Carrers abarrotats i festes en quasi tota Espanya és el que deixa la fi de l’estat d’alarma

 

Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta que les anteriors.

Sembla que tot el malament que hem passat, els contagis i les morts per coronavirus per a molts ciutadans, han quedat enrere tan aviat com l’estat d’alarma, o almenys això donen a entendre les imatges que s’han succeït per ciutats de tot el país durant esta passada matinada.

Des de les 00.00 hores de la passada nit, en quasi tot el país dequeia el toc de queda i els tancaments perimetrals que ens han acompanyat durant mesos, i molts joves, i no tan joves, han decidit sortir als carrers per a celebrar-lo.

En algunes grans ciutats espanyoles, com Madrid o Barcelona, l’estampa era molt més semblant a la de la nit d’Any Nou que a la d’un diumenge de pandèmia. Carrers plens de gent, sense distància de seguretat, en molts casos sense màscara i cantant i ballant durant hores. Anem, tot el contrari al que els experts sanitaris recomanen que cal continuar fent perquè, recordem, la pandèmia segueix aquí.

La presència de tanta gent als carrers fins i tot ha obligat a la intervenció dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. A Barcelona capital, per exemple, la Guàrdia Urbana ha hagut de desallotjar a les desenes de persones que es congregaven al voltant de l’Arc del Triomf, la qual cosa ha fet que la gent es dispersés pels carrers confrontants.

 

A les xarxes socials hem pogut veure comentaris com este: No és el govern, no és Ayuso, som cadascun de nosaltres, la nostra responsabilitat, però com no tenim perquè no se’ns pot demanar, després plorarem.

 

<

>

 

O este altre. La gent que no s’adona que si surten en massa tornarem una altra vegada al toc de queda, confinament i tancament de tot.

 

<

>

 

Això és Salamanca, sincerament espero que la selecció natural segueixi el seu curs.

 

<

>

On no van poder veure’s estes imatges perquè encara hi ha un toc de queda vigent és a la Comunitat Valenciana, a Balears, a Canàries i a Navarra. En estes zones, els governs autonòmics van decidir prorrogar esta mesura per a contenir la pandèmia unes setmanes més, i van rebre l’aval de la Justícia per a poder fer-lo.

 

Les xarxes socials tiren fum

 

 

Les xarxes socials ràpidament s’han fet eco de les imatges que s’han donat en moltes ciutats espanyoles i hi ha qui ja tem que en les pròximes setmanes es produesca un nou repunt de casos al nostre país que obligue a tornar a decretar nous tancaments i tocs de queda.

De fet, hi ha molta gent que ja està convençuda que això serà així, i preveuen que quan això passi se li tornarà a tirar les culpes al Govern de Pedro Sánchez i a les comunitats autònomes per decretar restriccions dures.

Cal recordar que divendres passat, 7 de maig, a Espanya encara hi havia una incidència acumulada de 198,60 casos per cada 100.000 habitants en les últimes dos setmanes, i que en algunes comunitats com Madrid (317) o el País Basc (447) encara és molt més alta.

Els experts i els mateixos presidents autonòmics havien demanat al Govern allargar una mica més l’estat d’alarma per a acabar d’afermar la tendència a la baixa dels contagis i per a permetre que es puga vacunar encara a més gent durant este temps.

És cert que la vacunació està fent que els col·lectius més vulnerables estiguen cada vegada més protegits davant el Covid-19, però solament 6 milions de persones han rebut la pauta completa de les diferents vacunes, cosa que significa que només el 12,6% de la població està protegida.

Amb estes dades, un nou repunt de casos no és gens forassenyat i molta gent creu que amb el vist anit és el més probable que passe. Els experts fa dies que han demanant a la població que recorde que la fi de l’estat d’alarma no significa la fi de la pandèmia, i que si es compleixen les restriccions més bàsiques —distància de seguretat, màscara, evitar reunions socials— és possible evitar mesures tan restrictives com les que hem tingut estos últims mesos.

Després de tot el que estem veient, caldrà estar pendents de veure si les festes d’anit suposen un nou repunt de casos dins de dos setmanes que impedesquen al nostre país iniciar l’estiu amb tranquil·litat, o si, per contra, tornen les restriccions a les portes de l’arribada del turisme estiuenc.

 

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.