13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Comunitat té dos dels 10 trams amb més accidents de moto i camions

 

La província de València té dos dels deu trams amb més accidents de moto i ciclomotor d’Espanya, i a les províncies de Castelló i València hi ha altres dos dels deu trams amb més accidents de vehicles pesats d’Espanya, segons un estudi de la Fundació del RACC.

  

Els dos trams valencians amb més accidents de moto i ciclomotor són la V-31 entre l’enllaç amb la CV-42 i l’enllaç amb la V-30, un total de 8,3 quilòmetres, i l’A-3 des de l’enllaç de Manises fins a l’enllaç de València, un tram de 3,8 quilòmetres.

  

Aquests dos trams ocupen el lloc 6 i 8, respectivament, entre els deu d’Espanya amb més accidents de moto i ciclomotor.

Dos de les carreteres valencianes entre les 10 més perilloses per a vehicles pesats

  

Respecte als deu trams amb més accidents de vehicles pesats a Espanya, en el seté lloc figura la N-340 des de l’encreuament amb la CS-500 a Peníscola fins a Vinaròs, un total de 11,7 quilòmetres, i en el huité lloc figura l’A-7 des de l’enllaç de Puçol fins a l’enllaç amb l’A-3, un tram de 29,5 quilòmetres.

  

En relació al nivell de risc d’accidents per comunitats autònomes, la Comunitat Valenciana figura per davall de la mitjana espanyola, amb un 4%, a huit punts de la mitjana (12%).

  

Per províncies, la primera província de la Comunitat que apareix en l’estudi del RACC sobre risc d’accidentalitat és la de València, amb un 8%, per davall de la mitjana espanyola (12%).

  

3.000 quilòmetres de carreteres amb un risc elevat o molt elevat

  

A Espanya, un poc més de 3.000 quilòmetres de carreteres tenen un risc elevat o molt elevat que en elles es registre un accident greu o mortal, la qual cosa representa el 12,2 per cent de la xarxa viària estatal, si bé aquest índex ha millorat en dos punts respecte a l’any anterior.

  

Risc en calçada única

 

Per tipus de via, l’estudi subratlla que el 22 per cent dels quilòmetres de les convencionals de calçada única té un risc elevat o molt elevat que en elles es produïsca un accident, en tant que les autopistes són les carreteres més segures, amb el 65 per cent de risc molt baix, percentatge que és del 50% en el cas d’autovies.

   

També analitza l’estudi la sinistralitat de les motocicletes i precisa que els 10 trams amb major concentració d’accidents d’aquests vehicles estan situats en grans àrees metropolitanes, sobretot a Barcelona (5 trams) i València (2 trams).

 

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.