La Comunitat té dos dels 10 trams amb més accidents de moto i camions

 

La província de València té dos dels deu trams amb més accidents de moto i ciclomotor d’Espanya, i a les províncies de Castelló i València hi ha altres dos dels deu trams amb més accidents de vehicles pesats d’Espanya, segons un estudi de la Fundació del RACC.

  

Els dos trams valencians amb més accidents de moto i ciclomotor són la V-31 entre l’enllaç amb la CV-42 i l’enllaç amb la V-30, un total de 8,3 quilòmetres, i l’A-3 des de l’enllaç de Manises fins a l’enllaç de València, un tram de 3,8 quilòmetres.

  

Aquests dos trams ocupen el lloc 6 i 8, respectivament, entre els deu d’Espanya amb més accidents de moto i ciclomotor.

Dos de les carreteres valencianes entre les 10 més perilloses per a vehicles pesats

  

Respecte als deu trams amb més accidents de vehicles pesats a Espanya, en el seté lloc figura la N-340 des de l’encreuament amb la CS-500 a Peníscola fins a Vinaròs, un total de 11,7 quilòmetres, i en el huité lloc figura l’A-7 des de l’enllaç de Puçol fins a l’enllaç amb l’A-3, un tram de 29,5 quilòmetres.

  

En relació al nivell de risc d’accidents per comunitats autònomes, la Comunitat Valenciana figura per davall de la mitjana espanyola, amb un 4%, a huit punts de la mitjana (12%).

  

Per províncies, la primera província de la Comunitat que apareix en l’estudi del RACC sobre risc d’accidentalitat és la de València, amb un 8%, per davall de la mitjana espanyola (12%).

  

3.000 quilòmetres de carreteres amb un risc elevat o molt elevat

  

A Espanya, un poc més de 3.000 quilòmetres de carreteres tenen un risc elevat o molt elevat que en elles es registre un accident greu o mortal, la qual cosa representa el 12,2 per cent de la xarxa viària estatal, si bé aquest índex ha millorat en dos punts respecte a l’any anterior.

  

Risc en calçada única

 

Per tipus de via, l’estudi subratlla que el 22 per cent dels quilòmetres de les convencionals de calçada única té un risc elevat o molt elevat que en elles es produïsca un accident, en tant que les autopistes són les carreteres més segures, amb el 65 per cent de risc molt baix, percentatge que és del 50% en el cas d’autovies.

   

També analitza l’estudi la sinistralitat de les motocicletes i precisa que els 10 trams amb major concentració d’accidents d’aquests vehicles estan situats en grans àrees metropolitanes, sobretot a Barcelona (5 trams) i València (2 trams).

 

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.