Cau la principal banda de narcos d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig amb 43 detinguts

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 43 persones després de desarticular la principal organització dedicada al tràfic de drogues en la zona nord d’Alacant i a Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), que controlava els importants punts de venda a la menuda de la capital i operava a través de narco-pisos.

 

Eixos funcionaven les 24 hores del dia i estaven situats en la zona nord de la ciutat d’Alacant i en el camí del Rodalet del municipi Sant Vicent del Raspeig. A demés, la banda distribuïa les substàncies estupefaents a altres narcos de menor entitat de tota la província, segons un comunicat de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional.

 

En l’operació conjunta dels dos cossos, que s’ha fet en dos fases, s’han intervingut tres quilos de cocaïna, 80 grams d’heroïna, tres quilos de marihuana, 50 grams d’haixix, 19.000 euros en efectiu, set cotxes d’alta gamma, una pistola semiautomàtica llesta per a fer foc i quatre armes simulades.

 

8 detinguts han entrat en presó

També s’han confiscat un gran número de mòbils, ordinadors, anotacions comptables, balances, armes blanques, màquines de comptar bitllets, dispositius electrònics i útils per al tall i la distribució de substàncies estupefaents. Huit dels arrestats, considerats els principals líders de l’entramat, han ingressat a la presó.

 

La investigació ha sigut duta a terme per agents del Grup I de Crim Organitzat de la BPPJ de la Comissaria Provincial d’Alacant, en coordinació amb la Comissaria Nord d’Alacant i amb el Grup d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig.

 

En la primera fase de la intervenció es va disposar un operatiu policial centrat en la captura dels principals responsables de l’organització que formaven part d’un clan familiar i que controlaven la venda de substàncies estupefaents en les diferents sales localitzades en la zona nord d’Alacant i en Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Des d’eixes cases es traficava amb tota classe de substàncies estupefaents, com a cocaïna, heroïna, haixix i marihuana. La banda estava clarament jerarquitzada i prenia grans mesures de seguretat per a evitar el control policial.

 

Fases de la investigació

Esta primera fase de la investigació va culminar amb la detenció de 22 persones, sis de les que van ser ingressades a la presó. Neutralitzada la cúpula de l’organització, els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van continuar amb les perquisicions per a acabar amb el segon nivell dins del clan.

 

Els integrants d’eixe escalafó s’encarregaven del manteniment dels pisos i de la venda de substàncies estupefaents en ells. Al mateix temps, exercien de correus de la droga per a proveir eixos llocs i feien faenes de vigilància per a detectar la presència policial.

 

En esta segona fase es va establir un dispositiu policial especial perfectament coordinat a Alacant i Sant Vicent del Raspeig, en el que els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van capturar a altres 21 persones i van fer set registres en diferents cases.

 

Per a fer este segon operatiu es va comptar amb el suport d’agents de G.O.R. de la Comissaria Nord, de l’O.P.R. de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant i de la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

D’eixa manera es va desarticular definitivament este entramat criminal i es va clausurar les diferents sales que fins hui funcionaven les 24 hores de dia els 365 dies de l’any, com és el cas del punt negre de venda de drogues en la zona del Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Els detinguts 30 hòmens i 13 dones-, la majoria de nacionalitat espanyola, d’entre 20 i 58 anys, han sigut acusats de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i contra la seguretat del trànsit, entre altres delictes.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.