15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Cobren fins a 400 euros per empadronaments falsos en el territori valencià

Imagen de billetes de 100 euros amontonados en una mesa

Algunes persones es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros | Unsplash

 

El fet d’empadronar-se s’ha convertit en una mercaderia. Per este motiu, l’associació ‘Valencia Acoge’ ha advertit de què el padró s’està convertint en un negoci per a augmentar els ingressos. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, este dissabte el Govern ha donat instrucció als ajuntaments per a que faciliten els requisits per a empadronar-se. D’esta forma, cada persona es pot empadronar a on viu, encara que siga en un banc del carrer.

 

A conseqüència, existixen persones que es dediquen a llogar o vendre el seu padró per un valor de fins a 400 euros. De fet, moltes voltes afegixen més diners a la quota mensual per a empadronar a qui té una habitació llogada sense contracte legal. 

 

Entrevista a dos migrants

Levante-EMV ha entrevistat a dos migrants que seguixen sense la documentació actualitzada i sense accés a cap classe d’ajuda perquè no acceptaren les condicions d’un particular que volia cobrar-los per una banda el lloguer i per l’altra l’empadronament, ja que en aquell moment no podien pagar-ho. 

 

Camila va vindre a València des de Colòmbia per a viure en una casa d’un conegut i, una volta ací, li van dir que sense tindre el padró no podia fer res. No podia tindre casa, la seua filla no podia anar a l’escola, ni podien tindre targeta sanitària. Finalment, els Servicis Socials pogueren empadronar a la seua filla. 

 

Per estos motius, es va dedicar a buscar una casa de lloguer per internet i va trobar el següent anunci: «Espanyola lloga padró per 300 euros per persona». Però en contactar amb l’anunciant va descobrir que passats quatre mesos havia de pagar 200 euros al mes per a ‘mantindre’ el padró.

 

Steven, també va vindre a València des de Colòmbia fa a penes quatre mesos. Té una discapacitat visual, és atleta paralímpic i va ser acceptat per la Federació Espanyola de Deport per a Invidents. Ara, forma part dels equips de futbol sala i atletisme de l’ONCE.

 

Podria tindre treball i ajudes socials en València, però no pot perquè no està empadronat i, per tant, no pot adquirir el certificat de discapacitat. Va trobar una habitació per 350 euros al mes amb el padró inclòs, però després va descobrir que tot era un frau.

Últimes notícies

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.