Carrers abarrotats i festes en quasi tota Espanya és el que deixa la fi de l’estat d’alarma

 

Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta que les anteriors.

Sembla que tot el malament que hem passat, els contagis i les morts per coronavirus per a molts ciutadans, han quedat enrere tan aviat com l’estat d’alarma, o almenys això donen a entendre les imatges que s’han succeït per ciutats de tot el país durant esta passada matinada.

Des de les 00.00 hores de la passada nit, en quasi tot el país dequeia el toc de queda i els tancaments perimetrals que ens han acompanyat durant mesos, i molts joves, i no tan joves, han decidit sortir als carrers per a celebrar-lo.

En algunes grans ciutats espanyoles, com Madrid o Barcelona, l’estampa era molt més semblant a la de la nit d’Any Nou que a la d’un diumenge de pandèmia. Carrers plens de gent, sense distància de seguretat, en molts casos sense màscara i cantant i ballant durant hores. Anem, tot el contrari al que els experts sanitaris recomanen que cal continuar fent perquè, recordem, la pandèmia segueix aquí.

La presència de tanta gent als carrers fins i tot ha obligat a la intervenció dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. A Barcelona capital, per exemple, la Guàrdia Urbana ha hagut de desallotjar a les desenes de persones que es congregaven al voltant de l’Arc del Triomf, la qual cosa ha fet que la gent es dispersés pels carrers confrontants.

 

A les xarxes socials hem pogut veure comentaris com este: No és el govern, no és Ayuso, som cadascun de nosaltres, la nostra responsabilitat, però com no tenim perquè no se’ns pot demanar, després plorarem.

 

<

>

 

O este altre. La gent que no s’adona que si surten en massa tornarem una altra vegada al toc de queda, confinament i tancament de tot.

 

<

>

 

Això és Salamanca, sincerament espero que la selecció natural segueixi el seu curs.

 

<

>

On no van poder veure’s estes imatges perquè encara hi ha un toc de queda vigent és a la Comunitat Valenciana, a Balears, a Canàries i a Navarra. En estes zones, els governs autonòmics van decidir prorrogar esta mesura per a contenir la pandèmia unes setmanes més, i van rebre l’aval de la Justícia per a poder fer-lo.

 

Les xarxes socials tiren fum

 

 

Les xarxes socials ràpidament s’han fet eco de les imatges que s’han donat en moltes ciutats espanyoles i hi ha qui ja tem que en les pròximes setmanes es produesca un nou repunt de casos al nostre país que obligue a tornar a decretar nous tancaments i tocs de queda.

De fet, hi ha molta gent que ja està convençuda que això serà així, i preveuen que quan això passi se li tornarà a tirar les culpes al Govern de Pedro Sánchez i a les comunitats autònomes per decretar restriccions dures.

Cal recordar que divendres passat, 7 de maig, a Espanya encara hi havia una incidència acumulada de 198,60 casos per cada 100.000 habitants en les últimes dos setmanes, i que en algunes comunitats com Madrid (317) o el País Basc (447) encara és molt més alta.

Els experts i els mateixos presidents autonòmics havien demanat al Govern allargar una mica més l’estat d’alarma per a acabar d’afermar la tendència a la baixa dels contagis i per a permetre que es puga vacunar encara a més gent durant este temps.

És cert que la vacunació està fent que els col·lectius més vulnerables estiguen cada vegada més protegits davant el Covid-19, però solament 6 milions de persones han rebut la pauta completa de les diferents vacunes, cosa que significa que només el 12,6% de la població està protegida.

Amb estes dades, un nou repunt de casos no és gens forassenyat i molta gent creu que amb el vist anit és el més probable que passe. Els experts fa dies que han demanant a la població que recorde que la fi de l’estat d’alarma no significa la fi de la pandèmia, i que si es compleixen les restriccions més bàsiques —distància de seguretat, màscara, evitar reunions socials— és possible evitar mesures tan restrictives com les que hem tingut estos últims mesos.

Després de tot el que estem veient, caldrà estar pendents de veure si les festes d’anit suposen un nou repunt de casos dins de dos setmanes que impedesquen al nostre país iniciar l’estiu amb tranquil·litat, o si, per contra, tornen les restriccions a les portes de l’arribada del turisme estiuenc.

 

Últimes notícies

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.