17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Impedeixen des de Castelló la fugida a França d’un atracador de gasolineres

L’Equip de Policia Judicial d’Orpesa en col·laboració amb la Guàrdia Civil a la Jonquera (G) ha detingut a una persona que presumptament havia comés el robatori d’un vehicle per a perpetrar dos atracaments en gasolineres mentre fugia a França.

El passat 30 d’agost un home va intimidar treballador d’un viver en el polígon d’Almussafes (V) mentre tancava el comerç, per a sostraure-li el seu vehicle amb el qual posteriorment cometria dos atracaments.

L’endemà esta persona va assaltar a una gasolinera a Quart de Poblet (V) on va amenaçar violentament a la dependenta, forcejant fins a causar-li un tall a la seua mà dreta pel qual va haver de ser hospitalitzada i afortunadament, donada d’alta al cap de pocs dies, fent-se amb els diners de la caixa registradora.

Posteriorment esta persona va consumar un altre atracament en una gasolinera a la Ribera de Cabanes, esgrimint un ganivet de grans dimensions alhora que acoquinava a la dependenta i agafava la recaptació de la caixa.

En la fugida va ser localitzat per diverses patrulles de la Guàrdia Civil de Castelló durant la realització d’un control, conduint de manera temerària arribant a col·lidir amb un altre vehicle i continuant l’escapada a peu a través del camp a l’altura de la Vilavella.

L’Equip de Policia Judicial d’Orpesa va iniciar una àrdua investigació on van realitzar una inspecció tècnica ocular al vehicle abandonat, i van recaptar diverses proves i vestigis amb els quals van poder esbrinar la identitat del presumpte autor dels fets.

Finalment, amb l’anàlisi de les dades recaptades i les proves obtingudes en el marc de l’operació, els guàrdies civils investigadors van detectar que l’atracador viatjava amb autobús des de Barcelona a Perpinyà (França) la matinada de l’11 de setembre; pel que amb la col·laboració de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil a la Jonquera va ser interceptat, detingut i lloc a disposició judicial del Jutjat de Guàrdia de Figueres (Girona), qui va decretar el seu ingrés a la presó preventiva.

La investigació s’ha desenvolupat per l’Equip de Policia Judicial d’Orpesa, treballant conjuntament amb la Guàrdia Civil d’Almussafes, Aldaia i amb la col·laboració de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil a la Jonquera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.