Castelló vigila als 5 jihadistes que hi ha en la presó d’Albocàsser

 

Cinc jihadistes vinculats al Daesh o a Al-Qaeda es troben en la presó d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i són objecte de vigilància especial per part de les autoritats, que controlen les seues relacions amb altres interns a fi d’evitar captacions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, entre els interns de la presó de Castelló es troba, Mohamed Houli Chemlal, supervivent després de l’explosió en la casa d’Alcanar i membre de la cèl·lula responsable dels atemptats de Barcelona i Cambrils.

 

El jove de Melilla és, a demés, d’un dels tres acusats que se senten des del passat 10 de novembre en l’Audiència Nacional i s’enfronta a la major pena, 41 anys. La Fiscalia entén que els atropellaments de les Rambles i Cambrils es van improvisar, després que els plans originals s’anaren al trast amb l’explosió del xalet d’Alcanar.

 

Vigilats per les autoritats

Des de la seua detenció, el jove es troba totalment aïllat en la presó de Castelló. El citat mitjà ha pogut confirmar que els cinc jihadistes presos en Castelló a penes es relacionen amb altres interns i no han protagonitzat problemes de comportament fins ara.

 

«Els terroristes estan en el Fitxer d’Interns d’Especial Seguiment (FIES). És important estar alerta i prestar molta atenció a la manera en la que es relacionen este tipus de presos, saber qui resen, qui fan ramadà, si algun es convertix al Islaam per a evitar radicalitzacions», han explicat al mitjà valencià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’impacte de Carlos Espí: els seus deu gols de lliga amb el Llevant van arribar des de la banqueta

Doble enfront de l'Alabés després d'eixir en el 58 (gols en el 88 i 97) que reforça el seu paper de revulsiu: els seus deu tants de lliga amb el Llevant van ser com suplent. Ara suma tres esta temporada i és el tercer màxim anotador granota

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts preguntes per escàndols, la dana de 2024 i la immigració

El president respondrà este dijous en Les Corts a qüestions sobre els últims escàndols, la gestió de la dana de 2024 i la immigració. Serà la seua segona sessió de control en el segon ple de l'any.

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.