Anuncios

Carrers abarrotats i festes en quasi tota Espanya és el que deixa la fi de l’estat d’alarma

 

Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta que les anteriors.

Sembla que tot el malament que hem passat, els contagis i les morts per coronavirus per a molts ciutadans, han quedat enrere tan aviat com l’estat d’alarma, o almenys això donen a entendre les imatges que s’han succeït per ciutats de tot el país durant esta passada matinada.

Des de les 00.00 hores de la passada nit, en quasi tot el país dequeia el toc de queda i els tancaments perimetrals que ens han acompanyat durant mesos, i molts joves, i no tan joves, han decidit sortir als carrers per a celebrar-lo.

En algunes grans ciutats espanyoles, com Madrid o Barcelona, l’estampa era molt més semblant a la de la nit d’Any Nou que a la d’un diumenge de pandèmia. Carrers plens de gent, sense distància de seguretat, en molts casos sense màscara i cantant i ballant durant hores. Anem, tot el contrari al que els experts sanitaris recomanen que cal continuar fent perquè, recordem, la pandèmia segueix aquí.

La presència de tanta gent als carrers fins i tot ha obligat a la intervenció dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. A Barcelona capital, per exemple, la Guàrdia Urbana ha hagut de desallotjar a les desenes de persones que es congregaven al voltant de l’Arc del Triomf, la qual cosa ha fet que la gent es dispersés pels carrers confrontants.

 

A les xarxes socials hem pogut veure comentaris com este: No és el govern, no és Ayuso, som cadascun de nosaltres, la nostra responsabilitat, però com no tenim perquè no se’ns pot demanar, després plorarem.

 

<

>

 

O este altre. La gent que no s’adona que si surten en massa tornarem una altra vegada al toc de queda, confinament i tancament de tot.

 

<

>

 

Això és Salamanca, sincerament espero que la selecció natural segueixi el seu curs.

 

<

>

On no van poder veure’s estes imatges perquè encara hi ha un toc de queda vigent és a la Comunitat Valenciana, a Balears, a Canàries i a Navarra. En estes zones, els governs autonòmics van decidir prorrogar esta mesura per a contenir la pandèmia unes setmanes més, i van rebre l’aval de la Justícia per a poder fer-lo.

 

Les xarxes socials tiren fum

 

 

Les xarxes socials ràpidament s’han fet eco de les imatges que s’han donat en moltes ciutats espanyoles i hi ha qui ja tem que en les pròximes setmanes es produesca un nou repunt de casos al nostre país que obligue a tornar a decretar nous tancaments i tocs de queda.

De fet, hi ha molta gent que ja està convençuda que això serà així, i preveuen que quan això passi se li tornarà a tirar les culpes al Govern de Pedro Sánchez i a les comunitats autònomes per decretar restriccions dures.

Cal recordar que divendres passat, 7 de maig, a Espanya encara hi havia una incidència acumulada de 198,60 casos per cada 100.000 habitants en les últimes dos setmanes, i que en algunes comunitats com Madrid (317) o el País Basc (447) encara és molt més alta.

Els experts i els mateixos presidents autonòmics havien demanat al Govern allargar una mica més l’estat d’alarma per a acabar d’afermar la tendència a la baixa dels contagis i per a permetre que es puga vacunar encara a més gent durant este temps.

És cert que la vacunació està fent que els col·lectius més vulnerables estiguen cada vegada més protegits davant el Covid-19, però solament 6 milions de persones han rebut la pauta completa de les diferents vacunes, cosa que significa que només el 12,6% de la població està protegida.

Amb estes dades, un nou repunt de casos no és gens forassenyat i molta gent creu que amb el vist anit és el més probable que passe. Els experts fa dies que han demanant a la població que recorde que la fi de l’estat d’alarma no significa la fi de la pandèmia, i que si es compleixen les restriccions més bàsiques —distància de seguretat, màscara, evitar reunions socials— és possible evitar mesures tan restrictives com les que hem tingut estos últims mesos.

Després de tot el que estem veient, caldrà estar pendents de veure si les festes d’anit suposen un nou repunt de casos dins de dos setmanes que impedesquen al nostre país iniciar l’estiu amb tranquil·litat, o si, per contra, tornen les restriccions a les portes de l’arribada del turisme estiuenc.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.