11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Condemnat per agredir amb un pal a son pare per a que l’avalara en un préstec en València

Foto d’arxiu | Cedida

 

El passat 29 de setembre d’enguany, un home de 58 anys, amb les inicials J.V.Z.I., ha sigut condemnat per pegar-li a son pare amb un pal per a que l’avara en un préstec de 150.000 euros. Els fets es van produir en una sucursal bancària del carrer de Na Rovella, en la ciutat de València.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, el pare, Francisco Z. de 88 anys, va acompanyar al seu fill al banc per a formalitzar el préstec, ja que tenia un pis en propietat. Francisco, que va firmar la documentació necessària, es va quedar en l’establiment bancari després de què el seu fill li comunicara a ell i als treballadors que tornaria després d’esmorzar, ja que el director de l’oficina els havia avisat que no podia atendre’ls en eixe moment.

 

El pare tenia diferents ferides en les mans i en el cap quan va acudir al banc, fet que no va passar per alt quan el director el va vore en aparéixer més tard. De fet, li va preguntar a Francisco què li havia passat i li va contestar que el seu fill, normalment, l’agredia i havia vingut obligat a l’oficina bancària per a fer els tràmits. Tot això ho relatava molt afectat i és que moments abans el seu fill ja l’havia insultat davant de tots els treballadors.

 

El director, que no es va quedar de braços creuats, va cridar de forma immediata a la Policia per a denunciar estos fets. El treballador, mentres arribaven els agents, va entretindre a J.V.Z.I per a que no escapara, tot just després de què tornara d’esmorzar. Només arribaren, el pare, de nou molt afectat, va explicar a la Policia Nacional que patia maltractes de forma continuada i que poc de temps abans li havia pegat amb un pal al cap. Immediatament, el fill va ser detingut.

 

Fins al lloc es van desplaçar els servicis mèdics per a atendre a Francisco, que va rebre l’alta mèdica hores després. Després d’estos fets, se’n va anar a viure a casa d’una altra filla, però l’home va morir dies després, concretament el 7 d’octubre de 2019, en empitjorar el seu estat de salut. Per tot açò, el Jutjat Penal número 10 de València ha condemnat al fill de la víctima a nou mesos de presó per un delicte de maltracte en l’àmbit familiar. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.