10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Cobren fins a 400 euros per empadronaments falsos en el territori valencià

Imagen de billetes de 100 euros amontonados en una mesa

Algunes persones es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros | Unsplash

 

El fet d’empadronar-se s’ha convertit en una mercaderia. Per este motiu, l’associació ‘Valencia Acoge’ ha advertit de què el padró s’està convertint en un negoci per a augmentar els ingressos. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dissabte el Govern ha donat instrucció als ajuntaments per a que faciliten els requisits per a empadronar-se. D’esta forma, cada persona es pot empadronar a on viu, encara que siga en un banc del carrer.

 

A conseqüència, existixen persones que es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros. De fet, moltes voltes afegixen més diners a la quota mensual per a empadronar a qui té una habitació llogada sense contracte legal. 

 

Entrevista a dos migrants

Levante-EMV ha entrevistat a dos migrants que seguixen sense la documentació actualitzada i sense accés a cap classe d’ajuda perquè no acceptaren les condicions d’un particular que volia cobrar-los per una banda el lloguer i per l’altra l’empadronament, ja que en aquell moment no podien pagar-ho. 

 

Camila va vindre a València des de Colòmbia per a viure en una casa d’un conegut i, una volta ací, li van dir que sense tindre el padró no podia fer res. No podia tindre casa, la seua filla no podia anar a l’escola, ni podien tindre targeta sanitària. Finalment, els Servicis Socials pogueren empadronar a la seua filla. 

 

Per estos motius, es va dedicar a buscar una casa de lloguer per internet i va trobar el següent anunci: «Espanyola lloga padró per 300 euros per persona». Però en contactar amb l’anunciant va descobrir que passats quatre mesos havia de pagar 200 euros al mes per a ‘mantindre’ el padró.

 

Steven, també va vindre a València des de Colòmbia fa a penes quatre mesos. Té una discapacitat visual, és atleta paralímpic i va ser acceptat per la Federació Espanyola de Deport per a Invidents. Ara, forma part dels equips de futbol sala i atletisme de l’ONCE.

 

Podria tindre treball i ajudes socials en València, però no pot perquè no està empadronat i, per tant, no pot adquirir el certificat de discapacitat. Va trobar una habitació per 350 euros al mes amb el padró inclòs, però després va descobrir que tot era un frau.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.