Cau una organització criminal que estafava en webs de compravenda de vehicles

El virus Varenyky espia els usuaris que accepten la seva intrusió amb 'spam' de verificació

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

En Llíria, municipi de la comarca del Camp de Túria (València), agents de la Guàrdia Civil han procedit a la detenció dels components d’un grup criminal dedicat a la comissió d’estafes en diferents webs de compravenda de vehicles. En total, haurien comés un total de 15 estafes.

 

Els autors d’estos fets, de nacionalitat espanyola i búlgara, són 5 persones que tenen entre 22 i 55 anys. Segons els investigadors, i dins del marc de l’operació TREDELO, han actuat en les províncies de València, Alacant, Castelló, Almeria, Cadis, Cantàbria, Huelva, Madrid, Osca, Biscaia i Sòria. Les detencions dels integrants del grup criminal s’han desenvolupat de forma coordinada amb la Guàrdia Civil de Tarragona i Osca.

 

Modus operandi

En primer lloc, els presumptes autors obtenien les dades i imàtgens dels vehicles anunciats d’una de les webs de compravenda. En alguns casos arribaven, fins i tot, a contactar amb els propietaris dels vehicles, per a fer-se passar per suposats compradors. Els sol·licitaven còpia de la documentació del vehicle o del DNI dels titulars, amb l’excusa de realitzar un contracte de compravenda del vehicle, i que en cap dels casos s’arribava a materialitzar.

 

Una volta els estafadors tenien les imàtgens del vehicle i, fins i tot, còpies de la documentació del vehicle o de la documentació del seu titular legítim, duplicaven l’anunci en una segona web de compravenda a un preu menor. D’esta forma, quan els compradors s’interessaven per la compra d’este vehicle, els estafadors aportaven la documentació obtinguda anteriorment i es guanyaven la confiança de les víctimes.

 

Posteriorment, els estafadors anaven progressivament sol·licitant l’execució de transferències d’efectiu en concepte de reserva, despeses de transport del vehicle, canvi de titular, etc. Una volta la víctima havia fet diferents transferències durant el procés de compra, es donava compte que estava patint una estafa. En eixe moment, els integrants de l’organització pronunciaven tota classe d’amenaces amb la finalitat de què els perjudicats no presentaren denúncia.

 

El grup criminal es trobava constituït, en part, per diferents membres d’una mateixa família, i que s’organitzaven per a la comissió de les estafes. Un primer escaló de l’organització es dedicava a fer-se passar per suposats compradors per a obtindre la documentació dels vehicles i dels seus titulars. Un segon escaló s’encarregava de duplicar l’anunci en altres webs. I, finalment, un tercer escaló, encarregat de l’obertura de comptes bancaris, destinació de l’efectiu estafat.

 

Les investigacions es remunten al mes de febrer de 2019, moment en el què un perjudicat d’una d’estes estafes fica en coneixement dels investigadors estos fets. Una volta iniciades les labors d’investigació, es relacionen un total de 5 persones, totes elles integrants d’este grup criminal amb 15 estafes per un valor total que ascendix a 19.000 euros. Se’ls acusa de delictes d’usurpació d’estat civil i pertinença a organització criminal. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció nº 5 de Lliría.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.

Castelló i Almeria busquen a Castalia el primer colp de mà cap a Primera Divisió

Castelló i Almeria s’enfronten este dissabte al SkyFy Castalia en l’anada de les semifinals del play-off d’ascens, amb els orelluts somiant a tornar a Primera 35 anys després i els andalusos buscant un nou intent d’ascens.

El València Basket acomiada Cristina Ouviña després de sis temporades plenes de títols

La base aragonesa Cristina Ouviña tanca la seua etapa al València Basket després de sis temporades en què ha sigut clau en tots els títols del club i es despedeix com una de les grans llegendes de la ‘Família Taronja’.

El Consell destina 26,7 milions a replantar els camps arrasats per la dana d’octubre

El Consell ha aprovat un decret que mobilitza 26,7 milions d’euros en ajudes directes de minimis per a replantar cultius llenyosos destruïts per la dana del 29 d’octubre de 2024. Els agricultors rebran 6.000 euros per hectàrea per a recuperar la seua capacitat productiva.

Comença amb retard la reunió entre Educació i sindicats després de quatre dies de paró

La mesa sectorial entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents s'ha reunit de nou este divendres, amb 45 minuts de retard i en la vintena jornada lectiva de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari.

El jutjat de la DANA obri a Mazón totes les resolucions i diligències de la causa

El jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la DANA posa a disposició de la defensa de Carlos Mazón totes les resolucions i diligències dictades, després que l expresident s haja personat formalment en la causa.