Cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública

 

La Guàrdia Civil, en el marc de les operacions “MONFO i MORQUÍ”, ha detingut a 5 persones per delictes contra la salut pública (cultiu de marihuana), defraudació de fluids elèctrics i falsificació de document públic en els termes municipals de Montesa i Agullent.

A principis de l’agost passat va començar l’operació “MONFO”, els investigadors van realitzar una sèrie d’inspeccions oculars centrant-se en una parcel·la disseminada als afores del terme municipal de Montesa.

Fruit d’estes investigacions, el dia 23 d’agost els agents van procedir al registre de la parcel·la ressenyada, la qual posseïa un habitatge en el seu interior. Després del registre, els investigadors van trobar una plantació indoor de 600 plantes de marihuana.

Seguidament, en la inspecció ocular es va poder verificar que el subministrament elèctric del domicili estava adquirint-se a través de la xarxa pública.

Eixe mateix dia, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció de dos homes de 21 anys, tots dos de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics.

També es van intervindre diversos efectes que contribuïen al bon desenvolupament de les plantes de marihuana.

Posteriorment, el 2 de setembre els investigadors van aconseguir localitzar als vertaders arrendataris de l’habitatge; un home de 43 anys, de nacionalitat espanyola, i una dona de 41 de la mateixa nacionalitat.

Els quals permetien que els detinguts residiren allí. L’home, per a aconseguir llogar l’habitatge, va adjuntar una nòmina falsa que l’identificava com a membre de les Forces Armades Espanyoles. Pel que tots dos arrendataris van ser detinguts per un delicte de falsedat documental.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Xativa.

A més d’estes detencions, el passat 30 d’agost, dins de l’operació “MORQUÍ”, els investigadors van realitzar un registre en una casa de camp pertanyent al terme municipal d’Agullent.

En esta inspecció ocular, dins d’una caseta de ferramentes, havia construït un barandat amb la clara intenció d’ocultar una plantació de 230 plantes de marihuana. Així mateix, el subministrament elèctric de la qual es nodria la plantació provenia de la xarxa pública.

Per estos fets, la Guàrdia Civil d’Ontinyent va procedir a la detenció d’un home de 41 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics. Igualment, es va confiscar diferent material utilitzat per al bon desenvolupament de la plantació.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Ontinyent.

Últimes notícies

Ximo Puig recolza l’honradesa de Zapatero i confia que rebuig tots els dubtes

Ximo Puig expressa la seua confiança en l'honradesa de José Luis Rodríguez Zapatero i en l'actuació de la justícia, i dona per segur que l'expresident aclarirà totes les qüestions sobre el cas Plus ultra.

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.

El València Basket perseguix una Eurolliga històrica en la seua primera Final a Quatre

El València Basket disputa este divendres la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga, un format en el qual només dos debutants van aconseguir proclamar-se campions fa mes de dos decadas.

El professorat manté la pressió davant Educació en una jornada clau per a la vaga indefinida

El professorat torna a concentrar-se davant la Conselleria d'Educació en l'octau dia de vaga indefinida, mentres els sindicats valoren l'última oferta de l'administració amb una pujada salarial progressiva i canvis en plantilles i valencià.

Quasi 40 directors d’instituts de Castelló donen suport a la vaga indefinida i advertixen de possibles dimissions

Quasi quaranta directors i directores d'instituts públics de Castelló recolzen la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana i avisen que podrien dimitir si l'administració no desbloqueja la situació en els centres.

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.