Cau una banda de segrestadors que demana 5 milions de rescat per una víctima tancada en una nau de València

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup de segrestadors i ha detingut als seus dos líders, als que se’ls atribuïx el segrest d’un veí de Gijón (Astúries), a qui van tindre retingut cinc dies en una nau industrial de València, i que van exigir cinc milions d’euros pel seu alliberament.

 

En el registre de la nau, situada en la perifèria de la capital valenciana, els agents van localitzar el cotxe usat en el segrest, que havia sigut robat, i diferents aparells disposats per a la comissió de nous segrestos, ha informat la Guàrdia Civil en una nota. A demés, es van trobar garrafes que contenien uns 250 litres d’àcid sulfúric.

 

El segrestat va ser alliberat en una localitat de la província d’Albacete pels segrestadors davant de la pressió policial i van ser detinguts mesos després. La investigació va començar el mes de març passat després de la desaparició de la víctima, que va ser assaltat a punta de pistola mentres es trobava treballant en l’empresa familiar, i obligat a introduir-se en el maleter d’un cotxe.

 

Un d’ells havia sigut detingut per fets pareguts

El dia després, els delinqüents es van posar en contacte amb un familiar de la víctima a qui van exigir 5 milions d’euros pel seu alliberament. Els agents, de la Unitat Central Operativa (UCO) i de la Comandància de Gijón, van confirmar que la víctima havia sigut traslladada fins a algun punt del llevant i van localitzar els cotxes que van usar per a cometre el fet i traslladar al segrestat, i per a fer faenes de vigilància.

 

Les investigacions van portar fins a la nau industrial, i a acreditar la implicació directa en els fets de dos persones, una de les que es desplaçava habitualment per l’A-3 en direcció a València usant documentació falsa. El vehicle d’esta persona comptava amb un sofisticat sistema d’ocultació d’accés a dobles fons i en el mateix es van trobar telèfons mòbils, tres jocs de matrícules falsificades, brides, un rotatiu policial, esprais, passamuntanyes, cinta americana, grillons i diversa roba.

 

Els dos detinguts, de 38 i 51 anys, veïns de dos de localitats del nord de la Comunitat de Madrid, tenen un ampli historial delictiu, incloent la comissió d’un segrest a Madrid amb anterioritat, en el que un d’ells va resultar detingut. Els dos es troben a la presó preventiva sense fiança.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.