Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus

Sanitaris aplaudint a la porta d'un hospital durant la primera onada del coronavirus

Nova condemna a Sanitat per la desprotecció de sanitaris valencians a la primera onada del coronavirus |

El Jutjat Social número 10 de València ha condemnat a la conselleria de Sanitat per la manca d’elements de protecció de metges valencians a la primera onada del coronavirus. La sentència obliga a indemnitzar amb 4.500 euros els metges demandants a través del Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV.

Una xifra que el sindicat preveu recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, ja que no s’ajusta a les reclamacions. Pretenen aconseguir una sentència similar a la dictada pel Jutjat social número 5 d’Alacant el gener passat.

La sentència assenyala que els mitjans de protecció a hospitals i centres de salut eren «insuficients» i com a exemple cita que se li proporcionava mascaretes quirúrgiques per a un o, fins i tot, diversos dies en serveis de risc, com ara Urgències.

«Les mascaretes FFP2 es trobaven amb clau i només eren subministrades en casos comptats. Els facultatius tampoc no disposaven de guants ni de bates». La sentència també assenyala que els metges no van rebre formació fins a mitjans d’abril del 2020 i els equips de protecció van ser proporcionats a finals de maig i al juny.

Mazón demana a Puig que no recórrega les sentències

 

El president dels populars valencians, Carlos Mazón, ha demanat a Ximo Puig «que no recórrega les sentències i que demane perdó a tots els sanitaris perquè es van jugar la seua salut per protegir la nostra i mereixen el suport que han obtingut de la justícia».

Mazón ha afirmat que “cap altra autonomia ha tingut una sentència en contra amb indemnitzacions a sanitaris, a més de ser els únics sense assegurança de responsabilitat civil. Totes estes circumstàncies són una manca clara de previsió i prevenció en l’atenció als sanitaris a la Comunitat Valenciana”.

Últimes notícies

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.

Avís groc per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València este dijous

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís groc per fortes tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló i a l’interior nord de València, amb probabilitat moderada-alta.

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.
FILMOTECA D'ESTIU