Cau un grup criminal a Gandia que captava menors per mantindre relacions sexuals

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que captava menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que ocupaven i oferint-li substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals.

La denominada Operació ‘ALIKE’, va començar a finals de juny de l’any passat a conseqüència de la interposició d’una denúncia per la desaparició de 2 menors a la Safor.

Les joves es van allotjar durant una setmana en un habitatge ocupat pels detinguts a la localitat de Gandia, on es trobaven drogades i mantenint relacions sexuals amb diversos homes.

La col·laboració de la mare d’una va ser vital per a la seua localització, ja que fent-se passar per una menor va contactar amb un dels autors. Este va intentar captar-la i, després d’un operatiu policial, la Guàrdia Civil de València va localitzar el lloc on es trobaven les xiquetes, que van ser traslladades a l’Hospital de Gandia i lliurades a les persones responsables de la seua custòdia, una vegada concretades les possibles lesions i intoxicacions en què van ser trobades.

A causa de la falta d’arrelament dels autors i per salvaguardar els drets dels menors, els agents van intentar determinar la identitat dels autors amb la màxima urgència possible, ja que els integrants d’este grup criminal captaven menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que mantenien ocupat a la localitat de Gandia i els subministraven substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals, tant amb ells com amb altres homes de la mateixa nacionalitat que freqüentaven la vivenda.

Finalment, després de l’operatiu policial desenvolupat, es va procedir a finals del mes d’octubre passat a la detenció de 2 dels autors, i es va continuar la cerca i la localització d’un altre dels integrants del grup criminal.

Els detinguts per estos fets són dos homes de 2 i 50 anys. L’home pendent de localització i detenció té 37 anys. Així mateix, un home de 43 anys, que es troba intern al Centre Penitenciari de Picassent, està sent investigat per estos fets. Se’ls atribueixen els delictes d’abusos sexuals a menors.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Gandia.

Últimes notícies

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.