Cau un grup criminal a Gandia que captava menors per mantindre relacions sexuals

La Guàrdia Civil de València desarticula un grup criminal que captava menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que ocupaven i oferint-li substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals.

La denominada Operació ‘ALIKE’, va començar a finals de juny de l’any passat a conseqüència de la interposició d’una denúncia per la desaparició de 2 menors a la Safor.

Les joves es van allotjar durant una setmana en un habitatge ocupat pels detinguts a la localitat de Gandia, on es trobaven drogades i mantenint relacions sexuals amb diversos homes.

La col·laboració de la mare d’una va ser vital per a la seua localització, ja que fent-se passar per una menor va contactar amb un dels autors. Este va intentar captar-la i, després d’un operatiu policial, la Guàrdia Civil de València va localitzar el lloc on es trobaven les xiquetes, que van ser traslladades a l’Hospital de Gandia i lliurades a les persones responsables de la seua custòdia, una vegada concretades les possibles lesions i intoxicacions en què van ser trobades.

A causa de la falta d’arrelament dels autors i per salvaguardar els drets dels menors, els agents van intentar determinar la identitat dels autors amb la màxima urgència possible, ja que els integrants d’este grup criminal captaven menors d’edat oferint-los recer a l’habitatge que mantenien ocupat a la localitat de Gandia i els subministraven substàncies psicotròpiques per, posteriorment, mantindre relacions sexuals, tant amb ells com amb altres homes de la mateixa nacionalitat que freqüentaven la vivenda.

Finalment, després de l’operatiu policial desenvolupat, es va procedir a finals del mes d’octubre passat a la detenció de 2 dels autors, i es va continuar la cerca i la localització d’un altre dels integrants del grup criminal.

Els detinguts per estos fets són dos homes de 2 i 50 anys. L’home pendent de localització i detenció té 37 anys. Així mateix, un home de 43 anys, que es troba intern al Centre Penitenciari de Picassent, està sent investigat per estos fets. Se’ls atribueixen els delictes d’abusos sexuals a menors.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Gandia.

Últimes notícies

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.

Sergi Cardona reivindica l’ambició del Vila-real davant una temporada històrica

Sergi Cardona destaca que el Vila-real té a la seua mà firmar una temporada històrica, amb la plaça de Champions encarrilada i la tercera posició a l'abast. El lateral demana ambició màxima en el tram final de Lliga i enaltix la irrupció del jove Pau Navarro.

Detingut en l’A-31 un conductor sense carnet que portava una arma elèctrica artesanal i va donar positiu en drogues

La Guàrdia Civil arresta en l'A-31 a un conductor alacantí de 32 anys que circulava sense carnet, sota els efectes de les drogues i amb una arma elèctrica artesanal prohibida en el vehicle.

Un informe alerta que l’empadronament i l’admissió frenen l’accés a la sanitat en la Comunitat

Un informe de Medicos del Món Comunitat Valenciana identifica l'empadronament i els filtres en admision com les principals barreres d'accés a la sanitat per a les persones mes vulnerabilizadas a València i Alacant.