Cau la principal banda de narcos d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig amb 43 detinguts

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 43 persones després de desarticular la principal organització dedicada al tràfic de drogues en la zona nord d’Alacant i a Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), que controlava els importants punts de venda a la menuda de la capital i operava a través de narco-pisos.

 

Eixos funcionaven les 24 hores del dia i estaven situats en la zona nord de la ciutat d’Alacant i en el camí del Rodalet del municipi Sant Vicent del Raspeig. A demés, la banda distribuïa les substàncies estupefaents a altres narcos de menor entitat de tota la província, segons un comunicat de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional.

 

En l’operació conjunta dels dos cossos, que s’ha fet en dos fases, s’han intervingut tres quilos de cocaïna, 80 grams d’heroïna, tres quilos de marihuana, 50 grams d’haixix, 19.000 euros en efectiu, set cotxes d’alta gamma, una pistola semiautomàtica llesta per a fer foc i quatre armes simulades.

 

8 detinguts han entrat en presó

També s’han confiscat un gran número de mòbils, ordinadors, anotacions comptables, balances, armes blanques, màquines de comptar bitllets, dispositius electrònics i útils per al tall i la distribució de substàncies estupefaents. Huit dels arrestats, considerats els principals líders de l’entramat, han ingressat a la presó.

 

La investigació ha sigut duta a terme per agents del Grup I de Crim Organitzat de la BPPJ de la Comissaria Provincial d’Alacant, en coordinació amb la Comissaria Nord d’Alacant i amb el Grup d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig.

 

En la primera fase de la intervenció es va disposar un operatiu policial centrat en la captura dels principals responsables de l’organització que formaven part d’un clan familiar i que controlaven la venda de substàncies estupefaents en les diferents sales localitzades en la zona nord d’Alacant i en Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Des d’eixes cases es traficava amb tota classe de substàncies estupefaents, com a cocaïna, heroïna, haixix i marihuana. La banda estava clarament jerarquitzada i prenia grans mesures de seguretat per a evitar el control policial.

 

Fases de la investigació

Esta primera fase de la investigació va culminar amb la detenció de 22 persones, sis de les que van ser ingressades a la presó. Neutralitzada la cúpula de l’organització, els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van continuar amb les perquisicions per a acabar amb el segon nivell dins del clan.

 

Els integrants d’eixe escalafó s’encarregaven del manteniment dels pisos i de la venda de substàncies estupefaents en ells. Al mateix temps, exercien de correus de la droga per a proveir eixos llocs i feien faenes de vigilància per a detectar la presència policial.

 

En esta segona fase es va establir un dispositiu policial especial perfectament coordinat a Alacant i Sant Vicent del Raspeig, en el que els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van capturar a altres 21 persones i van fer set registres en diferents cases.

 

Per a fer este segon operatiu es va comptar amb el suport d’agents de G.O.R. de la Comissaria Nord, de l’O.P.R. de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant i de la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

D’eixa manera es va desarticular definitivament este entramat criminal i es va clausurar les diferents sales que fins hui funcionaven les 24 hores de dia els 365 dies de l’any, com és el cas del punt negre de venda de drogues en la zona del Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Els detinguts 30 hòmens i 13 dones-, la majoria de nacionalitat espanyola, d’entre 20 i 58 anys, han sigut acusats de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i contra la seguretat del trànsit, entre altres delictes.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU