Castelló vigila als 5 jihadistes que hi ha en la presó d’Albocàsser

 

Cinc jihadistes vinculats al Daesh o a Al-Qaeda es troben en la presó d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i són objecte de vigilància especial per part de les autoritats, que controlen les seues relacions amb altres interns a fi d’evitar captacions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, entre els interns de la presó de Castelló es troba, Mohamed Houli Chemlal, supervivent després de l’explosió en la casa d’Alcanar i membre de la cèl·lula responsable dels atemptats de Barcelona i Cambrils.

 

El jove de Melilla és, a demés, d’un dels tres acusats que se senten des del passat 10 de novembre en l’Audiència Nacional i s’enfronta a la major pena, 41 anys. La Fiscalia entén que els atropellaments de les Rambles i Cambrils es van improvisar, després que els plans originals s’anaren al trast amb l’explosió del xalet d’Alcanar.

 

Vigilats per les autoritats

Des de la seua detenció, el jove es troba totalment aïllat en la presó de Castelló. El citat mitjà ha pogut confirmar que els cinc jihadistes presos en Castelló a penes es relacionen amb altres interns i no han protagonitzat problemes de comportament fins ara.

 

«Els terroristes estan en el Fitxer d’Interns d’Especial Seguiment (FIES). És important estar alerta i prestar molta atenció a la manera en la que es relacionen este tipus de presos, saber qui resen, qui fan ramadà, si algun es convertix al Islaam per a evitar radicalitzacions», han explicat al mitjà valencià.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.