11.5 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública

 

La Guàrdia Civil, en el marc de les operacions “MONFO i MORQUÍ”, ha detingut a 5 persones per delictes contra la salut pública (cultiu de marihuana), defraudació de fluids elèctrics i falsificació de document públic en els termes municipals de Montesa i Agullent.

A principis de l’agost passat va començar l’operació “MONFO”, els investigadors van realitzar una sèrie d’inspeccions oculars centrant-se en una parcel·la disseminada als afores del terme municipal de Montesa.

Fruit d’estes investigacions, el dia 23 d’agost els agents van procedir al registre de la parcel·la ressenyada, la qual posseïa un habitatge en el seu interior. Després del registre, els investigadors van trobar una plantació indoor de 600 plantes de marihuana.

Seguidament, en la inspecció ocular es va poder verificar que el subministrament elèctric del domicili estava adquirint-se a través de la xarxa pública.

Eixe mateix dia, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció de dos homes de 21 anys, tots dos de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics.

També es van intervindre diversos efectes que contribuïen al bon desenvolupament de les plantes de marihuana.

Posteriorment, el 2 de setembre els investigadors van aconseguir localitzar als vertaders arrendataris de l’habitatge; un home de 43 anys, de nacionalitat espanyola, i una dona de 41 de la mateixa nacionalitat.

Els quals permetien que els detinguts residiren allí. L’home, per a aconseguir llogar l’habitatge, va adjuntar una nòmina falsa que l’identificava com a membre de les Forces Armades Espanyoles. Pel que tots dos arrendataris van ser detinguts per un delicte de falsedat documental.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Xativa.

A més d’estes detencions, el passat 30 d’agost, dins de l’operació “MORQUÍ”, els investigadors van realitzar un registre en una casa de camp pertanyent al terme municipal d’Agullent.

En esta inspecció ocular, dins d’una caseta de ferramentes, havia construït un barandat amb la clara intenció d’ocultar una plantació de 230 plantes de marihuana. Així mateix, el subministrament elèctric de la qual es nodria la plantació provenia de la xarxa pública.

Per estos fets, la Guàrdia Civil d’Ontinyent va procedir a la detenció d’un home de 41 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics. Igualment, es va confiscar diferent material utilitzat per al bon desenvolupament de la plantació.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Ontinyent.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.