La cadena de tendes Brico Depôt abandona la Comunitat Valenciana

 

El grup britànic Kingfisher, present en el mercat espanyol a través de la cadena de tendes de bricolatge Brico Depôt, ha anunciat que abandonarà la Península Ibèrica, on compta amb 31 establiments, per a concentrar-se en aquells països on compta amb una quota de mercat significativa.

 

A la Comunitat Valenciana, Brico Depôt compta amb quatre establiments: un a Quart de Poblet, al costat del Centre Comercial Bonaire, a la comarca de l’Horta Oest; altre en Sant Antonio de Benaixeve, a Camp de Túria; a Alzira, a la comarca de la Ribera Alta i un altre més a Crevillent, al Baix Vinalopó.

 

«Estem compromesos amb el nostre pla de crear un negoci fort a llarg termini», va explicar la consellera delegada del grup britànic, Véronique Laury, afegint que «la decisió d’eixir de Rússia, Espanya i Portugal forma part d’aquest compromís».

 

Des de 2003 a Espanya

 

Segons les dades de la companyia, present en el mercat espanyol des de 2003, Brico Depôt Iberia compta amb 31 tendes obertes a Espanya i Portugal, de les quals 27 corresponen a Espanya, i amb un total de més d’1.700 treballadors.

En el seu últim exercici fiscal, Brico Depôt Espanya va aconseguir un benefici operatiu de 2 milions de lliures esterlines (2,2 milions d’euros), mentre que el negoci portugués va registrar pèrdues d’explotació per import de 2 milions de lliures (2,2 milions d’euros).

 

Se’n van per «aconseguir una posició de lideratge»

 

«Açò ens permetrà aplicar la nostra estratègia amb major enfocament i eficàcia en els nostres mercats principals, on expliquem o podem aconseguir una posició de lideratge», va postil·lar Laury.

En el tercer trimestre del seu any fiscal, les vendes de Kingfisher van sumar 3.048 milions de lliures (3.426 milions d’euros), un 0,2% més que un any abans, encara que en termes comparables van disminuir un 1,3%. El negoci de la companyia en la Península Ibèrica va millorar un 0,9% entre agost i octubre, fins a 87 milions de lliures (98 milions d’euros).

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.