Cau una banda de segrestadors que demana 5 milions de rescat per una víctima tancada en una nau de València

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup de segrestadors i ha detingut als seus dos líders, als que se’ls atribuïx el segrest d’un veí de Gijón (Astúries), a qui van tindre retingut cinc dies en una nau industrial de València, i que van exigir cinc milions d’euros pel seu alliberament.

 

En el registre de la nau, situada en la perifèria de la capital valenciana, els agents van localitzar el cotxe usat en el segrest, que havia sigut robat, i diferents aparells disposats per a la comissió de nous segrestos, ha informat la Guàrdia Civil en una nota. A demés, es van trobar garrafes que contenien uns 250 litres d’àcid sulfúric.

 

El segrestat va ser alliberat en una localitat de la província d’Albacete pels segrestadors davant de la pressió policial i van ser detinguts mesos després. La investigació va començar el mes de març passat després de la desaparició de la víctima, que va ser assaltat a punta de pistola mentres es trobava treballant en l’empresa familiar, i obligat a introduir-se en el maleter d’un cotxe.

 

Un d’ells havia sigut detingut per fets pareguts

El dia després, els delinqüents es van posar en contacte amb un familiar de la víctima a qui van exigir 5 milions d’euros pel seu alliberament. Els agents, de la Unitat Central Operativa (UCO) i de la Comandància de Gijón, van confirmar que la víctima havia sigut traslladada fins a algun punt del llevant i van localitzar els cotxes que van usar per a cometre el fet i traslladar al segrestat, i per a fer faenes de vigilància.

 

Les investigacions van portar fins a la nau industrial, i a acreditar la implicació directa en els fets de dos persones, una de les que es desplaçava habitualment per l’A-3 en direcció a València usant documentació falsa. El vehicle d’esta persona comptava amb un sofisticat sistema d’ocultació d’accés a dobles fons i en el mateix es van trobar telèfons mòbils, tres jocs de matrícules falsificades, brides, un rotatiu policial, esprais, passamuntanyes, cinta americana, grillons i diversa roba.

 

Els dos detinguts, de 38 i 51 anys, veïns de dos de localitats del nord de la Comunitat de Madrid, tenen un ampli historial delictiu, incloent la comissió d’un segrest a Madrid amb anterioritat, en el que un d’ells va resultar detingut. Els dos es troben a la presó preventiva sense fiança.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.