Cobren fins a 400 euros per empadronaments falsos en el territori valencià

Imagen de billetes de 100 euros amontonados en una mesa

Algunes persones es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros | Unsplash

 

El fet d’empadronar-se s’ha convertit en una mercaderia. Per este motiu, l’associació ‘Valencia Acoge’ ha advertit de què el padró s’està convertint en un negoci per a augmentar els ingressos. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dissabte el Govern ha donat instrucció als ajuntaments per a que faciliten els requisits per a empadronar-se. D’esta forma, cada persona es pot empadronar a on viu, encara que siga en un banc del carrer.

 

A conseqüència, existixen persones que es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros. De fet, moltes voltes afegixen més diners a la quota mensual per a empadronar a qui té una habitació llogada sense contracte legal. 

 

Entrevista a dos migrants

Levante-EMV ha entrevistat a dos migrants que seguixen sense la documentació actualitzada i sense accés a cap classe d’ajuda perquè no acceptaren les condicions d’un particular que volia cobrar-los per una banda el lloguer i per l’altra l’empadronament, ja que en aquell moment no podien pagar-ho. 

 

Camila va vindre a València des de Colòmbia per a viure en una casa d’un conegut i, una volta ací, li van dir que sense tindre el padró no podia fer res. No podia tindre casa, la seua filla no podia anar a l’escola, ni podien tindre targeta sanitària. Finalment, els Servicis Socials pogueren empadronar a la seua filla. 

 

Per estos motius, es va dedicar a buscar una casa de lloguer per internet i va trobar el següent anunci: «Espanyola lloga padró per 300 euros per persona». Però en contactar amb l’anunciant va descobrir que passats quatre mesos havia de pagar 200 euros al mes per a ‘mantindre’ el padró.

 

Steven, també va vindre a València des de Colòmbia fa a penes quatre mesos. Té una discapacitat visual, és atleta paralímpic i va ser acceptat per la Federació Espanyola de Deport per a Invidents. Ara, forma part dels equips de futbol sala i atletisme de l’ONCE.

 

Podria tindre treball i ajudes socials en València, però no pot perquè no està empadronat i, per tant, no pot adquirir el certificat de discapacitat. Va trobar una habitació per 350 euros al mes amb el padró inclòs, però després va descobrir que tot era un frau.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.