L'home de Mascarell, a la Plana Baixa, que va agredir diverses dones de Vilavella amb un ganivet de cuina el passat mes de març ja ha sigut condemnat per la justícia. Segons ha avançat 'El Periódico Mediterráneo', l'home ha sigut condemnat a una pena de deu anys d'internament en un centre psiquiàtric penitenciari. Una de les víctimes va resultar ferida greu després d'una navallada en l'abdomen, que li va perforar el còlon i que va requerir una operació urgent en la qual li van extirpar part de l'òrgan- Segons la sentència, si no s'haguera intervingut, la dona podria haver perdut la vida. En el moment de l'agressió, a pesar de la gravetat del seu estat, la dona va aconseguir eixir corrent per a demanar ajuda. L'altra afectada, en canvi, va rebre dos ganivetades en un braç per part de l'agressor. Segons sembla, l'agressor està incapacitat i té esquizofrènia paranoide, ja que segons va confessar a un forense de l'institut de Medicina Legal de Castelló, escoltava unes veus en el seu cap que li deien que tallara a les víctimes. L'acusat també va dir al metge que veia ombres que eixien del seu cos i així va quedar provat en el judici oral que se va celebrar contra ell. Els pares, com a responsables legals, hauran de pagar 20.837 euros a les afectades en concepte d'indemnització.
Últimes notícies
                                        Successos
                    
            Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O
Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.
                    
                                    
                                        Ciència i tecnologia
                    
            Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa
El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.
                    
                                    
                                        Cultura
                    
            Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València
María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.
                    
                                    
                                        Esports
                    
            Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste
El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.
                    
                                    
                                        Esports
                    
            El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder
El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.
                    
                                    
                                        Successos
                    
            Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA
Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.
                    
                                    
                                        Successos
                    
            El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió
El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.
                    
                                    
                                        Successos
                    
            La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta
La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.
                    
                                    


