Castelló vigila als 5 jihadistes que hi ha en la presó d’Albocàsser

 

Cinc jihadistes vinculats al Daesh o a Al-Qaeda es troben en la presó d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), i són objecte de vigilància especial per part de les autoritats, que controlen les seues relacions amb altres interns a fi d’evitar captacions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, entre els interns de la presó de Castelló es troba, Mohamed Houli Chemlal, supervivent després de l’explosió en la casa d’Alcanar i membre de la cèl·lula responsable dels atemptats de Barcelona i Cambrils.

 

El jove de Melilla és, a demés, d’un dels tres acusats que se senten des del passat 10 de novembre en l’Audiència Nacional i s’enfronta a la major pena, 41 anys. La Fiscalia entén que els atropellaments de les Rambles i Cambrils es van improvisar, després que els plans originals s’anaren al trast amb l’explosió del xalet d’Alcanar.

 

Vigilats per les autoritats

Des de la seua detenció, el jove es troba totalment aïllat en la presó de Castelló. El citat mitjà ha pogut confirmar que els cinc jihadistes presos en Castelló a penes es relacionen amb altres interns i no han protagonitzat problemes de comportament fins ara.

 

«Els terroristes estan en el Fitxer d’Interns d’Especial Seguiment (FIES). És important estar alerta i prestar molta atenció a la manera en la que es relacionen este tipus de presos, saber qui resen, qui fan ramadà, si algun es convertix al Islaam per a evitar radicalitzacions», han explicat al mitjà valencià.

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.