Cancel·lada la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació en Alacant

Uns peus sobre un patinet elèctric

Un jutge cancel·la la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació | ValènciaDiari

Un jutge d’Alacant ha donat per cancel·lada una multa, de 60 euros, que la Policia Local de la ciutat li havia imposat al conductor d’un patinet elèctric per circular per una zona no destinada a tal ús, segons una sentència difosa pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la normativa que regula estos vehicles, encara no estava vigent quan es va produir la infracció, en abril de l’any passat, moment en el que encara no s’havia ni ha aprovat. En este sentit, el jutge considera nul·la la multa.

 

La Policia va multar a un advocat per haver infringit l’article 121.4 del Reglament General de Circulació que prohibix «circular amb un monopatí, patins o aparells similar per vies no destinades a eixe ús». Però el jutge considera que un patinet elèctric no és ni un monopatí ni uns patins i que «la menció als aparells similars deu ser acollida amb moltíssima cautela». «Si el legislador desitja incloure els mateixos, haurà de mencionar-los expressament i establir la legislació que considere convenient», afefix.

 

Va ser per eixe motiu que l’advocat va posar al·legacions a l’endemà de ser multat per la Policia Local, però l’Ajuntament d’Alacant les va desestimar. Per eixe motiu, l’advocat va decidir demandar al consistori per la via contenciosa-administrativa. Finalment, la Justícia li ha donat la raó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.