Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus

Sanitaris aplaudint a la porta d'un hospital durant la primera onada del coronavirus

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus |

El Jutjat Social número 10 de València ha condemnat a la conselleria de Sanitat per la manca d’elements de protecció de metges valencians a la primera onada del coronavirus. La sentència obliga a indemnitzar amb 4.500 euros els metges demandants a través del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV.

Una xifra que el sindicat preveu recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ja que no s’ajusta a les reclamacions. Pretenen aconseguir una sentència similar a la dictada pel Jutjat social número 5 d’Alacant el gener passat.

La sentència assenyala que els mitjans de protecció a hospitals i centres de salut eren «insuficients» i com a exemple cita que se li proporcionava mascaretes quirúrgiques per a un o, fins i tot, diversos dies en serveis de risc, com ara Urgències.

«Les mascaretes FFP2 es trobaven amb clau i només eren subministrades en casos comptats. Els facultatius tampoc no disposaven de guants ni de bates». La sentència també assenyala que els metges no van rebre formació fins a mitjans d’abril del 2020 i els equips de protecció van ser proporcionats a finals de maig i al juny.

Mazón demana a Puig que no recórrega les sentències

 

El president dels populars valencians, Carlos Mazón, ha demanat a Ximo Puig «que no recórrega les sentències i que demane perdó a tots els sanitaris perquè es van jugar la seua salut per protegir la nostra i mereixen el suport que han obtingut de la justícia».

Mazón ha afirmat que “cap altra autonomia ha tingut una sentència en contra amb indemnitzacions a sanitaris, a més de ser els únics sense assegurança de responsabilitat civil. Totes estes circumstàncies són una manca clara de previsió i prevenció en l’atenció als sanitaris a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.