Carrers abarrotats i festes en quasi tota Espanya és el que deixa la fi de l’estat d’alarma

Ejemplo de shortcode con estilo
  Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta […]

 

Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta que les anteriors.

Sembla que tot el malament que hem passat, els contagis i les morts per coronavirus per a molts ciutadans, han quedat enrere tan aviat com l’estat d’alarma, o almenys això donen a entendre les imatges que s’han succeït per ciutats de tot el país durant esta passada matinada.

Des de les 00.00 hores de la passada nit, en quasi tot el país dequeia el toc de queda i els tancaments perimetrals que ens han acompanyat durant mesos, i molts joves, i no tan joves, han decidit sortir als carrers per a celebrar-lo.

En algunes grans ciutats espanyoles, com Madrid o Barcelona, l’estampa era molt més semblant a la de la nit d’Any Nou que a la d’un diumenge de pandèmia. Carrers plens de gent, sense distància de seguretat, en molts casos sense màscara i cantant i ballant durant hores. Anem, tot el contrari al que els experts sanitaris recomanen que cal continuar fent perquè, recordem, la pandèmia segueix aquí.

La presència de tanta gent als carrers fins i tot ha obligat a la intervenció dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. A Barcelona capital, per exemple, la Guàrdia Urbana ha hagut de desallotjar a les desenes de persones que es congregaven al voltant de l’Arc del Triomf, la qual cosa ha fet que la gent es dispersés pels carrers confrontants.

 

A les xarxes socials hem pogut veure comentaris com este: No és el govern, no és Ayuso, som cadascun de nosaltres, la nostra responsabilitat, però com no tenim perquè no se’ns pot demanar, després plorarem.

 

<

>

 

O este altre. La gent que no s’adona que si surten en massa tornarem una altra vegada al toc de queda, confinament i tancament de tot.

 

<

>

 

Això és Salamanca, sincerament espero que la selecció natural segueixi el seu curs.

 

<

>

On no van poder veure’s estes imatges perquè encara hi ha un toc de queda vigent és a la Comunitat Valenciana, a Balears, a Canàries i a Navarra. En estes zones, els governs autonòmics van decidir prorrogar esta mesura per a contenir la pandèmia unes setmanes més, i van rebre l’aval de la Justícia per a poder fer-lo.

 

Les xarxes socials tiren fum

 

 

Les xarxes socials ràpidament s’han fet eco de les imatges que s’han donat en moltes ciutats espanyoles i hi ha qui ja tem que en les pròximes setmanes es produesca un nou repunt de casos al nostre país que obligue a tornar a decretar nous tancaments i tocs de queda.

De fet, hi ha molta gent que ja està convençuda que això serà així, i preveuen que quan això passi se li tornarà a tirar les culpes al Govern de Pedro Sánchez i a les comunitats autònomes per decretar restriccions dures.

Cal recordar que divendres passat, 7 de maig, a Espanya encara hi havia una incidència acumulada de 198,60 casos per cada 100.000 habitants en les últimes dos setmanes, i que en algunes comunitats com Madrid (317) o el País Basc (447) encara és molt més alta.

Els experts i els mateixos presidents autonòmics havien demanat al Govern allargar una mica més l’estat d’alarma per a acabar d’afermar la tendència a la baixa dels contagis i per a permetre que es puga vacunar encara a més gent durant este temps.

És cert que la vacunació està fent que els col·lectius més vulnerables estiguen cada vegada més protegits davant el Covid-19, però solament 6 milions de persones han rebut la pauta completa de les diferents vacunes, cosa que significa que només el 12,6% de la població està protegida.

Amb estes dades, un nou repunt de casos no és gens forassenyat i molta gent creu que amb el vist anit és el més probable que passe. Els experts fa dies que han demanant a la població que recorde que la fi de l’estat d’alarma no significa la fi de la pandèmia, i que si es compleixen les restriccions més bàsiques —distància de seguretat, màscara, evitar reunions socials— és possible evitar mesures tan restrictives com les que hem tingut estos últims mesos.

Després de tot el que estem veient, caldrà estar pendents de veure si les festes d’anit suposen un nou repunt de casos dins de dos setmanes que impedesquen al nostre país iniciar l’estiu amb tranquil·litat, o si, per contra, tornen les restriccions a les portes de l’arribada del turisme estiuenc.

 

Últimes notícies

David Sánchez guanya per tercera vegada el Premi Evarist Garcia

El dramaturg oriolà David Sánchez Pacheco ha guanyat per tercera vegada el Premi de Teatro Breu en Valencià Evarist Garcia. La comèdia *'Coses que passen'* s’estrenarà el 2 de desembre al teatre Arniches d’Alacant.

Catarroja vol reconstruir-se amb obres adaptades a les riuades futures

Lorena Silvent defensa que la reconstrucció de Catarroja ha de millorar infraestructures i preparar el municipi davant del canvi climàtic. L’alcaldessa reclama un pla de contractació per a agilitzar les obres prioritàries sense vulnerar la llei.

Mor un camioner en caure el vehicle per un terraplè a l’AP-7 a Xeresa (València)

Un camioner de 44 anys ha mort després que el tràiler que conduïa caiguera per un terraplè de l’AP-7, al terme de Xeresa (València). Els bombers l’han excarcerat i el SAMU n’ha confirmat la mort.

Fátima Báñez viatja en un dels trens accidentats a Toledo

L'exministra es desplaçava a Sevilla per a participar en el Dia de l'Empresa i la família intenta conéixer el seu estat

Presó per un robatori amb violència amb arma blanca en un comerç d’Alzira (València)

La Policia Nacional ha detingut a Alzira un home de 54 anys, per al qual s’ha decretat presó provisional, com a presumpte autor d’un robatori amb violència i intimidació, després d’intentar furtar els diners de la caixa registradora d’un comerç amenaçant un empleat amb un ganivet de grans dimensions.

Com fer habitatges més saludables davant inundacions i calor

L’arquitecta Ángela Ruiz proposa elevar les cases en zones inundables, millorar el drenatge i construir amb materials transpirables. També defensa dissenys adaptats al clima per reduir la calor i el consum energètic.

Felip VI expressa el seu suport després de l’accident ferroviari d’Urda

Felip VI ha lamentat l’accident de dos trens a Urda i ha expressat el condol i el seu suport. El rei ha retallat unes maniobres a Bétera per a seguir l’emergència.

Els reis, commoguts i preocupats per l’accident ferroviari d’Urda

Els reis han expressat la seua preocupació i tristesa pel xoc de dos trens a Urda, que ha deixat almenys 30 morts. També han enviat el condol a les famílies i el seu suport als equips d’emergència.