16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La cadena de tendes Brico Depôt abandona la Comunitat Valenciana

 

El grup britànic Kingfisher, present en el mercat espanyol a través de la cadena de tendes de bricolatge Brico Depôt, ha anunciat que abandonarà la Península Ibèrica, on compta amb 31 establiments, per a concentrar-se en aquells països on compta amb una quota de mercat significativa.

 

A la Comunitat Valenciana, Brico Depôt compta amb quatre establiments: un a Quart de Poblet, al costat del Centre Comercial Bonaire, a la comarca de l’Horta Oest; altre en Sant Antonio de Benaixeve, a Camp de Túria; a Alzira, a la comarca de la Ribera Alta i un altre més a Crevillent, al Baix Vinalopó.

 

«Estem compromesos amb el nostre pla de crear un negoci fort a llarg termini», va explicar la consellera delegada del grup britànic, Véronique Laury, afegint que «la decisió d’eixir de Rússia, Espanya i Portugal forma part d’aquest compromís».

 

Des de 2003 a Espanya

 

Segons les dades de la companyia, present en el mercat espanyol des de 2003, Brico Depôt Iberia compta amb 31 tendes obertes a Espanya i Portugal, de les quals 27 corresponen a Espanya, i amb un total de més d’1.700 treballadors.

En el seu últim exercici fiscal, Brico Depôt Espanya va aconseguir un benefici operatiu de 2 milions de lliures esterlines (2,2 milions d’euros), mentre que el negoci portugués va registrar pèrdues d’explotació per import de 2 milions de lliures (2,2 milions d’euros).

 

Se’n van per «aconseguir una posició de lideratge»

 

«Açò ens permetrà aplicar la nostra estratègia amb major enfocament i eficàcia en els nostres mercats principals, on expliquem o podem aconseguir una posició de lideratge», va postil·lar Laury.

En el tercer trimestre del seu any fiscal, les vendes de Kingfisher van sumar 3.048 milions de lliures (3.426 milions d’euros), un 0,2% més que un any abans, encara que en termes comparables van disminuir un 1,3%. El negoci de la companyia en la Península Ibèrica va millorar un 0,9% entre agost i octubre, fins a 87 milions de lliures (98 milions d’euros).

Últimes notícies

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.