9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Castelló vigila als 5 jihadistes que hi ha en la presó d’Albocàsser

 

Cinc jihadistes vinculats al Daesh o a Al-Qaeda es troben en la presó d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i són objecte de vigilància especial per part de les autoritats, que controlen les seues relacions amb altres interns a fi d’evitar captacions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, entre els interns de la presó de Castelló es troba, Mohamed Houli Chemlal, supervivent després de l’explosió en la casa d’Alcanar i membre de la cèl·lula responsable dels atemptats de Barcelona i Cambrils.

 

El jove de Melilla és, a demés, d’un dels tres acusats que se senten des del passat 10 de novembre en l’Audiència Nacional i s’enfronta a la major pena, 41 anys. La Fiscalia entén que els atropellaments de les Rambles i Cambrils es van improvisar, després que els plans originals s’anaren al trast amb l’explosió del xalet d’Alcanar.

 

Vigilats per les autoritats

Des de la seua detenció, el jove es troba totalment aïllat en la presó de Castelló. El citat mitjà ha pogut confirmar que els cinc jihadistes presos en Castelló a penes es relacionen amb altres interns i no han protagonitzat problemes de comportament fins ara.

 

«Els terroristes estan en el Fitxer d’Interns d’Especial Seguiment (FIES). És important estar alerta i prestar molta atenció a la manera en la que es relacionen este tipus de presos, saber qui resen, qui fan ramadà, si algun es convertix al Islaam per a evitar radicalitzacions», han explicat al mitjà valencià.

Últimes notícies

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.