Cau un grup criminal a Gandia que captava menors per mantindre relacions sexuals

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que captava menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que ocupaven i oferint-li substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals.

La denominada Operació ‘ALIKE’, va començar a finals de juny de l’any passat a conseqüència de la interposició d’una denúncia per la desaparició de 2 menors a la Safor.

Les joves es van allotjar durant una setmana en un habitatge ocupat pels detinguts a la localitat de Gandia, on es trobaven drogades i mantenint relacions sexuals amb diversos homes.

La col·laboració de la mare d’una va ser vital per a la seua localització, ja que fent-se passar per una menor va contactar amb un dels autors. Este va intentar captar-la i, després d’un operatiu policial, la Guàrdia Civil de València va localitzar el lloc on es trobaven les xiquetes, que van ser traslladades a l’Hospital de Gandia i lliurades a les persones responsables de la seua custòdia, una vegada concretades les possibles lesions i intoxicacions en què van ser trobades.

A causa de la falta d’arrelament dels autors i per salvaguardar els drets dels menors, els agents van intentar determinar la identitat dels autors amb la màxima urgència possible, ja que els integrants d’este grup criminal captaven menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que mantenien ocupat a la localitat de Gandia i els subministraven substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals, tant amb ells com amb altres homes de la mateixa nacionalitat que freqüentaven la vivenda.

Finalment, després de l’operatiu policial desenvolupat, es va procedir a finals del mes d’octubre passat a la detenció de 2 dels autors, i es va continuar la cerca i la localització d’un altre dels integrants del grup criminal.

Els detinguts per estos fets són dos homes de 2 i 50 anys. L’home pendent de localització i detenció té 37 anys. Així mateix, un home de 43 anys, que es troba intern al Centre Penitenciari de Picassent, està sent investigat per estos fets. Se’ls atribueixen els delictes d’abusos sexuals a menors.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Gandia.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.