Cobren fins a 400 euros per empadronaments falsos en el territori valencià

Imagen de billetes de 100 euros amontonados en una mesa

Algunes persones es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros | Unsplash

 

El fet d’empadronar-se s’ha convertit en una mercaderia. Per este motiu, l’associació ‘Valencia Acoge’ ha advertit de què el padró s’està convertint en un negoci per a augmentar els ingressos. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dissabte el Govern ha donat instrucció als ajuntaments per a que faciliten els requisits per a empadronar-se. D’esta forma, cada persona es pot empadronar a on viu, encara que siga en un banc del carrer.

 

A conseqüència, existixen persones que es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros. De fet, moltes voltes afegixen més diners a la quota mensual per a empadronar a qui té una habitació llogada sense contracte legal. 

 

Entrevista a dos migrants

Levante-EMV ha entrevistat a dos migrants que seguixen sense la documentació actualitzada i sense accés a cap classe d’ajuda perquè no acceptaren les condicions d’un particular que volia cobrar-los per una banda el lloguer i per l’altra l’empadronament, ja que en aquell moment no podien pagar-ho. 

 

Camila va vindre a València des de Colòmbia per a viure en una casa d’un conegut i, una volta ací, li van dir que sense tindre el padró no podia fer res. No podia tindre casa, la seua filla no podia anar a l’escola, ni podien tindre targeta sanitària. Finalment, els Servicis Socials pogueren empadronar a la seua filla. 

 

Per estos motius, es va dedicar a buscar una casa de lloguer per internet i va trobar el següent anunci: «Espanyola lloga padró per 300 euros per persona». Però en contactar amb l’anunciant va descobrir que passats quatre mesos havia de pagar 200 euros al mes per a ‘mantindre’ el padró.

 

Steven, també va vindre a València des de Colòmbia fa a penes quatre mesos. Té una discapacitat visual, és atleta paralímpic i va ser acceptat per la Federació Espanyola de Deport per a Invidents. Ara, forma part dels equips de futbol sala i atletisme de l’ONCE.

 

Podria tindre treball i ajudes socials en València, però no pot perquè no està empadronat i, per tant, no pot adquirir el certificat de discapacitat. Va trobar una habitació per 350 euros al mes amb el padró inclòs, però després va descobrir que tot era un frau.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.