Cau una banda de segrestadors que demana 5 milions de rescat per una víctima tancada en una nau de València

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup de segrestadors i ha detingut als seus dos líders, als que se’ls atribuïx el segrest d’un veí de Gijón (Astúries), a qui van tindre retingut cinc dies en una nau industrial de València, i que van exigir cinc milions d’euros pel seu alliberament.

 

En el registre de la nau, situada en la perifèria de la capital valenciana, els agents van localitzar el cotxe usat en el segrest, que havia sigut robat, i diferents aparells disposats per a la comissió de nous segrestos, ha informat la Guàrdia Civil en una nota. A demés, es van trobar garrafes que contenien uns 250 litres d’àcid sulfúric.

 

El segrestat va ser alliberat en una localitat de la província d’Albacete pels segrestadors davant de la pressió policial i van ser detinguts mesos després. La investigació va començar el mes de març passat després de la desaparició de la víctima, que va ser assaltat a punta de pistola mentres es trobava treballant en l’empresa familiar, i obligat a introduir-se en el maleter d’un cotxe.

 

Un d’ells havia sigut detingut per fets pareguts

El dia després, els delinqüents es van posar en contacte amb un familiar de la víctima a qui van exigir 5 milions d’euros pel seu alliberament. Els agents, de la Unitat Central Operativa (UCO) i de la Comandància de Gijón, van confirmar que la víctima havia sigut traslladada fins a algun punt del llevant i van localitzar els cotxes que van usar per a cometre el fet i traslladar al segrestat, i per a fer faenes de vigilància.

 

Les investigacions van portar fins a la nau industrial, i a acreditar la implicació directa en els fets de dos persones, una de les que es desplaçava habitualment per l’A-3 en direcció a València usant documentació falsa. El vehicle d’esta persona comptava amb un sofisticat sistema d’ocultació d’accés a dobles fons i en el mateix es van trobar telèfons mòbils, tres jocs de matrícules falsificades, brides, un rotatiu policial, esprais, passamuntanyes, cinta americana, grillons i diversa roba.

 

Els dos detinguts, de 38 i 51 anys, veïns de dos de localitats del nord de la Comunitat de Madrid, tenen un ampli historial delictiu, incloent la comissió d’un segrest a Madrid amb anterioritat, en el que un d’ells va resultar detingut. Els dos es troben a la presó preventiva sense fiança.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.