Condemnat per agredir amb un pal a son pare per a que l’avalara en un préstec en València

Foto d’arxiu | Cedida

 

El passat 29 de setembre d’enguany, un home de 58 anys, amb les inicials J.V.Z.I., ha sigut condemnat per pegar-li a son pare amb un pal per a que l’avara en un préstec de 150.000 euros. Els fets es van produir en una sucursal bancària del carrer de Na Rovella, en la ciutat de València.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, el pare, Francisco Z. de 88 anys, va acompanyar al seu fill al banc per a formalitzar el préstec, ja que tenia un pis en propietat. Francisco, que va firmar la documentació necessària, es va quedar en l’establiment bancari després de què el seu fill li comunicara a ell i als treballadors que tornaria després d’esmorzar, ja que el director de l’oficina els havia avisat que no podia atendre’ls en eixe moment.

 

El pare tenia diferents ferides en les mans i en el cap quan va acudir al banc, fet que no va passar per alt quan el director el va vore en aparéixer més tard. De fet, li va preguntar a Francisco què li havia passat i li va contestar que el seu fill, normalment, l’agredia i havia vingut obligat a l’oficina bancària per a fer els tràmits. Tot això ho relatava molt afectat i és que moments abans el seu fill ja l’havia insultat davant de tots els treballadors.

 

El director, que no es va quedar de braços creuats, va cridar de forma immediata a la Policia per a denunciar estos fets. El treballador, mentres arribaven els agents, va entretindre a J.V.Z.I per a que no escapara, tot just després de què tornara d’esmorzar. Només arribaren, el pare, de nou molt afectat, va explicar a la Policia Nacional que patia maltractes de forma continuada i que poc de temps abans li havia pegat amb un pal al cap. Immediatament, el fill va ser detingut.

 

Fins al lloc es van desplaçar els servicis mèdics per a atendre a Francisco, que va rebre l’alta mèdica hores després. Després d’estos fets, se’n va anar a viure a casa d’una altra filla, però l’home va morir dies després, concretament el 7 d’octubre de 2019, en empitjorar el seu estat de salut. Per tot açò, el Jutjat Penal número 10 de València ha condemnat al fill de la víctima a nou mesos de presó per un delicte de maltracte en l’àmbit familiar. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.