Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus

Sanitaris aplaudint a la porta d'un hospital durant la primera onada del coronavirus

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus |

El Jutjat Social número 10 de València ha condemnat a la conselleria de Sanitat per la manca d’elements de protecció de metges valencians a la primera onada del coronavirus. La sentència obliga a indemnitzar amb 4.500 euros els metges demandants a través del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV.

Una xifra que el sindicat preveu recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ja que no s’ajusta a les reclamacions. Pretenen aconseguir una sentència similar a la dictada pel Jutjat social número 5 d’Alacant el gener passat.

La sentència assenyala que els mitjans de protecció a hospitals i centres de salut eren «insuficients» i com a exemple cita que se li proporcionava mascaretes quirúrgiques per a un o, fins i tot, diversos dies en serveis de risc, com ara Urgències.

«Les mascaretes FFP2 es trobaven amb clau i només eren subministrades en casos comptats. Els facultatius tampoc no disposaven de guants ni de bates». La sentència també assenyala que els metges no van rebre formació fins a mitjans d’abril del 2020 i els equips de protecció van ser proporcionats a finals de maig i al juny.

Mazón demana a Puig que no recórrega les sentències

 

El president dels populars valencians, Carlos Mazón, ha demanat a Ximo Puig «que no recórrega les sentències i que demane perdó a tots els sanitaris perquè es van jugar la seua salut per protegir la nostra i mereixen el suport que han obtingut de la justícia».

Mazón ha afirmat que “cap altra autonomia ha tingut una sentència en contra amb indemnitzacions a sanitaris, a més de ser els únics sense assegurança de responsabilitat civil. Totes estes circumstàncies són una manca clara de previsió i prevenció en l’atenció als sanitaris a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.