18.6 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Cau la principal banda de narcos d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig amb 43 detinguts

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 43 persones després de desarticular la principal organització dedicada al tràfic de drogues en la zona nord d’Alacant i a Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), que controlava els importants punts de venda a la menuda de la capital i operava a través de narco-pisos.

 

Eixos funcionaven les 24 hores del dia i estaven situats en la zona nord de la ciutat d’Alacant i en el camí del Rodalet del municipi Sant Vicent del Raspeig. A demés, la banda distribuïa les substàncies estupefaents a altres narcos de menor entitat de tota la província, segons un comunicat de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional.

 

En l’operació conjunta dels dos cossos, que s’ha fet en dos fases, s’han intervingut tres quilos de cocaïna, 80 grams d’heroïna, tres quilos de marihuana, 50 grams d’haixix, 19.000 euros en efectiu, set cotxes d’alta gamma, una pistola semiautomàtica llesta per a fer foc i quatre armes simulades.

 

8 detinguts han entrat en presó

També s’han confiscat un gran número de mòbils, ordinadors, anotacions comptables, balances, armes blanques, màquines de comptar bitllets, dispositius electrònics i útils per al tall i la distribució de substàncies estupefaents. Huit dels arrestats, considerats els principals líders de l’entramat, han ingressat a la presó.

 

La investigació ha sigut duta a terme per agents del Grup I de Crim Organitzat de la BPPJ de la Comissaria Provincial d’Alacant, en coordinació amb la Comissaria Nord d’Alacant i amb el Grup d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig.

 

En la primera fase de la intervenció es va disposar un operatiu policial centrat en la captura dels principals responsables de l’organització que formaven part d’un clan familiar i que controlaven la venda de substàncies estupefaents en les diferents sales localitzades en la zona nord d’Alacant i en Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Des d’eixes cases es traficava amb tota classe de substàncies estupefaents, com a cocaïna, heroïna, haixix i marihuana. La banda estava clarament jerarquitzada i prenia grans mesures de seguretat per a evitar el control policial.

 

Fases de la investigació

Esta primera fase de la investigació va culminar amb la detenció de 22 persones, sis de les que van ser ingressades a la presó. Neutralitzada la cúpula de l’organització, els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van continuar amb les perquisicions per a acabar amb el segon nivell dins del clan.

 

Els integrants d’eixe escalafó s’encarregaven del manteniment dels pisos i de la venda de substàncies estupefaents en ells. Al mateix temps, exercien de correus de la droga per a proveir eixos llocs i feien faenes de vigilància per a detectar la presència policial.

 

En esta segona fase es va establir un dispositiu policial especial perfectament coordinat a Alacant i Sant Vicent del Raspeig, en el que els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van capturar a altres 21 persones i van fer set registres en diferents cases.

 

Per a fer este segon operatiu es va comptar amb el suport d’agents de G.O.R. de la Comissaria Nord, de l’O.P.R. de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant i de la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

D’eixa manera es va desarticular definitivament este entramat criminal i es va clausurar les diferents sales que fins hui funcionaven les 24 hores de dia els 365 dies de l’any, com és el cas del punt negre de venda de drogues en la zona del Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Els detinguts 30 hòmens i 13 dones-, la majoria de nacionalitat espanyola, d’entre 20 i 58 anys, han sigut acusats de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i contra la seguretat del trànsit, entre altres delictes.

Últimes notícies

Hisenda ha oferit a les comunitats autònomes un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028

Hisenda ha oferit a les comunitats un objectiu de dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028 en el CPFF. La mesura afig 5.485 milions de marge i la seua aprovació és previsible.

Les comunitats rebran un rècord de 157.731 milions en lliuraments a compte en 2026

Hisenda ha confirmat que en 2026 les comunitats rebran 157.731 milions en lliuraments a compte, un 7% més que enguany. El CPFF fixa a més un dèficit del 0,1% del PIB per a 2026-2028.

Merino acudix al CPFF amb poques esperances d’avanços en el finançament autonòmic

La consellera d'Hisenda en funcions ha acudit al CPFF amb 'poques esperances' de progrés en la reforma del sistema. Exigix un fons d'anivellament i abordarà el FLA extraordinari.

Familiars de les víctimes de la DANA es concentren davant el Congrés contra la gestió de Mazón

Un centenar de familiars i amics de les víctimes de la DANA s'ha concentrat davant el Congrés per a retraure a Carlos Mazón la seua gestió del temporal en la Comunitat Valenciana.

La seu del PP de Castelló ha començat el dia amb pintades contra Mazón

La seu del PP de Castelló ha aparegut amb pintades contra Mazón que esmenten a Arran. El partit ha denunciat els fets com a delicte d'odi i ha rebutjat la intimidació.

El juí a l’alcalde d’Orihuela, Pepe Vegara, per presumpta falsedat arrancarà el divendres 21

El juí contra Pepe Vegara i tres empresaris per presumpta falsedat documental i frau fiscal arrancarà el dia 21 després d'ajornar-se per un problema mèdic. La Fiscalia sol·licita set anys de presó per a l'alcalde.

Mazón diu que no va contestar a Pradas perquè podia tindre el mòbil en la motxilla

El president en funcions ha explicat en el Congrés que no va respondre a dos crides de la exconsellera d'Interior perquè podia tindre el mòbil en la motxilla o estar en altres gestions. Ha subratllat que la decisió del missatge d'alerta no li corresponia i ha denunciat faules sobre el seu itinerari.

Dos detinguts per agredir amb un martell a un veí de Novelda

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 24 anys per una agressió amb martell en un parc de Novelda. La víctima va patir ferides greus al cap.