Cau una banda de segrestadors que demana 5 milions de rescat per una víctima tancada en una nau de València

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup de segrestadors i ha detingut als seus dos líders, als que se’ls atribuïx el segrest d’un veí de Gijón (Astúries), a qui van tindre retingut cinc dies en una nau industrial de València, i que van exigir cinc milions d’euros pel seu alliberament.

 

En el registre de la nau, situada en la perifèria de la capital valenciana, els agents van localitzar el cotxe usat en el segrest, que havia sigut robat, i diferents aparells disposats per a la comissió de nous segrestos, ha informat la Guàrdia Civil en una nota. A demés, es van trobar garrafes que contenien uns 250 litres d’àcid sulfúric.

 

El segrestat va ser alliberat en una localitat de la província d’Albacete pels segrestadors davant de la pressió policial i van ser detinguts mesos després. La investigació va començar el mes de març passat després de la desaparició de la víctima, que va ser assaltat a punta de pistola mentres es trobava treballant en l’empresa familiar, i obligat a introduir-se en el maleter d’un cotxe.

 

Un d’ells havia sigut detingut per fets pareguts

El dia després, els delinqüents es van posar en contacte amb un familiar de la víctima a qui van exigir 5 milions d’euros pel seu alliberament. Els agents, de la Unitat Central Operativa (UCO) i de la Comandància de Gijón, van confirmar que la víctima havia sigut traslladada fins a algun punt del llevant i van localitzar els cotxes que van usar per a cometre el fet i traslladar al segrestat, i per a fer faenes de vigilància.

 

Les investigacions van portar fins a la nau industrial, i a acreditar la implicació directa en els fets de dos persones, una de les que es desplaçava habitualment per l’A-3 en direcció a València usant documentació falsa. El vehicle d’esta persona comptava amb un sofisticat sistema d’ocultació d’accés a dobles fons i en el mateix es van trobar telèfons mòbils, tres jocs de matrícules falsificades, brides, un rotatiu policial, esprais, passamuntanyes, cinta americana, grillons i diversa roba.

 

Els dos detinguts, de 38 i 51 anys, veïns de dos de localitats del nord de la Comunitat de Madrid, tenen un ampli historial delictiu, incloent la comissió d’un segrest a Madrid amb anterioritat, en el que un d’ells va resultar detingut. Els dos es troben a la presó preventiva sense fiança.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.