13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública

 

La Guàrdia Civil, en el marc de les operacions “MONFO i MORQUÍ”, ha detingut a 5 persones per delictes contra la salut pública (cultiu de marihuana), defraudació de fluids elèctrics i falsificació de document públic en els termes municipals de Montesa i Agullent.

A principis de l’agost passat va començar l’operació “MONFO”, els investigadors van realitzar una sèrie d’inspeccions oculars centrant-se en una parcel·la disseminada als afores del terme municipal de Montesa.

Fruit d’estes investigacions, el dia 23 d’agost els agents van procedir al registre de la parcel·la ressenyada, la qual posseïa un habitatge en el seu interior. Després del registre, els investigadors van trobar una plantació indoor de 600 plantes de marihuana.

Seguidament, en la inspecció ocular es va poder verificar que el subministrament elèctric del domicili estava adquirint-se a través de la xarxa pública.

Eixe mateix dia, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció de dos homes de 21 anys, tots dos de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics.

També es van intervindre diversos efectes que contribuïen al bon desenvolupament de les plantes de marihuana.

Posteriorment, el 2 de setembre els investigadors van aconseguir localitzar als vertaders arrendataris de l’habitatge; un home de 43 anys, de nacionalitat espanyola, i una dona de 41 de la mateixa nacionalitat.

Els quals permetien que els detinguts residiren allí. L’home, per a aconseguir llogar l’habitatge, va adjuntar una nòmina falsa que l’identificava com a membre de les Forces Armades Espanyoles. Pel que tots dos arrendataris van ser detinguts per un delicte de falsedat documental.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Xativa.

A més d’estes detencions, el passat 30 d’agost, dins de l’operació “MORQUÍ”, els investigadors van realitzar un registre en una casa de camp pertanyent al terme municipal d’Agullent.

En esta inspecció ocular, dins d’una caseta de ferramentes, havia construït un barandat amb la clara intenció d’ocultar una plantació de 230 plantes de marihuana. Així mateix, el subministrament elèctric de la qual es nodria la plantació provenia de la xarxa pública.

Per estos fets, la Guàrdia Civil d’Ontinyent va procedir a la detenció d’un home de 41 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics. Igualment, es va confiscar diferent material utilitzat per al bon desenvolupament de la plantació.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Ontinyent.

Últimes notícies

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.