Troben centenars de tombes en un internat per a xiquets

 

Un grup indígena canadenc ha anunciat el descobriment de centenars de tombes sense identificar en els terrenys d’una antiga residència escolar en la qual van ser internats a la força milers de xiquets durant quasi un segle.

El grup indígena cowessess, a la província de Saskatchewan, en l’oest del Canadà, va dir que ha descobert les tombes en els terrenys de l’escola residencial Marieval, que va estar en funcionament entre 1899 i 1997, uns 2.500 quilòmetres al nord-oest de Toronto.

És el segon descobriment de centenars de tombes no senyalitzades en terrenys d’antigues residències escolars canadenques en les últimes setmanes.

El passat 28 de maig, Rosanne Casimir, cap dels tk’emlúps et secwépemc, un grup indígena de la província de la Columbia Britànica, també en l’oest del Canadà, va informar del descobriment de les restes de 215 xiquets aborígens enterrats en tombes no marcades en la residència escolar de Kamloops.

 

“Tràgic, però no sorprenent”

 

En tots dos casos, les tombes han sigut descobertes utilitzant radar de penetració de terreny.

El cap de l’Assemblea de Primeres Nacions (AFN per les seues sigles en anglés), el grup que representa als diferents grups indígenes del país va assenyalar en Twitter que “les notícies del descobriment de centenars de tombes sense marcar en la primera nació cowessess és absolutament tràgic però no sorprenent”.

“Sol·licite a tots els canadencs a estar al costat dels indígenes en estos moments extremadament difícils i emocionals”, va afegir.

Per part seua, la Federació de Nacions Indígenes Sobiranes (FSIN) de Saskatchewan, que representa als 74 grups indígenes de la província, va assenyalar que és més que probable que en els pròxims dies apareguen nombroses noves tombes sense identificar en altres residències escolars.

FSIN ha iniciat una cerca sistemàtica en la majoria de les escoles residencials situades en Saskatchewan, més de 20, des que es va anunciar el descobriment de les restes humanes en Kamloops.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.