9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

Cau un grup criminal a Gandia que captava menors per mantindre relacions sexuals

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que captava menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que ocupaven i oferint-li substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals.

La denominada Operació ‘ALIKE’, va començar a finals de juny de l’any passat a conseqüència de la interposició d’una denúncia per la desaparició de 2 menors a la Safor.

Les joves es van allotjar durant una setmana en un habitatge ocupat pels detinguts a la localitat de Gandia, on es trobaven drogades i mantenint relacions sexuals amb diversos homes.

La col·laboració de la mare d’una va ser vital per a la seua localització, ja que fent-se passar per una menor va contactar amb un dels autors. Este va intentar captar-la i, després d’un operatiu policial, la Guàrdia Civil de València va localitzar el lloc on es trobaven les xiquetes, que van ser traslladades a l’Hospital de Gandia i lliurades a les persones responsables de la seua custòdia, una vegada concretades les possibles lesions i intoxicacions en què van ser trobades.

A causa de la falta d’arrelament dels autors i per salvaguardar els drets dels menors, els agents van intentar determinar la identitat dels autors amb la màxima urgència possible, ja que els integrants d’este grup criminal captaven menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que mantenien ocupat a la localitat de Gandia i els subministraven substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals, tant amb ells com amb altres homes de la mateixa nacionalitat que freqüentaven la vivenda.

Finalment, després de l’operatiu policial desenvolupat, es va procedir a finals del mes d’octubre passat a la detenció de 2 dels autors, i es va continuar la cerca i la localització d’un altre dels integrants del grup criminal.

Els detinguts per estos fets són dos homes de 2 i 50 anys. L’home pendent de localització i detenció té 37 anys. Així mateix, un home de 43 anys, que es troba intern al Centre Penitenciari de Picassent, està sent investigat per estos fets. Se’ls atribueixen els delictes d’abusos sexuals a menors.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Gandia.

Últimes notícies

L’església dels Sants Joans de València recupera la seua esplendor i els frescos de Palomino

L'església dels Sants Joans ha recuperat la seua lluentor després de cinc anys d'obres que han consolidat l'estructura i retornat la pintura mural d'Antonio Palomino. El temple es prepara per a la seua reobertura i torna a integrar-se en el triangle històric al costat de la Llotja i el Mercat Central.

Pastor (PP) ha assegurat que ningú parla mal de Pérez Llorca i que això trenca a l’oposició

El síndic del PP ha defés en Les Corts la figura de Juanfran Pérez Llorca i ha reivindicat un acord tranquil i transparent, mentres arremetia contra l'oposició.

Vox celebra els compromisos de Pérez Llorca en immigració i aigua però exigix anar més enllà

Vox ha valorat les promeses del candidat del PP sobre immigració i obres hídriques, però ha condicionat el seu suport a noves mesures en seguretat, energia i fiscalitat. El partit s'ha desmarcat de la reforma del finançament i ha defés mantindre la retallada a l'AVL.

Condemnen a 5 anys a un avi per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys de presó a un home de 83 anys per agredir sexualment a la seua neta entre 2009 i 2015. La pena inclou 15.000 euros d'indemnització, allunyament i veto per a treballar amb menors.

El 40% d’Espanya està en procés de desertificació, segons el primer atles del territori

El primer atles de la desertificació confirma que l'activitat humana impulsa l'avanç del fenomen i localitza les àrees més afectades. L'estudi busca orientar decisions públiques amb mapes i dades comparables.

Abascal obri la porta a fer costat a Pérez Llorca si el seu discurs confirma el rebuig al pacte verd i migratori

Abascal ha indicat que Vox recolzarà la investidura de Juanfran Pérez Llorca si, després de llegir íntegrament el seu discurs, es confirmen les línies que ja ha vist. Cita el rebuig al pacte verd i al migratori, la rebaixa fiscal i la retallada de 'subvencions ideològiques' com a claus.

Sarabia elogia a Bordalás i perfila un Elx-Getafe de dols i segones jugades

El tècnic de l'Elx va destacar el mèrit de Bordalás i va anticipar un xoc dur davant el Getafe, amb focus en segones jugades i màxima atenció al tram final.

Baldoví titlla a Pérez Llorca de regent provisional i diu que ha aprovat l’examen de Vox

El síndic de Compromís ha acusat el candidat del PP d'alinear-se amb Vox i de sostindre's només per a conservar el poder. Ha reclamat eleccions i ha detallat propostes pròpies.