Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus

Sanitaris aplaudint a la porta d'un hospital durant la primera onada del coronavirus

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus |

El Jutjat Social número 10 de València ha condemnat a la conselleria de Sanitat per la manca d’elements de protecció de metges valencians a la primera onada del coronavirus. La sentència obliga a indemnitzar amb 4.500 euros els metges demandants a través del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV.

Una xifra que el sindicat preveu recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ja que no s’ajusta a les reclamacions. Pretenen aconseguir una sentència similar a la dictada pel Jutjat social número 5 d’Alacant el gener passat.

La sentència assenyala que els mitjans de protecció a hospitals i centres de salut eren «insuficients» i com a exemple cita que se li proporcionava mascaretes quirúrgiques per a un o, fins i tot, diversos dies en serveis de risc, com ara Urgències.

«Les mascaretes FFP2 es trobaven amb clau i només eren subministrades en casos comptats. Els facultatius tampoc no disposaven de guants ni de bates». La sentència també assenyala que els metges no van rebre formació fins a mitjans d’abril del 2020 i els equips de protecció van ser proporcionats a finals de maig i al juny.

Mazón demana a Puig que no recórrega les sentències

 

El president dels populars valencians, Carlos Mazón, ha demanat a Ximo Puig «que no recórrega les sentències i que demane perdó a tots els sanitaris perquè es van jugar la seua salut per protegir la nostra i mereixen el suport que han obtingut de la justícia».

Mazón ha afirmat que “cap altra autonomia ha tingut una sentència en contra amb indemnitzacions a sanitaris, a més de ser els únics sense assegurança de responsabilitat civil. Totes estes circumstàncies són una manca clara de previsió i prevenció en l’atenció als sanitaris a la Comunitat Valenciana”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.