Cobren fins a 400 euros per empadronaments falsos en el territori valencià

Imagen de billetes de 100 euros amontonados en una mesa

Algunes persones es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros | Unsplash

 

El fet d’empadronar-se s’ha convertit en una mercaderia. Per este motiu, l’associació ‘Valencia Acoge’ ha advertit de què el padró s’està convertint en un negoci per a augmentar els ingressos. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dissabte el Govern ha donat instrucció als ajuntaments per a que faciliten els requisits per a empadronar-se. D’esta forma, cada persona es pot empadronar a on viu, encara que siga en un banc del carrer.

 

A conseqüència, existixen persones que es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros. De fet, moltes voltes afegixen més diners a la quota mensual per a empadronar a qui té una habitació llogada sense contracte legal. 

 

Entrevista a dos migrants

Levante-EMV ha entrevistat a dos migrants que seguixen sense la documentació actualitzada i sense accés a cap classe d’ajuda perquè no acceptaren les condicions d’un particular que volia cobrar-los per una banda el lloguer i per l’altra l’empadronament, ja que en aquell moment no podien pagar-ho. 

 

Camila va vindre a València des de Colòmbia per a viure en una casa d’un conegut i, una volta ací, li van dir que sense tindre el padró no podia fer res. No podia tindre casa, la seua filla no podia anar a l’escola, ni podien tindre targeta sanitària. Finalment, els Servicis Socials pogueren empadronar a la seua filla. 

 

Per estos motius, es va dedicar a buscar una casa de lloguer per internet i va trobar el següent anunci: «Espanyola lloga padró per 300 euros per persona». Però en contactar amb l’anunciant va descobrir que passats quatre mesos havia de pagar 200 euros al mes per a ‘mantindre’ el padró.

 

Steven, també va vindre a València des de Colòmbia fa a penes quatre mesos. Té una discapacitat visual, és atleta paralímpic i va ser acceptat per la Federació Espanyola de Deport per a Invidents. Ara, forma part dels equips de futbol sala i atletisme de l’ONCE.

 

Podria tindre treball i ajudes socials en València, però no pot perquè no està empadronat i, per tant, no pot adquirir el certificat de discapacitat. Va trobar una habitació per 350 euros al mes amb el padró inclòs, però després va descobrir que tot era un frau.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.