8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Cancel·lada la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació en Alacant

Uns peus sobre un patinet elèctric

Un jutge cancel·la la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació | ValènciaDiari

Un jutge d’Alacant ha donat per cancel·lada una multa, de 60 euros, que la Policia Local de la ciutat li havia imposat al conductor d’un patinet elèctric per circular per una zona no destinada a tal ús, segons una sentència difosa pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la normativa que regula estos vehicles, encara no estava vigent quan es va produir la infracció, en abril de l’any passat, moment en el que encara no s’havia ni ha aprovat. En este sentit, el jutge considera nul·la la multa.

 

La Policia va multar a un advocat per haver infringit l’article 121.4 del Reglament General de Circulació que prohibix «circular amb un monopatí, patins o aparells similar per vies no destinades a eixe ús». Però el jutge considera que un patinet elèctric no és ni un monopatí ni uns patins i que «la menció als aparells similars deu ser acollida amb moltíssima cautela». «Si el legislador desitja incloure els mateixos, haurà de mencionar-los expressament i establir la legislació que considere convenient», afefix.

 

Va ser per eixe motiu que l’advocat va posar al·legacions a l’endemà de ser multat per la Policia Local, però l’Ajuntament d’Alacant les va desestimar. Per eixe motiu, l’advocat va decidir demandar al consistori per la via contenciosa-administrativa. Finalment, la Justícia li ha donat la raó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.