Cau la principal banda de narcos d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig amb 43 detinguts

 

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut a 43 persones després de desarticular la principal organització dedicada al tràfic de drogues en la zona nord d’Alacant i a Sant Vicent del Raspeig, en l’Alacantí (Alacant), que controlava els importants punts de venda a la menuda de la capital i operava a través de narco-pisos.

 

Eixos funcionaven les 24 hores del dia i estaven situats en la zona nord de la ciutat d’Alacant i en el camí del Rodalet del municipi Sant Vicent del Raspeig. A demés, la banda distribuïa les substàncies estupefaents a altres narcos de menor entitat de tota la província, segons un comunicat de la Guàrdia Civil i de la Policia Nacional.

 

En l’operació conjunta dels dos cossos, que s’ha fet en dos fases, s’han intervingut tres quilos de cocaïna, 80 grams d’heroïna, tres quilos de marihuana, 50 grams d’haixix, 19.000 euros en efectiu, set cotxes d’alta gamma, una pistola semiautomàtica llesta per a fer foc i quatre armes simulades.

 

8 detinguts han entrat en presó

També s’han confiscat un gran número de mòbils, ordinadors, anotacions comptables, balances, armes blanques, màquines de comptar bitllets, dispositius electrònics i útils per al tall i la distribució de substàncies estupefaents. Huit dels arrestats, considerats els principals líders de l’entramat, han ingressat a la presó.

 

La investigació ha sigut duta a terme per agents del Grup I de Crim Organitzat de la BPPJ de la Comissaria Provincial d’Alacant, en coordinació amb la Comissaria Nord d’Alacant i amb el Grup d’Investigació de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig.

 

En la primera fase de la intervenció es va disposar un operatiu policial centrat en la captura dels principals responsables de l’organització que formaven part d’un clan familiar i que controlaven la venda de substàncies estupefaents en les diferents sales localitzades en la zona nord d’Alacant i en Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Des d’eixes cases es traficava amb tota classe de substàncies estupefaents, com a cocaïna, heroïna, haixix i marihuana. La banda estava clarament jerarquitzada i prenia grans mesures de seguretat per a evitar el control policial.

 

Fases de la investigació

Esta primera fase de la investigació va culminar amb la detenció de 22 persones, sis de les que van ser ingressades a la presó. Neutralitzada la cúpula de l’organització, els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van continuar amb les perquisicions per a acabar amb el segon nivell dins del clan.

 

Els integrants d’eixe escalafó s’encarregaven del manteniment dels pisos i de la venda de substàncies estupefaents en ells. Al mateix temps, exercien de correus de la droga per a proveir eixos llocs i feien faenes de vigilància per a detectar la presència policial.

 

En esta segona fase es va establir un dispositiu policial especial perfectament coordinat a Alacant i Sant Vicent del Raspeig, en el que els agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil van capturar a altres 21 persones i van fer set registres en diferents cases.

 

Per a fer este segon operatiu es va comptar amb el suport d’agents de G.O.R. de la Comissaria Nord, de l’O.P.R. de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana d’Alacant i de la USECIC de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant.

 

D’eixa manera es va desarticular definitivament este entramat criminal i es va clausurar les diferents sales que fins hui funcionaven les 24 hores de dia els 365 dies de l’any, com és el cas del punt negre de venda de drogues en la zona del Rodalet de Sant Vicent del Raspeig.

 

Els detinguts –30 hòmens i 13 dones-, la majoria de nacionalitat espanyola, d’entre 20 i 58 anys, han sigut acusats de pertinença a organització criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes, blanqueig de capitals i contra la seguretat del trànsit, entre altres delictes.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.