.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.