Cau una banda de segrestadors que demana 5 milions de rescat per una víctima tancada en una nau de València

 

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup de segrestadors i ha detingut als seus dos líders, als que se’ls atribuïx el segrest d’un veí de Gijón (Astúries), a qui van tindre retingut cinc dies en una nau industrial de València, i que van exigir cinc milions d’euros pel seu alliberament.

 

En el registre de la nau, situada en la perifèria de la capital valenciana, els agents van localitzar el cotxe usat en el segrest, que havia sigut robat, i diferents aparells disposats per a la comissió de nous segrestos, ha informat la Guàrdia Civil en una nota. A demés, es van trobar garrafes que contenien uns 250 litres d’àcid sulfúric.

 

El segrestat va ser alliberat en una localitat de la província d’Albacete pels segrestadors davant de la pressió policial i van ser detinguts mesos després. La investigació va començar el mes de març passat després de la desaparició de la víctima, que va ser assaltat a punta de pistola mentres es trobava treballant en l’empresa familiar, i obligat a introduir-se en el maleter d’un cotxe.

 

Un d’ells havia sigut detingut per fets pareguts

El dia després, els delinqüents es van posar en contacte amb un familiar de la víctima a qui van exigir 5 milions d’euros pel seu alliberament. Els agents, de la Unitat Central Operativa (UCO) i de la Comandància de Gijón, van confirmar que la víctima havia sigut traslladada fins a algun punt del llevant i van localitzar els cotxes que van usar per a cometre el fet i traslladar al segrestat, i per a fer faenes de vigilància.

 

Les investigacions van portar fins a la nau industrial, i a acreditar la implicació directa en els fets de dos persones, una de les que es desplaçava habitualment per l’A-3 en direcció a València usant documentació falsa. El vehicle d’esta persona comptava amb un sofisticat sistema d’ocultació d’accés a dobles fons i en el mateix es van trobar telèfons mòbils, tres jocs de matrícules falsificades, brides, un rotatiu policial, esprais, passamuntanyes, cinta americana, grillons i diversa roba.

 

Els dos detinguts, de 38 i 51 anys, veïns de dos de localitats del nord de la Comunitat de Madrid, tenen un ampli historial delictiu, incloent la comissió d’un segrest a Madrid amb anterioritat, en el que un d’ells va resultar detingut. Els dos es troben a la presó preventiva sense fiança.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.