La Comunitat té dos dels 10 trams amb més accidents de moto i camions

 

La província de València té dos dels deu trams amb més accidents de moto i ciclomotor d’Espanya, i a les províncies de Castelló i València hi ha altres dos dels deu trams amb més accidents de vehicles pesats d’Espanya, segons un estudi de la Fundació del RACC.

  

Els dos trams valencians amb més accidents de moto i ciclomotor són la V-31 entre l’enllaç amb la CV-42 i l’enllaç amb la V-30, un total de 8,3 quilòmetres, i l’A-3 des de l’enllaç de Manises fins a l’enllaç de València, un tram de 3,8 quilòmetres.

  

Aquests dos trams ocupen el lloc 6 i 8, respectivament, entre els deu d’Espanya amb més accidents de moto i ciclomotor.

Dos de les carreteres valencianes entre les 10 més perilloses per a vehicles pesats

  

Respecte als deu trams amb més accidents de vehicles pesats a Espanya, en el seté lloc figura la N-340 des de l’encreuament amb la CS-500 a Peníscola fins a Vinaròs, un total de 11,7 quilòmetres, i en el huité lloc figura l’A-7 des de l’enllaç de Puçol fins a l’enllaç amb l’A-3, un tram de 29,5 quilòmetres.

  

En relació al nivell de risc d’accidents per comunitats autònomes, la Comunitat Valenciana figura per davall de la mitjana espanyola, amb un 4%, a huit punts de la mitjana (12%).

  

Per províncies, la primera província de la Comunitat que apareix en l’estudi del RACC sobre risc d’accidentalitat és la de València, amb un 8%, per davall de la mitjana espanyola (12%).

  

3.000 quilòmetres de carreteres amb un risc elevat o molt elevat

  

A Espanya, un poc més de 3.000 quilòmetres de carreteres tenen un risc elevat o molt elevat que en elles es registre un accident greu o mortal, la qual cosa representa el 12,2 per cent de la xarxa viària estatal, si bé aquest índex ha millorat en dos punts respecte a l’any anterior.

  

Risc en calçada única

 

Per tipus de via, l’estudi subratlla que el 22 per cent dels quilòmetres de les convencionals de calçada única té un risc elevat o molt elevat que en elles es produïsca un accident, en tant que les autopistes són les carreteres més segures, amb el 65 per cent de risc molt baix, percentatge que és del 50% en el cas d’autovies.

   

També analitza l’estudi la sinistralitat de les motocicletes i precisa que els 10 trams amb major concentració d’accidents d’aquests vehicles estan situats en grans àrees metropolitanes, sobretot a Barcelona (5 trams) i València (2 trams).

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.