Carrers abarrotats i festes en quasi tota Espanya és el que deixa la fi de l’estat d’alarma

 

Hui diumenge 9 de maig en el qual l’estat d’alarma ja no està present a Espanya per primera vegada des del mes d’octubre passat. Des de llavors, el nostre país ha sofert el que quedava d’una segona ona, una tercera que va ser encara més devastadora i una quarta que s’ha quedat molt més curta que les anteriors.

Sembla que tot el malament que hem passat, els contagis i les morts per coronavirus per a molts ciutadans, han quedat enrere tan aviat com l’estat d’alarma, o almenys això donen a entendre les imatges que s’han succeït per ciutats de tot el país durant esta passada matinada.

Des de les 00.00 hores de la passada nit, en quasi tot el país dequeia el toc de queda i els tancaments perimetrals que ens han acompanyat durant mesos, i molts joves, i no tan joves, han decidit sortir als carrers per a celebrar-lo.

En algunes grans ciutats espanyoles, com Madrid o Barcelona, l’estampa era molt més semblant a la de la nit d’Any Nou que a la d’un diumenge de pandèmia. Carrers plens de gent, sense distància de seguretat, en molts casos sense màscara i cantant i ballant durant hores. Anem, tot el contrari al que els experts sanitaris recomanen que cal continuar fent perquè, recordem, la pandèmia segueix aquí.

La presència de tanta gent als carrers fins i tot ha obligat a la intervenció dels Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat. A Barcelona capital, per exemple, la Guàrdia Urbana ha hagut de desallotjar a les desenes de persones que es congregaven al voltant de l’Arc del Triomf, la qual cosa ha fet que la gent es dispersés pels carrers confrontants.

 

A les xarxes socials hem pogut veure comentaris com este: No és el govern, no és Ayuso, som cadascun de nosaltres, la nostra responsabilitat, però com no tenim perquè no se’ns pot demanar, després plorarem.

 

<

>

 

O este altre. La gent que no s’adona que si surten en massa tornarem una altra vegada al toc de queda, confinament i tancament de tot.

 

<

>

 

Això és Salamanca, sincerament espero que la selecció natural segueixi el seu curs.

 

<

>

On no van poder veure’s estes imatges perquè encara hi ha un toc de queda vigent és a la Comunitat Valenciana, a Balears, a Canàries i a Navarra. En estes zones, els governs autonòmics van decidir prorrogar esta mesura per a contenir la pandèmia unes setmanes més, i van rebre l’aval de la Justícia per a poder fer-lo.

 

Les xarxes socials tiren fum

 

 

Les xarxes socials ràpidament s’han fet eco de les imatges que s’han donat en moltes ciutats espanyoles i hi ha qui ja tem que en les pròximes setmanes es produesca un nou repunt de casos al nostre país que obligue a tornar a decretar nous tancaments i tocs de queda.

De fet, hi ha molta gent que ja està convençuda que això serà així, i preveuen que quan això passi se li tornarà a tirar les culpes al Govern de Pedro Sánchez i a les comunitats autònomes per decretar restriccions dures.

Cal recordar que divendres passat, 7 de maig, a Espanya encara hi havia una incidència acumulada de 198,60 casos per cada 100.000 habitants en les últimes dos setmanes, i que en algunes comunitats com Madrid (317) o el País Basc (447) encara és molt més alta.

Els experts i els mateixos presidents autonòmics havien demanat al Govern allargar una mica més l’estat d’alarma per a acabar d’afermar la tendència a la baixa dels contagis i per a permetre que es puga vacunar encara a més gent durant este temps.

És cert que la vacunació està fent que els col·lectius més vulnerables estiguen cada vegada més protegits davant el Covid-19, però solament 6 milions de persones han rebut la pauta completa de les diferents vacunes, cosa que significa que només el 12,6% de la població està protegida.

Amb estes dades, un nou repunt de casos no és gens forassenyat i molta gent creu que amb el vist anit és el més probable que passe. Els experts fa dies que han demanant a la població que recorde que la fi de l’estat d’alarma no significa la fi de la pandèmia, i que si es compleixen les restriccions més bàsiques —distància de seguretat, màscara, evitar reunions socials— és possible evitar mesures tan restrictives com les que hem tingut estos últims mesos.

Després de tot el que estem veient, caldrà estar pendents de veure si les festes d’anit suposen un nou repunt de casos dins de dos setmanes que impedesquen al nostre país iniciar l’estiu amb tranquil·litat, o si, per contra, tornen les restriccions a les portes de l’arribada del turisme estiuenc.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.