13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Carmen Lamela confirma la recerca contra el govern català i manté la fiança de 6,2 milions d’euros

Govern legitim de la Generalitat

Govern legítim de la Generalitat | Cedida

 

La jutgessa de l’Audiència Nacional, Carmen Lamela, ha confirmat este dimarts 14 de novembre l’admissió a tràmit de la querella presentada per la Fiscalia General de l’Estat contra el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i els 13 consellers pels delictes de rebel·lió, sedició i malversació de fons públics pels fets relacionats amb la Declaració Unilateral d’Independència (DUI), segons explica en una interlocutòria a la qual manté la fiança de 6,2 milions d’euros imposada als investigats.

 

La titular del Jutjat Central d’Instrucció número 3 ha desestimat els recursos de reforma interposats pel vicepresident Oriol Junqueras i els consellers d’ERC Carles Mundó, Dolors Bassa, a més de Raül Romeva, tots ells a presó incondicional des del passat 2 de novembre. Els recorda que els investigats eren «participants» que van efectuar «la seua aportació al pla secessionista que hauria de dur a terme la declaració unilateral d’independència».

Últimes notícies

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.

El PSPV ha anunciat que blindarà per llei la gestió pública de la sanitat per a evitar privatitzacions

Diana Morant ha anunciat un blindatge legal per a assegurar la gestió pública de la sanitat i ha promés revertir l'hospital del Vinalopó. També ha criticat la paràlisi de reversions del PP i ha avançat un pla de xoc a Torrevieja.

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.