Cinc detinguts per tindre un sofisticat laboratori de marihuana en dos xalets de Paterna i Chiva

 

Els agents de la Policia Nacional han desmantellat un laboratori de marihuana en un xalet de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), i han detingut a cinc persones, dos dones i tres hómens d’entre 18 i 47 anys, d’origen suís i espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, frau elèctric i apropiació indeguda.

 

Els policies han fet dos registres en Paterna i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), a on han descobert el laboratori i han intervingut 723 plantes de marihuana amb un pes d’uns 95 quilos, 90 transformadors, 74 llums de 600 vats, dos aires condicionats, nou filtres d’ozó i sis de carboni, cablejat, 28 focus de llum, una màquina centrifugadora per a marihuana, una pistola de balins i alguna documentació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les investigacions es van iniciar en agost de l’any passat, quan els policies van tindre coneixement de l’existència d’un xalet en Torrent, en la comarca de l’Horta (València), en el que podia existir una plantació de marihuana.

 

Durant les investigacions els agents van descobrir que els habitants, un matrimoni suís, havia deixat el xalet de Torrent, amb evidències del possible cultiu de marihuana, per a traslladar-se a un altre de Chiva. Per este motiu, els policies han descobert que els sospitosos tenien un altre xalet situat en la Canyada, un barri de Paterna, en el que residia una parella espanyola que estava encarregada de la cura del laboratori de cultiu de marihuana.

 

Laboratori amb 705 plantes

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han fet un registre en el xalet de Paterna a on han detingut a dos persones i han desmantellar un sofisticat laboratori per al cultiu de marihuana que comptava amb 705 plantes amb un pes d’uns 93 quilos, 47 transformadors i 47 llums. A demés, han intervingut uns mobles que havien sigut denunciats com a robats del xalet de Torrent.

 

Després han fet un altre registre en el xalet de Chiva a on han detingut a tres persones d’origen suís, entre elles al considerat el cap del grup, i han intervinguts diferents objectes per a l’elaboració de laboratoris de marihuana, 18 plantes de marihuana, una pistola de balins i alguna documentació entre altres efectes.

 

Dels cinc detinguts, quatre han passat a disposició judicial, a on han decretat l’ingrés en presó de tres d’ells. 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.