11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Cinc detinguts per tindre un sofisticat laboratori de marihuana en dos xalets de Paterna i Chiva

 

Els agents de la Policia Nacional han desmantellat un laboratori de marihuana en un xalet de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), i han detingut a cinc persones, dos dones i tres hómens d’entre 18 i 47 anys, d’origen suís i espanyol, com a presumptes autors dels delictes de tràfic de drogues, frau elèctric i apropiació indeguda.

 

Els policies han fet dos registres en Paterna i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), a on han descobert el laboratori i han intervingut 723 plantes de marihuana amb un pes d’uns 95 quilos, 90 transformadors, 74 llums de 600 vats, dos aires condicionats, nou filtres d’ozó i sis de carboni, cablejat, 28 focus de llum, una màquina centrifugadora per a marihuana, una pistola de balins i alguna documentació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les investigacions es van iniciar en agost de l’any passat, quan els policies van tindre coneixement de l’existència d’un xalet en Torrent, en la comarca de l’Horta (València), en el que podia existir una plantació de marihuana.

 

Durant les investigacions els agents van descobrir que els habitants, un matrimoni suís, havia deixat el xalet de Torrent, amb evidències del possible cultiu de marihuana, per a traslladar-se a un altre de Chiva. Per este motiu, els policies han descobert que els sospitosos tenien un altre xalet situat en la Canyada, un barri de Paterna, en el que residia una parella espanyola que estava encarregada de la cura del laboratori de cultiu de marihuana.

 

Laboratori amb 705 plantes

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han fet un registre en el xalet de Paterna a on han detingut a dos persones i han desmantellar un sofisticat laboratori per al cultiu de marihuana que comptava amb 705 plantes amb un pes d’uns 93 quilos, 47 transformadors i 47 llums. A demés, han intervingut uns mobles que havien sigut denunciats com a robats del xalet de Torrent.

 

Després han fet un altre registre en el xalet de Chiva a on han detingut a tres persones d’origen suís, entre elles al considerat el cap del grup, i han intervinguts diferents objectes per a l’elaboració de laboratoris de marihuana, 18 plantes de marihuana, una pistola de balins i alguna documentació entre altres efectes.

 

Dels cinc detinguts, quatre han passat a disposició judicial, a on han decretat l’ingrés en presó de tres d’ells. 

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.