Cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública

 

La Guàrdia Civil, en el marc de les operacions “MONFO i MORQUÍ”, ha detingut a 5 persones per delictes contra la salut pública (cultiu de marihuana), defraudació de fluids elèctrics i falsificació de document públic en els termes municipals de Montesa i Agullent.

A principis de l’agost passat va començar l’operació “MONFO”, els investigadors van realitzar una sèrie d’inspeccions oculars centrant-se en una parcel·la disseminada als afores del terme municipal de Montesa.

Fruit d’estes investigacions, el dia 23 d’agost els agents van procedir al registre de la parcel·la ressenyada, la qual posseïa un habitatge en el seu interior. Després del registre, els investigadors van trobar una plantació indoor de 600 plantes de marihuana.

Seguidament, en la inspecció ocular es va poder verificar que el subministrament elèctric del domicili estava adquirint-se a través de la xarxa pública.

Eixe mateix dia, agents de la Guàrdia Civil de Canals van procedir a la detenció de dos homes de 21 anys, tots dos de nacionalitat albanesa, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics.

També es van intervindre diversos efectes que contribuïen al bon desenvolupament de les plantes de marihuana.

Posteriorment, el 2 de setembre els investigadors van aconseguir localitzar als vertaders arrendataris de l’habitatge; un home de 43 anys, de nacionalitat espanyola, i una dona de 41 de la mateixa nacionalitat.

Els quals permetien que els detinguts residiren allí. L’home, per a aconseguir llogar l’habitatge, va adjuntar una nòmina falsa que l’identificava com a membre de les Forces Armades Espanyoles. Pel que tots dos arrendataris van ser detinguts per un delicte de falsedat documental.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Xativa.

A més d’estes detencions, el passat 30 d’agost, dins de l’operació “MORQUÍ”, els investigadors van realitzar un registre en una casa de camp pertanyent al terme municipal d’Agullent.

En esta inspecció ocular, dins d’una caseta de ferramentes, havia construït un barandat amb la clara intenció d’ocultar una plantació de 230 plantes de marihuana. Així mateix, el subministrament elèctric de la qual es nodria la plantació provenia de la xarxa pública.

Per estos fets, la Guàrdia Civil d’Ontinyent va procedir a la detenció d’un home de 41 anys, de nacionalitat espanyola, per un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluids elèctrics. Igualment, es va confiscar diferent material utilitzat per al bon desenvolupament de la plantació.

Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 d’Ontinyent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.