Cancel·lada la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació en Alacant

Uns peus sobre un patinet elèctric

Un jutge cancel·la la multa a un conductor d’un patinet elèctric per falta de legislació | ValènciaDiari

Un jutge d’Alacant ha donat per cancel·lada una multa, de 60 euros, que la Policia Local de la ciutat li havia imposat al conductor d’un patinet elèctric per circular per una zona no destinada a tal ús, segons una sentència difosa pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, la normativa que regula estos vehicles, encara no estava vigent quan es va produir la infracció, en abril de l’any passat, moment en el que encara no s’havia ni ha aprovat. En este sentit, el jutge considera nul·la la multa.

 

La Policia va multar a un advocat per haver infringit l’article 121.4 del Reglament General de Circulació que prohibix «circular amb un monopatí, patins o aparells similar per vies no destinades a eixe ús». Però el jutge considera que un patinet elèctric no és ni un monopatí ni uns patins i que «la menció als aparells similars deu ser acollida amb moltíssima cautela». «Si el legislador desitja incloure els mateixos, haurà de mencionar-los expressament i establir la legislació que considere convenient», afefix.

 

Va ser per eixe motiu que l’advocat va posar al·legacions a l’endemà de ser multat per la Policia Local, però l’Ajuntament d’Alacant les va desestimar. Per eixe motiu, l’advocat va decidir demandar al consistori per la via contenciosa-administrativa. Finalment, la Justícia li ha donat la raó.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.