Cau la principal banda de narcos d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig amb 43 detinguts

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 43 persones després de desarticular la principal organització dedicada al tràfic de drogues en la zona nord d’Alacant i a Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), que controlava els importants punts de venda a la menuda de la capital i operava a través de narco-pisos.

 

Eixos funcionaven les 24 hores del dia i estaven situats en la zona nord de la ciutat d’Alacant i en el camí del Rodalet del municipi Sant Vicent del Raspeig. A demés, la banda distribuïa les substàncies estupefaents a altres narcos de menor entitat de tota la província, segons un comunicat de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional.

 

En l’operació conjunta dels dos cossos, que s’ha fet en dos fases, s’han intervingut tres quilos de cocaïna, 80 grams d’heroïna, tres quilos de marihuana, 50 grams d’haixix, 19.000 euros en efectiu, set cotxes d’alta gamma, una pistola semiautomàtica llesta per a fer foc i quatre armes simulades.

 

8 detinguts han entrat en presó

També s’han confiscat un gran número de mòbils, ordinadors, anotacions comptables, balances, armes blanques, màquines de comptar bitllets, dispositius electrònics i útils per al tall i la distribució de substàncies estupefaents. Huit dels arrestats, considerats els principals líders de l’entramat, han ingressat a la presó.

 

La investigació ha sigut duta a terme per agents del Grup I de Crim Organitzat de la BPPJ de la Comissaria Provincial d’Alacant, en coordinació amb la Comissaria Nord d’Alacant i amb el Grup d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig.

 

En la primera fase de la intervenció es va disposar un operatiu policial centrat en la captura dels principals responsables de l’organització que formaven part d’un clan familiar i que controlaven la venda de substàncies estupefaents en les diferents sales localitzades en la zona nord d’Alacant i en Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Des d’eixes cases es traficava amb tota classe de substàncies estupefaents, com a cocaïna, heroïna, haixix i marihuana. La banda estava clarament jerarquitzada i prenia grans mesures de seguretat per a evitar el control policial.

 

Fases de la investigació

Esta primera fase de la investigació va culminar amb la detenció de 22 persones, sis de les que van ser ingressades a la presó. Neutralitzada la cúpula de l’organització, els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van continuar amb les perquisicions per a acabar amb el segon nivell dins del clan.

 

Els integrants d’eixe escalafó s’encarregaven del manteniment dels pisos i de la venda de substàncies estupefaents en ells. Al mateix temps, exercien de correus de la droga per a proveir eixos llocs i feien faenes de vigilància per a detectar la presència policial.

 

En esta segona fase es va establir un dispositiu policial especial perfectament coordinat a Alacant i Sant Vicent del Raspeig, en el que els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van capturar a altres 21 persones i van fer set registres en diferents cases.

 

Per a fer este segon operatiu es va comptar amb el suport d’agents de G.O.R. de la Comissaria Nord, de l’O.P.R. de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant i de la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

D’eixa manera es va desarticular definitivament este entramat criminal i es va clausurar les diferents sales que fins hui funcionaven les 24 hores de dia els 365 dies de l’any, com és el cas del punt negre de venda de drogues en la zona del Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Els detinguts 30 hòmens i 13 dones-, la majoria de nacionalitat espanyola, d’entre 20 i 58 anys, han sigut acusats de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i contra la seguretat del trànsit, entre altres delictes.

Últimes notícies

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.

València garantirà 218 obres de Sorolla durant fins a 15 anys amb un lloguer de 19,7 milions

El Consell ha autoritzat un contracte d’arrendament amb la Hispanic Society of America que permetrà exhibir de manera estable 218 obres de Joaquín Sorolla a València durant fins a 15 anys.