13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Carmen Lamela confirma la recerca contra el govern català i manté la fiança de 6,2 milions d’euros

Govern legitim de la Generalitat

Govern legítim de la Generalitat | Cedida

 

La jutgessa de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, ha confirmat este dimarts 14 de novembre l’admissió a tràmit de la querella presentada per la Fiscalia General de l’Estat contra el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i els 13 consellers pels delictes de rebel·lió, sedició i malversació de fons públics pels fets relacionats amb la Declaració Unilateral d’Independència (DUI), segons explica en una interlocutòria a la qual manté la fiança de 6,2 milions d’euros imposada als investigats.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció número 3 ha desestimat els recursos de reforma interposats pel vicepresident Oriol Junqueras i els consellers d’ERC Carles Mundó, Dolors Bassa, a més de Raül Romeva, tots ells a presó incondicional des del passat 2 de novembre. Els recorda que els investigats eren «participants» que van efectuar «la seua aportació al pla secessionista que hauria de dur a terme la declaració unilateral d’independència».

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.