13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Màxima condemna per l’agressió sexual dels 3 jugadors de l’Arandina

 

Tres exjugadors de l’equip de l’Arandina CF, d’Aranda de Duero (Burgos, Castella i Lleó) han sigut acusats d’agredir sexualment a una menor. Per eixe delicte han sigut condemnats a 38 anys de presó, l’equivalent a la pena màxima existent actualment, entre 30  i 40 anys. De fet, entre els tres sumen un total de 144 anys per haver abusat d’una xica de 15 anys l’any 2017. 

 

Sumen 114 anys de presó

L’Audiència de Burgos ha imposat una pena de 38 anys de presó als acusats en el ‘cas Arandina’, per un delicte d’agressió sexual, amb accés carnal en forma bucal, a una menor de 15 anys, i una indemnització conjunta de 50.000 euros per danys morals, juntament amb la prohibició de comunicar-se amb la víctima i llibertat vigilada durant 10 anys. 

 

A més, la sentència indica existència d’intimidació ambiental pel fet d’haver actuat els tres acusats sobre la víctima, en el pis d’ells, amb la llum apagada i per sorpresa, sense que la xica poguera reaccionar, a causa de la diferència d’edat i complexió física dels acusats.

 

Sabien que era menor

Els fets van passar el 24 de novembre de 2017. La menor en aquell moment tenia 15 anys i va conéixer un dels jugadors de l’Arandina a través de les xarxes socials, creant certa amistat amb ell. Per això va anar al pis que els tres xics compartien en Aranda de Duero, a on en un primer moment només estava amb el seu amic, fins que els altres dos acusats van anar.

 

Va ser en eixe moment quan, segons va declarar ella mateixa, la van despullar i la van agarrar pels braços i el bescoll per a obligar-la a mantindr relacions sexuals. Després dels fets, la xica va estar uns quants dies en xoc i va acabar confessant a sa mare que «preferia sotmetre’s per a evitar mals majors». Tot i que els exjugadors de l’Arandina van negar els fets, acceptant només haver estat en el pis amb ella, van ser enviats a presó per risc de fuga, obstrucció a la instrucció i per a protegir la menor, tot i que van quedar en llibertat baix fiança amb ordre d’allunyament.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.