15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus

Sanitaris aplaudint a la porta d'un hospital durant la primera onada del coronavirus

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus |

El Jutjat Social número 10 de València ha condemnat a la conselleria de Sanitat per la manca d’elements de protecció de metges valencians a la primera onada del coronavirus. La sentència obliga a indemnitzar amb 4.500 euros els metges demandants a través del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV.

Una xifra que el sindicat preveu recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ja que no s’ajusta a les reclamacions. Pretenen aconseguir una sentència similar a la dictada pel Jutjat social número 5 d’Alacant el gener passat.

La sentència assenyala que els mitjans de protecció a hospitals i centres de salut eren «insuficients» i com a exemple cita que se li proporcionava mascaretes quirúrgiques per a un o, fins i tot, diversos dies en serveis de risc, com ara Urgències.

«Les mascaretes FFP2 es trobaven amb clau i només eren subministrades en casos comptats. Els facultatius tampoc no disposaven de guants ni de bates». La sentència també assenyala que els metges no van rebre formació fins a mitjans d’abril del 2020 i els equips de protecció van ser proporcionats a finals de maig i al juny.

Mazón demana a Puig que no recórrega les sentències

 

El president dels populars valencians, Carlos Mazón, ha demanat a Ximo Puig «que no recórrega les sentències i que demane perdó a tots els sanitaris perquè es van jugar la seua salut per protegir la nostra i mereixen el suport que han obtingut de la justícia».

Mazón ha afirmat que “cap altra autonomia ha tingut una sentència en contra amb indemnitzacions a sanitaris, a més de ser els únics sense assegurança de responsabilitat civil. Totes estes circumstàncies són una manca clara de previsió i prevenció en l’atenció als sanitaris a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.